ברקע הוולנטיינז-מדיניות יחסים רומנטיים בעבודה

ברקע הוולנטיינז-מדיניות יחסים רומנטיים בעבודה

היום שאחרי יום האהבה הבינלאומי, הוא הזמן המתאים למנהלי משאבי אנוש ולהנהלה הבכירה לבחון מחדש את הדרך בה הם מטפלים בנושא הרומנטיקה במקום העבודה

שיתוף
לחץ במקום העבודה

לחץ במקום העבודה

בסקר של Vault נמצא כי 59% מהמשיבים לקחו חלק ברומן כלשהו במקום עבודתם – אם זה היה סטוץ של לילה אחד, מערכת יחסים מזדמנת, התחייבות ארוכת טווח או "כל התשובות נכונות"'. כך או כך 50% אלו מספרים גבוהים של "רומנים משרדיים".

בסקר של CareerBuilder בנושא, 38% מהעובדים הודו כי יצאו עם קולגה לעבודה, לפחות פעם אחת במהלך הקריירה שלהם. 17% מהעובדים דיווחו על דייטים עם עמיתים לעבודה לפחות פעמיים. 31% אחוז מהעובדים הנסקרים השיבו שהם בסופו של דבר התחתנו עם אהובם ממקום העבודה.

הנתונים משני הסקרים, מציגים מדיניות מתירנית למדיי בנושא היחסים הרומנטיים במקום העבודה וכשזה לא נעשה נכון, עולות בהתאמה התלונות והתביעות בנושא הטרדות מיניות.

אם כך, זה די ברור כי במקומות עבודה רבים – ממסעדות ועד חברות הייטק, האהבה היא באוויר. והשאלה היא מה חברות יכולות לעשות על מנת למנוע קשרים רומנטיים בין עובדים? המציאות מגלה שלא הרבה. כל עוד אנשים מבלים יחד במשך שעות במקום העבודה, עולה הסבירות ליחסים רומנטיים. וכאמור בסקר, מספר לא מבוטל של אנשים אף מוצאים את בן זוגם לחיים, במקום עבודתם. זה כנראה לא מפתיע, בהתחשב בזמן הרב בו אנשים נמצאים בעבודה.

מעסיקים כיום מבינים כי איסור גורף על יחסים רומנטיים בין עובדים הינו מיותר ולא מעשי. עם זאת, ליותר ויותר ארגונים כיום, ישנה מסגרת או מדיניות לניהול קשרים בין משרדיים – ליתר דיוק לכמעט שלושה מכל ארבעה ארגונים (72%). כך עולה ממחקר חדש מן הברית דיני עבודה. ובכל זאת נראה כי מעסיקים רבים נמנעים מלחוקק מדיניות יחסים במקום העבודה עד אשר מוצגת בעיה ספציפית בנושא הזה.
אין ספק כי מערכת יחסים רומנטית בין עובדים יכולה להוביל לתוצאות לא רצויות, כאשר היא מתפרקת, במיוחד אם הפירוק נעשה בצורה לא נכונה. אחת התוצאות היא האשמה של אחד מבני הזוג בהטרדה מינית, לעיתים לצורך נקמה. בפעמים אחרות זה מסתיים עם רגשות קשים, כשאחד מבני הזוג עשוי לנקוט עמדה בנושא, עד לניצול מעמדו בחברה, לצורך פגיעה בעבודתו של השני. יתרה מכך, גם במקרים בהם מערכת היחסים בין בני הזוג מצליחה, או לחילופין מסתיימת בצורה יפה ומכובדת, העובדים האחרים עשויים להיות אלו ש"ינצלו" את המידע על בני הזוג האוהבים וינסו לפגוע בצורות שונות.

מה כן אפשר לעשות?

השיטה המומלצת היא הגדרת מדיניות חברה בנושא רומנטיקה משרדית, הדורשת מהמעורבים העובדים יחד לדווח על יחסיהם בהקדם ככל האפשר, לגורם שיטפל בכך, ממחלקת משאבי אנוש. כאשר יהיה פיקוח על נושא מערכת היחסים בעבודה, לעובדים יהיה קשה יותר להמציא סוגיות של הטרדות מיניות או נקמות של ניצול המעמד בהמשך.

בנוסף, על המנהלים לוודא ששני בני הזוג הרומנטיים וכן העמיתים לעבודה שלהם מבינים, שציפיות שיתוף הפעולה יישארו ללא שינוי, לא משנה לאיזה כיוון היחסים יתפתחו ביניהם. את ההנחיות הללו יש להעביר לכל העובדים מראש ולא להמתין למצב בו יחסים רומנטיים בחברה צצים ועולים. אפשר לעשות זאת בחוזר עליו כל העובדים בחברה יחתמו ויחזירו למחלקת משאבי אנוש. בחוזר ניתן גם לאפיין את הנהלים ליחסים רומנטיים, כגון: איסור על הפגנת גילויי חיבה בזמן העבודה ושמירה על פורמליות ויחסי עבודה מקצועיים, איסור על ניצול מעמדם של אחד מהמעורבים בקשר, לצורך קידום ומתן הטבות בעבודה למעורב השני, ולהפך – איסור על ניצול מעמדו של המעורב, להחלטות מקצועיות על הצד השני, במקרה של סיום הקשר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה