(עדכון) כאוס ברכבת ישראל: העובדים שבו לתחנות, בהנהלה זועמים

(עדכון) כאוס ברכבת ישראל: העובדים שבו לתחנות, בהנהלה זועמים

(עדכון) בהנהלה הגישו לביה"ד לעבודה בקשה לביזיון בית הדין. האחרון שיגר בצהריים צווי הבאה לראשי הוועד שלא התייצבו לדיון היום

שיתוף

(עדכון 15:10) עובדי רכבת ישראל שבו אחר-הצהריים לתחנות. העובדים פתחו הבוקר (ג') בעיצומים והשביתו את פעילות הרכבת עד לשעות הצהריים.

בית הדין לעבודה בתל-אביב הוציא בצהרים (שלישי) צו הבאה נגד ראשי ועד הרכבת, גילה אדרעי, שי טל ומשה אליאל. הצו הוצא לאחר שנציגי הוועד לא הגיעו לדיון בעניינם עד השעה 13:00 כפי שהורתה השופטת. משמעות הצו היא שעל המשטרה לדאוג להבאתם לבית המשפט עד השעה 16:00.

בקול ישראל דווח הבוקר כי בית הדין הארצי לעבודה הורה לעובדים לשוב לעבודתם עד השעה 9:00. בשעה 11:00 יתקיים דיון נוסף בבית הדין. את ההנהלה ייצגו בהליך עוה״ד גדעון רובין ואלון עזרא ממשרד רובין שמואלביץ. במקביל, יוזם ח"כ אופיר אקוניס דיון דחוף בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת.

אלא שבוועד העובדים לא ממהרים להישמע להוראה, ובינתיים נאלצים הנוסעים לסבול ולהצטופף באוטובוסים העמוסים ממילא.

העילה הרשמית להשבתת הרכבת היא הכנסתם לשימוש של ארבעה קטרים חדשים. גילה אדרעי, יו"ר הוועד, טוענת כי הנהגים לא עברו הכשרה מתאימה לנהיגה בקטרים, והפעלתם כרוכה בסיכון חיים. העובדים אומרים בנוסף כי הכשרת הנהגים מתבצעת באופן לקוי.

רשמית, מצהירים בוועד כי העיצומים נגרמים מסירוב ההנהלה, לכאורה, לדון בכך ששורת עובדי הרכבת מקבלים השלמת הכנסה באופן זמני. אלא שבפועל, כאמור, הסיבה קשורה בתקן החדש של הקטרים.

הרכבת האחרונה יצאה אתמול בשעה 23:04 ממודיעין, ובהנהלת הרכבת זועמים וכבר הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה לביזיון בית המשפט נגד ההסתדרות ונגד ועד העובדים הארצי של הרכבת. ""נציגי ועד עובדי הרכבת, והעומדת בראשם, מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני ערובה במאבקם למנוע את הקדמה ברכבת ישראל. כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל, ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי". עוד נמסר כי "חברת רכבת ישראל פועלת לבקשת צווי מניעה כנגד השביתה, בנוסף לבקשת ביזיון בית המשפט שכבר הוגש".

מי מפקיר את הנוסעים?

"הנהלת הרכבת מתעקשת להמשיך במדיניותה ההרסנית תוך שהיא רומסת את זכויות העובדים ומנצלת את חולשתם", אומרים מנגד בהסתדרות ובוועד. "ההנהלה מסרבת לקיים מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי. ברכבת ישנם למעלה מ-600 עובדים (דור ב') שמרוויחים שכר זעום ונאלצים לקבל השלמת הכנסה לשכר מינימום. הנהלת הרכבת, במקום לדאוג לעובדיה ולאפשר להם תנאים ראויים עסוקה בלחתום הסכמים עם חברות קבלניות להפוך את הרכבת למעוז עבדות הקבלן בישראל".

"בחודשים האחרונים קיימו הצדדים מו"מ אינטנסיבי, בעיקר סביב סוגיית מיקור החוץ וחברות הקבלן", הוסיפו בהודעה המשותפת, "הנהלת הרכבת ממשיכה בשלה ומתעקשת בכל תוקף לקלוט עובדי קבלן לשורותיה תוך שהיא מסכנת את ביטחונם התעסוקתי של העובדים המסורים של הרכבת. ההנהלה מפקירה את בטיחות הנוסעים ותחזוקת הקרונות בידי אותן החברות, האחראיות הישירות לכל התאונות והתקלות ברכבת בשנתיים האחרונות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה