האם טכנולוגיות הגיוס ישרתו אותנו?

האם טכנולוגיות הגיוס ישרתו אותנו?

בכנס הגיוס השנתי ינחה העיתונאי והסופר שוקי שטאובר את מושב טכנולוגיות הגיוס, וירצה על השיקולים בבחירת טכנולוגיה מתאימה לארגון

שיתוף
טכנולוגיות גיוס

טכנולוגיות גיוס

שוקי שטאובר, סופר ועיתונאי ומחברם של 12 ספרי ניהול, ירצה בכנס הגיוס השנתי שיערך בשבוע הבא על תוכנות גיוס, ומדוע חברות (אינן) רוכשות תוכנות לגיוס עובדים. שטאובר גם ינחה את המושב השני שיעסוק כולו בטכנולוגיות גיוס עובדים.
לפני כשלושה חודשים יצאה לאור המהדורה האחרונה של ספרו "דרושים". הספר עוסק בעולם הגיוס והמיון בישראל ומציג סקירה מקיפה של התחום ודוגמאות מהמציאות היומיומית של חברות וארגונים. המהדורה הראשונה של הספר יצאה לאור לפני למעלה מ-10 שנים, וכעת עולה השאלה אילו הבדלים ושינויים בעולם הגיוס ניתן למצוא בין השנים הראשונות של שנות ה-2000 לעומת היום?

עולם הגיוס השתנה באופן דרסטי – בעיקר מבחינת הטכנולוגיות העומדות לרשות המגייסים וגם לרשות המועמדים לעבודה, ולדבריו של שטאובר השינויים מתבטאים בשני מישורים: 

המישור הראשון והמהותי ביותר הוא האינטרנט. ברור ומובן לכולנו שהאינטרנט, בסיס הטכנולוגיה, שינה לגמרי את כל כללי המשחק. המישור השני מתייחס לטכנולוגיות הקונקרטיות יותר – המשרתות את המגייסים ובעיקר את הארגונים הגדולים. לרוב ארגונים עושים שימוש בטכנולוגיה שתחליף כוח אדם, למשל בסינון ראשוני של מועמדים בגיוסי מסה. שטאובר יתמקד בהרצאתו במערכות הטכנולוגיות המשרתות את מנהלי הגיוס, וידון בסוגיה הניהולית האם הטכנולוגיה תשרת את הארגון, ומדוע ארגונים מחליטים כן לרכוש או לא לרכוש תוכנה מסוימת? לדבריו, לעתים ראשי הארגונים יודעים שיש תוכנה שתתאים ותענה על צרכיהם המקצועיים, אך בכל זאת לא ירכשו אותו ולא רק משיקולי תקציב. בהרצאה יסקור את כל השיקולים ויענה על השאלה כיצד נבחר את המערכות הטכנולוגיות – האם נפעיל רק שיקולים מקצועיים ותקציביים?

האינטרנט עשה שינוי מהותי בעולם הגיוס, שבא לידי ביטוי מבחינת פלטפורמת פרסום המודעות, אך בעיקר כאשר נוצרו מקורות גיוס חדשים בזכותו. החלפת הנייר על ידי מסך המחשב יצרה מודעה מקוונת. רשתות חברתיות ועמוד קריירה של חברה הם מקורות גיוס חדשים שנוצרו בזכות הרשת: עמוד הקריירה הוא דלת הכניסה לחברה. אם בעבר היו מועמדים שהעזו לדפוק בדלת החברה ומסרו קורות חיים למזכירה – כיום ניתן לעשות זאת באמצעות עמודי הקריירה.

שטאובר אומר כי אחת התופעות המעניינות היא שבעוד עולם הגיוס השתנה באופן דרסטי – עולם מיון המועמדים לא השתנה מאז ימי מלחמת העולם השנייה. לימודי העבודה במוסדות הלימוד לא השתנו, שיטות המיון הפסיכולוגיות לא השתנו, ולמעשה כל מבחני ה"נייר והעיפרון" הם אותם מבחנים שעברו לפלטפורמה אחרת – פלטפורמה מקוונת. הטכנולוגיה חזקה בשלב הסינון בלבד, כי מדובר בפתרון שמסייע להתגבר על כמויות גדולות של קורות חיים.

מושב זה שינחה שוקי שטאובר יציג טכנולוגיות חדשות שיעשירו את סל הכלים של מנהלי הגיוס.

בכנס הגיוס השנתי יינתנו כלים לגיוס הלכה למעשה. לחצו כאן לפרטים נוספים

אין תגובות

השאר תגובה