גיוס חכם: שימוש בבינה מלאכותית לייעול תהליכי הגיוס

גיוס חכם: שימוש בבינה מלאכותית לייעול תהליכי הגיוס

לצורך גיוס כישרונות, בינה מלאכותית נראית כמו ההבטחה הבאה. כיצד לשלב אותה בתהליכי הגיוס לצורך גיוס חכם?!

שיתוף
בינה מלאכותית

בינה מלאכותית

אתר אשר מנתח את הבעות הפנים של מועמדים לעבודה בראיונות וידאו, מיון מועמדים איכותיים באמצעות יישומים מקוונים וסקירת קורות חיים עם מילות מפתח מתקדמות. כל אלו הם רק חלק קטן ממה שטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) יודעות לעשות, בעולם גיוס הכישרונות.

מגייסים רבים אשר מקבלים מבט ממקור ראשון על טכנולוגיית ה- AI, מופתעים עד כמה פוטנציאל יש לטכנולוגיה המתקדמת הזו וכמה היא יכולה להקל על חייהם. לטכנולוגיה בעלת יכולת ללמוד ולהתפתח ביעילות לאורך זמן, יש ארסנל רחב מאוד של אפשרויות. מדהים יהיה לגלות כיצד הטכנולוגיה יכולה ללמד אותנו, במקום שאנחנו נתכנת ונלמד אותה.

ההתקדמות המתמשכת בבינה מלאכותית, תעשה את הגיוס של מחר נראה שונה בהרבה מהגיוס היום, חשוב לאמץ אותה בדרכים הנכונות ולא לפחד ממנה.

בין הכלים המתפתחים ביותר בתחום ה- AI הם "עוזרים" מלאכותיים שיכולים לשפר את חוויית מחפש העבודה. כלי אחד כזה הוא Mya, אשר הופכת הרבה מן התקשורת עם המועמדים בתהליך היישום, לאוטומטית. Mya נוצרה על ידי FirstJob, חברת טכנולוגיה מבוססת משאבי אנוש מבסן פרנסיסקו, והיא משתמשת בטכנולוגיה שפה טבעית לשאול שאלות את המועמדים על בסיס דרישות העבודה ולספק מענה על שאלות המועמדים לגבי המעסיקים. היא גם מקפידה ליידע את המועמדים בשלבי ההעסקה שלהם.

Mya גם משיבה לשאלות על מדיניות החברה, ההטבות והתרבות מסביב לשעון באמצעות הודעות סמס, Facebook, Skype, דואר אלקטרוני או חלון דפדפן של צ'אטבוט שבו אנשים יכולים לשוחח באופן מידי. זה חוסך מהמגייסים את הצורך להשיב על אותן שאלות שוב ושוב ובכל רגע נתון. אם התוכנה "נתקעת" עם שאלה שאין לה מענה, היא פונה למגייס אנושי ומבקשת ממנו תשובה ולאחר מכן חוזרת עם התשובה לשואל.

סוג זה של בינה מלאכותית מאפשר מעורבות עם המועמדים והוא יכול לעזור לשפר את חווית המועמד.

כלים נוספים מתחום הבינה המלאכותית, מסייעים להוריד משימות של מגייסים, ומשחררים אותם כדי להתמקד בראיונות ובסגירת הצעות עבודה. יישום אחד שעשוי להיות בקרוב חלק מפלטפורמת גיוס הוא – X.ai, עוזר מלאכותי שיכול לתזמן פגישות או ראיונות. עוזרים כאלו הם למעשה הרחבה של יישומים קיימים כגון Reschedge, אשר מסייעים למגייסים להפחית את הזמן המושקע בתזמון ראיונות באמצעות תהליך אוטומטי שמנהל לוחות שנה מרובים בו זמנית ומבצע עדכונים אם ישנם שינויים.

המגייסים צריכים כיום לבחון את הכלים המתקדמים של הבינה המלאכותית המוצעים בשוק מדי יום, כדי להבין מה אפשרי וניתן ליישום בתהליכי הגיוס. באמצעות יישומים שמביאים תובנות מכמויות עצומות של נתונים, אפשר להמשיך ולבנות ידע ולהציע המלצות מותאמות אישית.

טכנולוגיה אחת למשל, מסוגלת לעזור למגייסים למדוד את מידת הקושי שתידרש למלא משרות מסוימות. כמו כן היא מסוגלת לתעדף תפקידים, לחזות בדייקנות את הסיכוי של המועמדים להצליח בתפקידם, ולבצע סקירה של המדיה חברתית כדי לפתח תובנות המסייעות למגייסים לשפר את העברת ההודעות למועמדים.

בינה מלאכותית הפכה להיות גם לפלטפורמה של ספקי וידאו. לדוגמה, חברת Affectiva שבסיסה בבוסטון, פתחה תוכנה לזיהוי רגש ומסייעת למדוד את האינטליגנציה הרגשית של המועמדים ואת האמת שהם מגלים במהלך ראיונות וידאו על ידי ניתוח הבעות פנים, בחירת מילים, קצב הדיבור וצלילים קוליים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה