נגב קרמיקה צפויה לפטר כ-90 עובדים

נגב קרמיקה צפויה לפטר כ-90 עובדים

לאחר שנחשד מנכ"ל החברה לשעבר במעשי מרמה חמורים תוך ניפוח רווחים בדוחות הכספיים, נקלעה החברה לגירעון קשה שמאלץ אותה לסגור 5 סניפים ברחבי הארץ

שיתוף
נגב לוגו

קרוב ל-10% מעובדי נגב קרמיקה צפויים ללכת בקרוב הביתה בעקבות המשבר העמוק אליו נקלעה החברה, שהוביל להחלטתה לסגור 5 סניפים של חנויות נגב קרמיקה וסופר קרמיק, נוסף על פיטורי עובדים ממערך השיווק והמכירות. החברה צפויה למסור היום (ד') לעובדים המצויים בסכנת פיטורים את הזימונים לשימועים. על פי הפרסומים, בחברה שוקלים לסגור את החנויות המצויות בחיפה, אשדוד, אילת, רעננה וצומת בילו.

הרקע למצבה הקשה של החברה הוא נזקים שנגרמו לחברת האם, אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל, בעקבות מעשי מרמה בהם חשוד המנכ"ל לשעבר, אבי מוטולה, כאשר הוא ובכירים נוספים לשעבר בחברה הציגו לכאורה נתונים כוזבים בדוחות הכספיים של החברה במהלך 2011 עד 2014 תוך ניפוח הכנסות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

פיטורים Photo by stockimagesמוטולה פוטר במרץ האחרון בעקבות חשיפת הדברים, לאחר שניהל קרוב ל-10 שנים את החברה, ובמשך 3 השנים האחרונות כיהן במקביל גם כמנכ"ל אפריקה תעשיות. הדוחות הכספיים של החברה חשפו הפסד בהיקף של כ-60 מיליון שקל אשתקד, כאשר 23 מיליון שקל מתוכם מהרבעון השני, וכיום עומד הונה החברה על כ-290 מיליון שקל. באוגוסט האחרון נאלצה אפריקה תעשיות לקחת הלוואת בעלים עבור נגב קרמיקה בסך 50 מיליון שקל.

פיטורים בהיקף נרחב מאותתים לחטיבות משאבי אנוש של המתחרים על הזדמנות לקלוט לשורותיהם עובדים שלולא החלטות אסטרטגיות שהתקבלו בחברה המפטרת – היו ממשיכים למלא תפקיד בכיר לשביעות רצונה למשך זמן.

כך פעלה לאחרונה אינטל, שגייסה כ-80 ממפוטרי מארוול ו-55 ממפוטרי AMD. מדובר במפגש אינטרסים של החברה המפטרת ושל חברות מתחרות, שכן דאגה מצד החברה המפטרת לפרנסתם העתידית של המפוטרים מעבירה מסר מרגיע וחיוני לעובדים הנותרים שהם בידיים טובות, ומשמשת כגלולת הרגעה בימים בהם חוסר הוודאות עשוי להבריח גם את העובדים שאין בכוונת החברה לפטר.

גל פיטורים בארגון גדול ראוי שיהיה שם קוד עבור מחלקת משאבי אנוש בכל חברה העוסקת באותו ענף ליצירת קשר מיידי עם החברה המפטרת וניסיון לקושש כמה שיותר אינפורמציה אודות רמת המקצועיות ושביעות רצונה מהעובדים המפוטרים על מנת לאתר אותם ולגייסם לחברה.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה