העסקת עובדים מבוגרים: אפשר ללמוד דברים חדשים בכל גיל

העסקת עובדים מבוגרים: אפשר ללמוד דברים חדשים בכל גיל

פעמים רבות מעסיקים חוששים להעסיק עובדים מבוגרים כיוון שהם חוששים שבגילאים מבוגרים אי אפשר ללמוד דברים חדשים

שיתוף
עובדים מבוגרים

עובדים מבוגרים

זהו רק צד אחד של אשכול רחב יותר של סטריאוטיפ על קשישים. אם הם מבוגרים, אין כל סיבה שהם לא יוכלו ללמוד ולרכוש ידע חדש. אפשר ללמוד בכל גיל, אנשים רבים מתחילים ללמוד קורסים אחרי היציאה לפנסיה.

כשעובדים מבוגרים מתאמצים לשמור על קשר עם עולם שמשתנה מהר הם בהחלט יכולים ללמוד ולרכוש ידע חדש. אנשים מבוגרים יכולים ללמוד מיומנויות ורעיונות חדשים וברגע שיושבים בבית ולא עושים דבר, משתעממים ומתבטלים כל היום, הגוף והנפש מתפוררים והופכים להיות חסרי תועלת.

פרישה מהעבודה

הפרישה הוצגה לראשונה בגרמניה בשנת 1889. לפני כניסתו של גיל פרישה רשמי והפנסיה נלווית, אנשים ממעמד הפועלים היו אמורים לעבוד עד שהיו מתים. או, אם המשפחה שלהם היתה תומכת, הם יכלו בהדרגה להקטין את שעות העבודה שלהם ולאפשר לילדים שלהם להיכנס ולפרנס. . אנשים עשירים יותר בזמנו, היו יותר סביר להיות מסוגל לפרוש באופן מלא, והמציאות היום אינה רחוקה מכך. עושר הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר להחלטה האם לפרוש מוקדם יותר מהעבודה או להמשיך לעבוד.

65 הוא כעת גיל הפרישה הרגיל במדינות רבות, עם רמות התעסוקה עבור עובדים מבוגרים יותר הם יוצאים לפנסיה בגילאים מאוחרים יותר. הבריאות היא הגורם המשמעותי ביותר בגיל הפרישה – אלו שנמצאים במצב בריאותי גרוע או חיים עם מוגבלות פיזית יוצאים דרך כלל לפרישה מוקדמת, פשוט משום שזה הכרחי. זה גם תלוי בחסכון לפנסיה שצברו ואילו הטבות יש להם. אחוז גדול של עובדים עשויים להמשיך להשתתף בכוח העבודה לאחר גיל 65: כ -10% בבריטניה ו -20% בארה"ב. ישנם הרבה עובדים מעל גיל 65 ואפילו עובדים שיש להם כסף משמעותי, שרוצים להמשיך בקריירה שלהם, אלה שהתחילו קריירה שניה (או שלישית) אף הם ככל הנראה ימשיכו לעבוד.

אנשים אינם פורשים משום שהם מותשים וחסרי תועלת – הם פורשים פורשות כדי שיוכלו ליהנות מהשלב הבא של חייהם בנוחות לאחר שעבדו קשה כל חייהם. זה לא שאנשים מעל גיל 65 לא יכולים להמשיך לעבוד, אבל אנחנו כחברה החלטנו שהם לא צריכים. איכשהו יצרנו תמונה של גיל מסוים שהופך את האדם ל"לא פרודוקטיבי" וזה מעוות. כאילו ברגע אחד הופך אדם בן 65 ללא מסוגל עוד לתרום לחברה ולעבוד.

דור הבייבי בום המשכילים והמנוסים עומדים בפני סיכוי טוב להמשיך בעבודתם או למצוא עבודה חדשה – אם הם רוצים להמשיך לעבוד. הסיכויים הם לא ממש טוב עבור דור הבייבי בום – הם משכילים יותר כיום כשהם נכנסים אל גיל הפרישה שלהם וצברו שנים של ניסיון להמשיך עבוד היטב.

שלא כמו עובדים צעירים רבים, הם כבר בילו שנים עבודה עם אנשים, עברו משא ומתן עם אנשים וחוו סכסוכים בין עמיתים לעבודה, ומצאו פתרונות ללקוחות. הם יכולים גם להציע פרספקטיבה שירות לקוחות ייחודי שיהיה מושלם עבור לקוחות ותיקים ולשוחח איתם בגובה העיניים. הכישורים הבסיסיים שלהם מהווים סלע מוצק – זה רק עניין של לימוד מיומנויות חדשות עבור מקומות עבודה חדשים והם בהחלט יכולים לעשות את זה היטב.

עתיד האימון יהיה תלוי בעובדים שיכולים להפנים יכולות יסודיות, ואז לבנות עליהם במהירות מיומנויות חדשות. עובדים מבוגרים רבים – להפתעתם של צעירים רבים – מוכנים היטב לשינוי המתמשך במקום העבודה. אחרי הכל, השינויים המהירים הופכים באופן אוטומטי את הטמעת ושילוב הטכנולוגיה בכל רמה, לאורך כל חיי העובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה