מסתמן: פיטורי עובדים בשל מיזוג דיסקונט למשכנתאות

מסתמן: פיטורי עובדים בשל מיזוג דיסקונט למשכנתאות

דיסקונט, המצוי בתהליך התייעלות הכולל איחוד סניפים ופרישת בכירים, יקלוט כ-250 עובדי המשכנתאות ועל השאר מתנהל כעת מו"מ

שיתוף
דיסקונט למשכנתאות

כ-100-200 עובדי דיסקונט משכנתאות ייאלצו ככל הנראה לסיים את תפקידם בקרוב, בשל המיזוג עם בנק דיסקונט. האחרון צפוי לקלוט כ-250 עובדים קבועים מתוך 450 עובדי המשכנתאות בסך-הכל.

אשר לשאר העובדים, עתידם לוט בערפל ומתנהל משא-ומתן לגביהם בו מעורבת ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת הבנק.

אלא שלפי הערכות מקורבים שפורסמו בעיתונות הכלכלית, יתרת העובדים תפוטר במהלך מדורג ובשני שלבים – ביוני הקרוב ובדצמבר 2012. השבוע אמורים חלק מהעובדים לקבל מכתבי פיטורים, לכל המאוחר עד סוף אפריל.

למנהלים שנשארו מתוכננת הרעה מסוימת בסטטוס העבודה, שיהפוך אותם מעובדי הבנק לעובדים בחוזים אישיים למשך שלוש שנים. כל המנהלים בחוזים הללו כבר חתמו על ההסכמים.

כאמור, בימים אלו מתנהלים דיונים בין הנהלת הבנק, ועד העובדים וההסתדרות. לפי שעה, סוכם על קליטת יותר ממחצית עובדי דיסקונט משכנתאות שיוגדרו מרגע קליטתם כעובדי הבנק. בבנק סבורים כי הצעדים הללו יובילו לחיסכון בהוצאות כתוצאה מצמצום כפילויות ואיחוד יחידות מטה. יצוין כי בחודשים האחרונים מצוי הבנק בעיצומה של תוכנית התייעלות, במהלכה נסגרו סניפים כמו זה שבצפון רחוב אבן גבירול בתל-אביב.

ב-23 בנובמבר אשתקד אישרו הדירקטוריונים של דיסקונט ודיסקונט משכנתאות את עסקת המיזוג, שתאפשר לבנק להוסיף את המשכנתא לסל המוצרים. כחלק מכך, בחטיבה הבנקאית של הבנק יוקם אגף ייעודי למשכנתאות ובעתיד יורחבו נקודות המכירה של המשכנתאות מ-80 מוקדים ל-130 בכל הארץ.

 

150 מיליון שקל חיסכון

במקביל, נחנכה והושלמה תכנית פרישה רחבת היקף, שהביאה לפרישתם של 340 עובדים ותיקים. עלות התוכנית הסתכמה ב-600 מיליון שקלים ובסיכומו של דבר מעריכים בבנק כי התוכנית תחסוך עוד כ-150 מיליון שקלים ב-2012.

מדיסקונט הגיבו ואמרו כי מהלך המיזוג ייעשה בהדרגה וכי חלק מהעובדים ייקלטו באופן טבעי וחלק אחר יפרשו בתנאים מתאימים.

 

לקרוא ולקנא: כמה הרוויחו בכירי הבנקים ב-2011?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה