שיתוף

מדידת חוויית העובדים היא משימה חיונית עבור ארגונים שרוצים לשפר את הרווחה הכללית של העובדים, את שביעות הרצון שלהם ואת מידת המחוברות של העובדים.

יש מדדי מפתח שמספקים תובנות חשובות לגבי היבטים שונים בחווית העובדים, ומסייעים לארגונים לזהות נקודות חוזק ותחומים לשיפור.

מדידת מדדי מפתח המודדים את חווית העובדים מספקת לארגונים תובנות חשובות לגבי חווית העובדים.

הערכה קבועה והתייחסות למדדים הללו מאפשרות לארגונים ליצור סביבת עבודה חיובית, לשפר את מעורבות העובדים ולתרום להצלחת העסק הכוללת.

משוב קבוע, יוזמות שיפור מתמיד ומחויבות לרווחת העובדים הם מרכיבים חיוניים בגישה הוליסטית למדידה ושיפור של חווית העובד.

להלן 9 מדדי מפתח למדידת חווית העובדים:

1 סבירות שהעובדים ימליצו:

יש למדוד את הסבירות שעובדים ימליצו על הארגון שלהם כמקום עבודה טוב. מדד זה מחושב על סמך שאלת הסקר: בסולם של 0 עד 10, מה הסיכוי שתמליץ על החברה שלנו כמקום עבודה.

התשובה לשאלה מספקת תמונת מצב מהירה של שביעות רצון ומעורבות כלל העובדים. ציונים גבוהים מעידים על חווית עובד חיובית.

2 שביעות רצון עובדים:

דירוג שביעות רצון העובדים מהווה מדידה רחבה של שביעות רצון כללית של עובדים ושל שביעות רצון מהיבטים שונים של סביבת העבודה, התרבות הארגונית והמנהיגות שלהם.

מדד זה עוזר לזהות נקודות חוזק וחולשה בחוויית העובד. סקרים שנערכים באופן שוטף יכולים לעקוב אחר שינויים לאורך זמן.

3 מעורבות עובדים:

מעורבות העובדים היא מדד הוליסטי המודד את רמת המחויבות הרגשית והקשר שיש לעובדים לעבודתם ולארגון.

מעורבות גבוהה של העובדים במשימותיהם מתואמת עם פרודוקטיביות מוגברת, שיעורי שימור גבוהים ושביעות רצון כללית בעבודה.

מדידה קבועה של מעורבות מספקת תובנות לגבי האפקטיביות של יוזמות מעורבות.

4 שיעורי התחלופה:

שיעור התחלופה מודד את אחוז העובדים שעוזבים את הארגון במשך תקופה מוגדרת. ניתן לחשב אותו עבור כל הארגון או מחלקות ספציפיות.

שיעורי תחלופה גבוהים יכולים להעיד על חוסר שביעות רצון או על בעיות במקום העבודה. ניטור התחלופה עוזר לזהות מגמות ואתגרי שימור פוטנציאליים.

5 זמן ממוצע לאיוש משרות:

מדד זה מודד את הזמן הממוצע שלוקח לאיוש משרה פנויה מרגע פרסום המשרה ועד לרגע קבלת ההצעה.

זמן ארוך לאיוש משרה עלול להשפיע לרעה על חווית העובד. חשוב לייעל את תהליך הגיוס כדי להבטיח חווית מועמד וחווית עובד חיוביות.

6 השתתפות בהדרכה ופיתוח מקצועי:

מדד זה מודד את המידה שבה עובדים מנצלים הזדמנויות הדרכה ופיתוח מקצועי שמספק הארגון.

שיעורי השתתפות גבוהים בהכשרות מעידים על מחויבות ללמידה ופיתוח מקצועי, התורמים לשביעות רצון העובדים, לפיתוח מיומנויות ולצמיחה כללית.

7 דירוגי ביצועים והערכות:

מדד זה מעריך את התוצאות של הערכות ודירוגי ביצועים, כולל יעדים ותוכניות פיתוח אישיים.

הערכות ביצועים קבועות תורמות לצמיחת עובדים, לשביעות רצון בעבודה ולהתאמה ליעדים הארגוניים.

8 שיעורי היעדרות ונוכחות:

יש לעקוב אחר תדירות ומשך ההיעדרויות והנוכחות של העובדים. שיעורי היעדרות גבוהים באופן עקבי עלולים להעיד על חוסר שביעות רצון או שחיקה.

הבנת דפוסי ההיעדרות עוזרת לארגונים לטפל בבעיות פוטנציאליות המשפיעות על רווחת העובדים.

9 קצב הניידות הפנימית:

מדד הניידות הפנימית מודד את תנועת העובדים בתוך הארגון, כולל קידום, מהלכים רוחביים ומעבר בין מחלקות או חטיבות.

קצב סביר של ניידות משקף הזדמנויות לפיתוח קריירה וצמיחה בתוך הארגון, ותורם לחוויית עובדים חיובית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה