שיתוף

התמקדות באסטרטגיות שמאפשרות זמן מינימלי של הגעה לפרודוקטיביות מלאה של עובדים חדשים בעת שהם נקלטים בעבודה, מאפשרת למנהלי משאבי אנוש להפחית משמעותית את העלויות הנובעות מהזמן שלוקח להגיע לפרודוקטיביות מלאה, ולהוביל לכוח עבודה יעיל יותר, תחרותי יותר ומחוברות יותר לארגון.

יצויין, כי זמן ההגעה לפרודוקטיביות הוא משך הזמן שלוקח לעובד חדש להיות אפקטיבי לחלוטין ולתרום במידה משמעותית לתפקידו בארגון.

להלן 5 סיבות לחשיבות שיש להפחתה למינימום של זמן ההגעה לפרודוקטיביות מלאה:

1 הגברת היעילות בהיבט עלויות:

  • הפחתת עלויות ההכשרה והקליטה: ככל שעובדים חדשים יגיעו מהר יותר לפרודוקטיביות מלאה, כך הארגון יצטרך להשקיע פחות זמן ומשאבים בהכשרה ובהשתלבות. זה כולל את העלויות הקשורות לתוכניות ההכשרה, לחומרים ולזמן שהעובדים והמדריכים משקיעים הרחק מפעילויות פרודוקטיביות אחרות.
  • הקטנת עלויות ההתלמדות: כאשר עובדים חדשים הופכים לפרודוקטיביים במהירות, הם מתחילים לייצר ערך מוקדם יותר. כתוצאה מכך ניתן להפחית את עלות תקופת ההתלמדות שאינה פרודוקטיבית דיה.

2 ביצועים עסקיים משופרים:

  • תפוקה מואצת: עובדים חדשים שמגיעים לפרודוקטיביות במהירות יכולים להתחיל לתרום למטרות וליעדי הארגון מוקדם יותר, ולהוביל לשיפור בביצועים הכוללים. זה קריטי במיוחד בענפים שעובדים בקצב מהיר שבהן יש חשיבות רבה לזמן ההגעה לשוק.
  • יעילות צוות משופרת: כאשר כל חברי הצוות פועלים באופן מלא, הצוותים יכולים לעבוד בצורה מגובשת ויעילה יותר, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר של הפרויקט ולפרודוקטיביות כללית גבוהה יותר.

3 עלייה במחוברות ובשימור עובדים:

  • שביעות רצון מוגברת בעבודה: עובדים שמרגישים מוכשרים ומסוגלים לתרום ביעילות נוטים יותר להיות מרוצים מעבודתם. תחושת הישג ושייכות זו יכולה להוביל לרמות מחוברות גבוהות יותר ולמחויבות חזקה יותר לארגון.
  • הפחתת שיעורי תחלופה: אינטגרציה מהירה ופרודוקטיביות יכולים להפחית את התסכול וההתנתקות בקרב עובדים חדשים, שכשלעצמם יכולים להוריד את שיעורי התחלופה. עובדים שמרגישים שהם משפיעים נוטים פחות לעזוב את הארגון.

4 יתרון תחרותי:

  • הסתגלות מהירה לשינויים בשוק: ארגונים שיכולים להגיע לשוק במהירות תוך שילוב עובדים חדשים, נמצאים בעמדה טובה יותר להסתגל לשינויים בשוק ולנצל הזדמנויות חדשות. זריזות זו יכולה להוות יתרון תחרותי משמעותי בתעשיות דינמיות.
  • חדשנות וזריזות: עובדים חדשים מביאים נקודות מבט ורעיונות חדשים. הכנסתם לעבודה מלאה במהירות יכולה להחדיר אנרגיה וחדשנות לארגון, ולעזור לו להקדים את המתחרים.

5 שביעות רצון ונאמנות לקוחות:

  • איכות שירות משופרת: כאשר העובדים פרודוקטיביים ויעילים, הם יכולים לספק מוצרים ושירותים באיכות גבוהה יותר ללקוחות. זה מוביל לחוויות לקוח טובות יותר ורמות שביעות רצון גבוהות יותר.
  • אינטראקציה עקבית עם לקוחות: זמן ההגעה לפרודוקטיביות שהינו קצר יחסית, מבטיח שהשיבושים בשירות הלקוחות והתמיכה יהיו מינימליים. כמו כן זה מבטיח שמירה על המשכיות ובניית קשרי לקוחות ונאמנות חזקים יותר.

להלן 5 אסטרטגיות לצמצום זמן ההגעה לפרודוקטיביות מלאה:

1 תוכניות אפקטיביות לקליטת עובדים חדשים:

יש לפתח תוכניות מקיפות לקליטת עובדים חדשים הכוללות הכשרה ספציפית לתפקיד, אינטגרציה תרבותית וציפיות ברורות.

2 חונכות ותמיכה:

יש להקצות חונכים או חברים לעובדים חדשים כדי לספק הדרכה, תמיכה ומשוב במהלך השלבים הראשוניים.

3 תקשורת ברורה:

יש לוודא שעובדים חדשים מבינים את התפקידים, האחריות וציפיות הביצועים שלהם מהיום הראשון.

4 למידה מתמשכת:

יש לספק משאבי הדרכה ופיתוח מתמשכים כדי לעזור לעובדים לשפר באופן מתמיד את הכישורים והידע שלהם.

5 שימוש בטכנולוגיה יעודית:

יש למנף טכנולוגיות יעודיות כדי לייעל תהליכי קליטה והכשרה, כגון פלטפורמות למידה מקוונות וכלים דיגיטליים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה