4,133 משרות פנויות בתחום התוכנה

4,133 משרות פנויות בתחום התוכנה

מהם האתגרים המשמעותיים בגיוס מפתחי תוכנה וכיצד ניתן לגשר עליהם

שיתוף
תוכנות להגדלת הפרודוקטיביות

תוכנות להגדלת הפרודוקטיביות

על פי נתוני הלמ"ס לחודשים ספטמבר-נובמבר 2017, ישנה עלייה של 13.8% במספר המשרות הפנויות בחישוב שנתי. בתחום התוכנה נרשמו 4,133 משרות פנויות בחודש נובמבר.

בחודש נובמבר 2017 ,נרשמו 106.9 אלף משרות פנויות, זאת לעומת 104.2 אלף בחודש הקודם. אחוז המשרות הפנויות עומד על כ-3.92% (לעומת 3.83% בחודש קודם).

מספר המשרות הפנויות עלה ב-13.8% (בחישוב שנתי), לאחר עליה של כ-10.6% בממוצע בחודשים יוני-אוגוסט. אחוז המשרות הפנויות, עומד על כ-3.87% בחודשים בממוצע ספטמבר-נובמבר 2017.

בתחום ההנדסה, נרשמו נכון לחודש נובמבר האחרון 6,687 משרות פנויות בממוצע בתפקידי מהנדסים: מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות וכד'.
4,133 משרות פנויות בממוצע נרשמו בתחום התוכנה בחודש זה, מיועדות למפתחי תוכנה.

האתגר בגיוס מפתחי תוכנה

גיוס כישרונות הייטק ובפרט מפתחי תוכנה, אינו דבר פשוט. למעשה, מדובר במיומנות רבת פנים הנמצאת על פרשת דרכים בין הרשת החברתית, המבחנים הטכניים, ניהול התהליכים, והאינטואיציה.

עובדה מאתגרת במיוחד היא, כי את התכונות הייחודיות של מועמדי הנדסת תוכנה מוכשרים, מאוד קשה להעריך. איך ניתן לבחון את יכולתו של המועמד לחדש ולחשוב בצורה יצירתית? כיצד תקבעו אם הוא שחקן צוות? איך תוכלו לאבחן את יכולתו לקבל משוב בונה? ואת מידת המוסר שלו?

לעתים קרובות, הניסיונות להעריך תכונות חיוניות אך חמקמקות אלו, מורכבים משאלות או אתגרים שקופים מספיק כדי שהתשובות "הנכונות" יהיו ברורות לרוב המועמדים. לכן, שום דבר מהותי לא באמת מושג באמצעותם.

יש קושי להעריך את יכולתו של המועמד לפתור בעיות, לחשוב בצורה יצירתית ולעבוד בצורה של שיתוף פעולה עם שאר הצוות.

בנוסף, על כישרונות הייטק יש תחרות רבה. הכישרונות האמיתיים מקבלים שלל הצעות מחברות שונות וכולן מתחרות עליהן.

ראיונות יעילים לגיוס מפתחי תוכנה מוכשרים היא כמו אמנות ומדע. דרושות גישות ומתודולוגיות מתקדמות להערכת ממדים מתוחכמים יותר של מיומנויות ויכולות של מועמדים אלו.

כאשר נעשה שימוש קולקטיבי בטכניקות גיוס מתקדמות, הדבר מניב תהליך מיון יעיל ביותר עם רקורד מוכח של הצלחה עבור גיוס מפתח תוכנה מוכשר.

התהליך של מציאת והעסקת הכישרון, מתחיל הרבה לפני הראיון עצמו. למעשה, גישה שיטתית לזיהוי ראוי מועמדים מתאימים יכול לייעל ולשפר את איכות תהליך הגיוס כולו באופן משמעותי.

בלוגים, פורומים ורשתות חברתיות, יכולים להיות מקור מצוין למועמדים חזקים. הודעות טכניות לעיתים קרובות יוכלו לספק תובנות בעלות ערך לגבי החוש הטכני של מפתח, גישה לפתרון בעיות, וכישורי הכתיבה שלו, אשר כולם קריטריונים חשובים לזיהוי מועמדים איכותיים.

כנסים הם מקור גיוס מצוין למפתחי תוכנה. דוברים בכנס ואנשים המשתתפים בכנסים טכניים, רלוונטיים לעתים קרובות כמשאב יקר של מועמדים מתאימים. אם אינך יכול להשתתף בכנס, עיין בתוכנית המקוונת ושקול ליצור קשר עם המציגים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה