35,750 ₪ עבור תלוש שכר

35,750 ₪ עבור תלוש שכר

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קנס גן אירועים בסך של 35,750 ש"ח בגין אי מתן תלוש שכר מפורט כנדרש בחוק הגנת השכר

שיתוף
דיני עבודה
דיני עבודה

הנהלת גן אירועים בצפון עברה על חוק הגנת השכר בכך שלא מסרה לעובדים פירוט מדויק בתלושי השכר. בית הדין האזורי לעבודה בחיפה פסק כי המעסיקה עברה על חוק הגנת השכר בכך שלא מסרה לששת העובדים רשימה של רכיבים הנדרשים על פי החוק וביניהם: מספר שעות עבודה בפועל, ימי עבודה בפועל וימי תקן, ניצול חופשה ומחלה ועוד.

לאחר שהרשיע את החברה ב-11 סעיפים של אי רישום הפרטים הנדרשים בתלוש השכר, בתקופה של 3 חודשים, בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הטיל על חברה קנס בסך 35,750 ₪ וכן החתים אותה על כתב התחייבות שלא לעבור על חוק הגנת השכר במשך שנתיים (התחייבות כספית בסך 86,070 ₪).

בית הדין לעבודה החמיר עם החברה וגזר עליה קנס גבוה, חרף העובדה שמדובר על פרק זמן קצר יחסית ועל אף העובדה שהחברה הודתה שלא נהגה כשורה עם 6 העובדים שהעסיקה ולא ניסתה להסתיר את הפרטים או להתחמק מאחריות. בכך מוכיח למעשה בית הדין כי עבירה על חוק הגנת השכר היא סוגיה שיש לקחת ברצינות שכן תלוש השכר הוא האמצעי היחיד העומד לרשות העובד ומאפשר לו ללמוד האם ניתנו לו זכויותיו הלכה למעשה.

פסיקה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פסיקות, המטילות קנסות על מעסיקים, בעקבות פניות של עובדים ו/או בעקבות ביקורות של נציגי אגף האכיפה במשרד התמ"ת, אשר חשפו ליקויים של מעסיקים בכל הקשור לתלושי שכר (אי מסירת תלוש שכר חודשי או אי מסירת תלוש שכר מפורט ומדויק כנדרש על פי חוק). 

תיקון 24 לחוק הגנת השכר, תיקון אשר נכנס לתוקף בינואר 2009, קובע שחלה חובה על המעסיק למסור לעובד תלוש שכר המפרט את מספר שעות העבודה (שעות עבודה רגילות ושעות ונוספות), ניצול ימי עבודה בפועל, מספר שעות וימי תקן, ניצול חופשה ומחלה ועוד.

למידע נוסף על נושא זה…

רוצים להימנע מטעויות מסוג זה? רוצים להרחיב את הידיעה על זכויות העובדים בנושא פנסייה, שכר, תמרוץ ותגמול?

HRus עורכת שני ימי עיון מיוחדים בנושא זה עם האנשים הבכירים ביותר בתחום. בואו ללמוד ממי שעזר בכתיבת החוק, ממי שמכשיר את הפקחים עבור התמ"ת ומהאנשים שמטפלים בתביעות כנגד חברות בתחום זכויות העובדים.

יום עיון בנושא הפנסייה בראיית המעביד יתקיים ב-19.7, ו- יום עיון בנושא שכר, תמרוץ ותגמול התקיים ב-26.7, למידע נוסף על ימי העיון יש להקיש על הקישורים הנ"ל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה