3 שאלות שאתה צריך לשאול את העובדים שלך, עכשיו

3 שאלות שאתה צריך לשאול את העובדים שלך, עכשיו

מה חשוב לשאול את העובדים כדי להצליח לשמר אותם בחברה

שיתוף
שאלות לעובדי החברה

שאלות לעובדי החברה

חשוב על כל השאלות שאתה שואל עובד לפני שגייסת אותו כשהוא עדיין מועמד, שאלות שנועדו להכיר אותו, מהו האופי שלו, מהי מידת הניסיון שצבר וכיצד הוא עשוי להשתלב בארגון שלך.

כעת, חשוב על כל השאלות שאתה שואל עובד כאשר הוא כבר החליט לעזוב את החברה שלכם, שאלות שנועדו להבין מדוע הוא בחר לעזוב, לאן הוא הולך מה היית יכול לעשות אחרת כמעסיק או כמנהל משאבי אנוש. אבל, כמה פעמים אתה שואל שאלות את העובדים שלך כאשר הם עדיין העובדים שלך?

אנחנו לא מדברים על שאלות ישנות ששאלת אותם בעבר. כמנהל משאבי אנוש או כמעסיק, אתה וודאי פוגש בעובדים שלך מדי יום או לפחות אחת לשבוע. במהלך השיחות שלך איתם אתה וודאי שואל באופן טבעי שאלות על מה שקורה בתהליך העבודה של הצוות, אך מה לגבי שאלות שבאמת מגיעות ללב של העובדים שעושים את תפקידם? לרוב שאלות אלו, לא נשאלות לעתים קרובות.

כמנהל, אתה וודאי שקוע במשימות ודרישות היום יום ושוכח לקבל את הקלט של העובדים מהשיחות שלך איתם, בנושאי הדברים שמתרחשים מתחת לפני השטח. איך הדברים פועלים עם הלקוח הזה או עם הפרויקט. זה מצער, כיוון ששימור עובדים ברובו מבוסס על התובנות שאתה מקבל מהעובדים לגבי מידת שביעות הרצון והתפקוד שלהם בחברה. הם צריכים לדעת שאכפת לכם מהם ומאיך הדברים זזים בעולם שלהם, מלבד לבדוק דברים בתוך הרשימה. אם המנהלים דואגים לעובדים (ומראים להם שאכפת להם) כפי שהם עושים במהלך תהליך הגיוס או עזיבת עובד, לכולם יהיה טוב יותר.

וודאי שהכוונה אינה לנהל שיחת עומק עם העובד מידי יום ולרדת לרזולוציות הנמוכות ביותר של חייו האישיים, זו לא המטרה. אבל חשוב מאוד לשאול את העובדים כיצד הם מרגישים לגבי מקום עבודתם, האם הם רואים את עצמם נשארים בחברה לטווח הארוך, מתקדמים בחברה וכד. האם הם מאושרים?

להלן 3 שאלות שחשוב לשאול את העובדים שלך:

האם אתה אוהב את העבודה שלך?

זה אולי נראה כמו שאלה שהיית שומר עבור עובדים חדשים במהלך הקליטה, אך דווקא כיוון שזו שאלה כל כך טעונה, היא מעלה הרבה נתונים בסיסיים ומידע לגבי מה שמתרחש בחברה, הטוב והרע, ומאפשר לך כמנהיג לטפל בדברים חזיתית.

במה אני יכול לעזור לך?

שאלה זו היא תזכורת נחמדה עבור העובדים שלך, כי כמנהיג שלהם אתה שם כדי לעזור להם. עובדים יכולים באמת לקבל את הרעיון שהם צריכים להתמודד עם דברים בכוחות עצמם, לכן, כשאתה שואל אותם כיצד תוכל לעזור הם מרגישים עטופים. התחושה שהם יקבלו היא שהם לא לבד עם הקשיים ויש מי שמוכן לשים יד ולעזור להם באתגרי העבודה, ולפעמים גם באתגרי החיים האישיים.

מה אני יכול לעשות יותר טוב?

ענווה חשובה אצל מנהיג ומוערכת במידה רבה. שאלה זו לא רק אומרת לעובדים שלך כי אתה מבין שאתה יכול להמשיך להשתפר בעבודה שלך, זו גם דרך נוספת לספר לך על מאבקים שיש להם. כאשר תדע את הדברים איתם העובדים מתמודדים, זה יעזור לך להתקדם לפתרון בעיות במהירות בטרם העובדים מתחילים לעזוב.

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה