אבטחת מידע והגנה על הארגון מפני פריצות סייבר היא דאגה הולכת וגוברת עבור ארגונים בכל הגדלים.
לכן הכשרת העובדים למודעות לגבי תקיפות סייבר הולכת והופכת למרכיב חיוני ביותר בהגנה על נתונים ומערכות רגישות של הארגון.
עם זאת, מנהלי משאבי אנוש חייבים להעריך את האפקטיביות של הכשרה כזו כדי לוודא שהיא מספקת ערך מוחשי.
הערכת הערך של הדרכת העובדים למודעות לסכנות הנובעות מהתקפות סייבר, הינה חיונית כדי לוודא שההשקעה של הארגון מניבה תוצאות חיוביות.
ניתוח תוצאות הערכה, מעקב אחר מדדי אירועים ואיסוף משוב, מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לקבל הבנה מקיפה של השפעת ההדרכה.
הערכה יעילה עוזרת לשפר יוזמות הכשרה עתידיות ומחזקת את עמדת אבטחת הסייבר הכוללת של הארגון.
ככל שאיומי הסייבר מתפתחים, כך הערכה מתמשכת ושיפור הדרכה למודעות הם קריטיים כדי להקדים את הסיכונים הפוטנציאליים.
להלן 3 דרכים מרכזיות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש להעריך את ההשפעה של הדרכה למודעות לסכנות התקפות הסייבר:
1 לנתח הערכות לפני ואחרי ההדרכה:
דרך פשוטה למדוד את האפקטיביות של ההדרכה למודעות סייבר היא באמצעות הערכות לפני ואחרי ההדרכה.
הערכות אלו עוזרות לאמוד את הידע של העובדים לפני ההכשרה ואת הבנתם לאחר מכן.
השאלות יכולות להתמקד בזיהוי ניסיונות דיוג (פישינג), זיהוי נוהלי סיסמאות מאובטחות והבנת מדיניות אבטחת הסייבר של הארגון.
על ידי השוואת התוצאות, מנהלי משאבי אנוש יכולים לקבוע האם ההדרכה הצליחה להגביר את המודעות לאבטחת הסייבר של העובדים.
שיעורי שיפור נמוכים באופן עקבי עשויים להצביע על הצורך לשנות את תוכן ההדרכה או שיטות ההגשה.
2 מעקב אחר מדדי אירוע ושינויים התנהגותיים:
שיטה נוספת להערכת הערך של אימון למודעות סייבר היא על ידי ניטור מדדי אירועי אבטחת סייבר.
מדדי מפתח עשויים לכלול את מספר ניסיונות הדיוג שדווחו, תדירות התקפות מוצלחות או הזמן שלוקח להגיב לאיומי האבטחה.
ירידה ניכרת בתקריות בעקבות יישום ההדרכה מעידה על כך שהעובדים מיישמים את מה שלמדו.
בנוסף, מנהלי משאבי אנוש יכולים לצפות בשינויים התנהגותיים, כמו למשל האם העובדים מעדכנים סיסמאות באופן יזום, שימוש באימות רב-גורמי או חיפוש הדרכה לגבי אימיילים חשודים.
שינויים התנהגותיים כאלה הם אינדיקטורים חזקים לכך שההדרכה הצליחה.
3 איסוף נתוני משוב ומעורבות של עובדים:
משוב עובדים חשוב לאין ערוך בהערכת הרלוונטיות והיעילות של אימון למודעות סייבר.
מנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש בסקרים או בקבוצות מיקוד כדי להבין את תפיסות העובדים לגבי הבהירות, הרלוונטיות והישימות של ההדרכה לתרחישים בעולם האמיתי.
נתוני המעורבות, כגון שיעורי השתתפות, יכולים לספק תובנות לגבי מידת ההפנמה של ההכשרה בקרב העובדים.
אם ההכשרה מרתקת ומעשית, סביר יותר שהעובדים יקפידו ליישם את הלקחים שנלמדו.