Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524
שיפור תהליך קליטת עובדים חדשים בארגון וקיצור הזמן להגעתם לפרודוקטיביות מלאה הינם חיוניים כדי להבטיח שעובדים חדשים יתאקלמו במהירות ויהפכו לתורמים יעילים ומועילים לארגון.
מנהלי משאבי אנוש יכולים ליצור תהליך קליטה והשתלבות שלא רק מקבל בברכה עובדים חדשים אלא גם מכין אותם להצלחה, מאיץ את זמן ההגעה שלהם לפרודוקטיביות מלאה ומשפר את הביצועים הכוללים של הארגון.
להלן 11 דרכים שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש לשפר את קליטת העובדים החדשים תוך השגת הגעה מהירה לפרודוקטיביות מלאה:
1 תוכניות הכשרה מפורטת ומקיפה:
יש לפתח תוכנית הכשרה מפורטת. לשם כך יש לתכנן תוכנית מובנית המתארת פעילויות חיוניות, אבני דרך ולוחות זמנים עבור עובדים חדשים.
על התוכנית לכסות הכול, החל מההכוונה הראשונית ועד לחודשים הראשונים בעבודה.
2 הכשרה ספציפית לתפקיד:
יש להציע הכשרה מותאמת ספציפית לתפקיד של העובד החדש, כולל מיומנויות טכניות, כלי תוכנה ותהליכים יומיומיים.
המיקוד הספציפי לתפקיד עוזר להם לצבור במהירות ביטחון עצמי ובקיאות.
4 מחוברות לארגון לפני הקליטה בפועל:
יש ליצור מחוברות לארגון עוד לפני היום הראשון בעבודה. לשם כך יש להתחיל את תהליך הקליטה לפני היום הראשון של העובד החדש בחברה עם פעילויות טרום-קליטה, לרבות אימייל קבלת פנים, גישה לפורטל חברה עם מידע חיוני וסדר יום לשבוע הראשון.
5 עבודת ניירת ולוגיסטיקה:
יש להשלים משימות אדמיניסטרטיביות כמו מילוי טפסים, הגדרת ציוד IT ויצירת חשבונות דואר אלקטרוני לפני תחילת העבודה.
יש לוודא שהימים הראשונים של העובדים החדשים מתמקדים בלמידה ואינטגרציה.
6 הקצאת מנטורים או חברים:
יש לחבר עובדים חדשים לעובדים מנוסים שיכולים לשמש כמדריכים או חברים, ולספק גורם מתאים לשאלות, הדרכה ותמיכה.
7 שיחות קבועות:
יש לתזמן שיחות קבועות בין המנטור לעובד החדש כדי לדון בהתקדמות, לטפל בחששות ולספק משוב, לטפח תחושת שייכות ותמיכה.
8 להציג את התרבות הארגונית:
יש לשלב את העובדים החדשים בתרבות הארגונית של החברה על ידי שיתוף המשימה, הערכים והחזון של הארגון, ודיון כיצד עקרונות אלה באים לידי ביטוי בפעילות היומיומית ובקבלת ההחלטות.
9 פעילויות בניית צוות:
יש לארגן אירועים חברתיים ופעילויות בניית צוות כדי לעזור לעובדים חדשים לבנות קשרים עם עמיתיהם, לטפח תחושת קהילה וחיבור לצוות ולארגון.
10 סקירות ביצועים בשגרה:
יש לערוך סקירות ביצועים תקופתיות במהלך החודשים הראשונים כדי להעריך את התקדמות העובדים החדשים, לספק משוב בונה ולטפל בכל תחום שדורש שיפור.
יש לוודא שהעובדים החדשים משתלבים באופן מלא בתפקיד.
11 ערוצי תקשורת פתוחים:
יש לעודד תקשורת פתוחה ומתמשכת בין עובדים חדשים, למנהלים שלהם ולאנשי משאבי אנוש, כדי לאפשר משוב בזמן אמת, פתרון בעיות מהיר ותמיכה מתמשכת כשהם מסתגלים לתפקידם החדש.
3 היתרונות של קליטה מהירה של עובדים חדשים:
1 מחוברות מוגברת:
תהליך קליטה מובנה היטב עוזר לעובדים חדשים להרגיש מוערכים ומחוברים מההתחלה, מה שמוביל לשביעות רצון גבוהה יותר בעבודה ושיעורי שימור גבוהים יותר.
2 שילוב מהיר יותר בצוות ובחברה:
מתן הכשרה ספציפית לתפקיד, חונכות וציפיות ברורות מאפשר לעובדים החדשים להבין במהירות את תחומי האחריות שלהם וכיצד להצליח בהם.
3 פרודוקטיביות מוגברת:
הכשרה יעילה מציידת את העובדים החדשים בידע, במיומנויות ובמשאבים שהם צריכים כדי לתרום ביעילות, ומפחיתה את הזמן שלוקח להם להפוך לחברי צוות פרודוקטיביים.