שיתוף

בכל פעם שצמיחה של חברה נכנסת למצב של סטגנציה או שצמיחת החברה מתחילה לאבד מומנטום או אף במצבים בהם החברה נכנסת לצמיחה שלילית, המנכ"ל נוהג לכנס את סמנכ"לי הכספים, המכירות, השיווק, והפיתוח העסקי לסיעור מוחות שיאפשר את היציאה ממצב זה והחזרת החברה לצמיחה.

פעמים רבות, ההנהלה הבכירה לא משתפת את מנהלי משאבי האנוש בצוות החשיבה לשיפור הצמיחה של החברה, וזו טעות חמורה.

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע בעיצוב הצלחת החברה, על ידי תרומה למגוון היבטים של הפעילות, התרבות הארגונית, האפקטיביות של מדיניות החברה, והפרודוקטיביות, היזמות והחדשנות של העובדים.

זאת ועוד, למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד חשוב בעיצוב הצלחת החברה על ידי ניהול אסטרטגי של ההון האנושי, טיפוח תרבות ארגונית חיובית במקום עבודה, והבטחת תאימות והתאמה של שיטות משאבי אנוש ליעדי הארגון.

מגוון התרומות של מנהלי משאבי האנוש משפיע על הביצועים הכוללים של הארגון, על החוסן שלו ועל אריכות החיים של החברה.

להלן 11 הסיבות לכך שתרומת מנהלי משאבי אנוש היא קריטית לשיפור הצלחת החברה:

1 רכישה ושימור כישרונות:

משיכת טלנטים מבוקשים ושימורם נמצאות באחריות עיקרית של מנהלי משאבי אנוש.

הם אלה שמפתחים אסטרטגיות גיוס יעילות, יוצרים מיתוג מעסיק משכנע ומוודאים שקיימת  חווית מועמד חיובית. כוח אדם מוכשר ומחובר לארגן תורם ישירות להצלחת החברה.

2 תכנון כוח אדם אסטרטגי:

מנהלי משאבי אנוש מעורבים בתכנון האסטרטגי של כוח האדם, תוך התאמה בין ההון האנושי ליעדים הארגוניים.

הם מנתחים את צורכי כוח האדם הנוכחיים והעתידיים, מזהים פערי מיומנויות ומפתחים תוכניות לטיפול בפערים אלו.

ניתוח נכון ומדויק, מבטיח שלחברה יש את העובדים והמנהלים הנכונים עם הכישורים הנכונים להשגת יעדיה.

3 פיתוח והדרכה של עובדים:

למידה ופיתוח מתמשכים הינם חיוניים לצמיחת עובדים ולהצלחת הארגון.

מנהלי משאבי אנוש מתכננים ומיישמים תוכניות הכשרה המשפרות את כישורי העובדים, משפרות את הביצועים ותומכות בקידום הקריירה של העובדים.

עובדים שהוכשרו היטב תורמים להגברת הפרודוקטיביות והחדשנות.

4 ניהול ביצועים:

מנהלי משאבי אנוש מקימים ומפקחים על מערכות ניהול ביצועים שמציבות ציפיות ברורות, מספקות משוב קבוע ומכירות בהישגים ומתגמלות עבורם.

ניהול יעיל של ביצועי העובדים מוודא שיש מתאם בין התרומות האישיות של העובדים והמנהלים לבין היעדים הארגוניים, ומניע הצלחה כוללת.

5 תרבות ארגונית ומחוברות עובדים:

טיפוח תרבות ארגונית חיובית במקום העבודה הוא אחד התפקידים הקריטיים של מנהלי משאבי האנוש.

הם פועלים ליצירת סביבה מכילה שבה העובדים מרגישים מוערכים ובעלי מוטיבציה.

רמה גבוהה של מחוברות עובדים לארגון תורמת להגברת הפרודוקטיביות, היצירתיות ושביעות הרצון הכללית בעבודה.

6 תפקיד מרכזי בעת שינויי הנהלה:

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מרכזי בתקופות של שינויים ארגוניים.

בין אם מדובר במיזוג עם חברה אחרת, ארגון מחדש או יוזמות חדשות, מנהלי משאבי אנוש עוזרים לנהל את המעבר, להפחית את ההתנגדות של העובדים לשינויים ולגרום לכך שהעובדים יבינו את השינויים ויאמצו אותם.

ניהול שינויים מוצלח מוביל למעברים חלקים יותר ויכולת הסתגלות משופרת.

7 יחסי עובדים ופתרון סכסוכים:

טיפול ביחסי עובדים ופתרון קונפליקטים הם תחום אחריות מרכזי נוסף של מנהלי משאבי האנוש.

הם יוצרים ומיישמים מדיניות המקדמת סביבת עבודה בריאה, מטפלים בדאגות העובדים ומונעים מחלוקות פוטנציאליות. פתרון קונפליקטים יעיל תורם למקום עבודה הרמוני.

8 עמידה בדיני עבודה וניהול סיכונים:

על מנהלי משאבי האנוש לוודא כל העת שהארגון עומד בדיני העבודה והתקנות. אחריות זו הינה חיונית להצלחתו של כל ארגון.

על מנהלי משאבי האנוש להיות מעודכנים בכל רגע בדרישות החוק, ליישם מדיניות להפחתת סיכונים ולפקח על שיטות העבודה כדי שיתאימו לסטנדרטים אתיים ומשפטיים, תוך שמירה על המוניטין של החברה.

9 גיוון, שוויון והכלה:

מנהלי משאבי האנוש דוגלים ביוזמות של גיוון, שוויון והכלה. על ידי קידום כוח עבודה מגוון ותרבות מכילה, הם תורמים להגברת החדשנות, קבלת החלטות טובה יותר ומותג מעסיק חיובי.

10 קבלת החלטות מבוססות נתונים:

מנהלי משאבי אנוש ממבצעים ניתוח נתונים כדי לקבל החלטות מושכלות. ניתוח מדדי כוח האדם מאפשר להם לזהות מגמות, להעריך את ההשפעה של יוזמות משאבי אנוש ולקבל החלטות אסטרטגיות המשפיעות לטובה על הצלחת הארגון.

11 רווחת העובדים:

הצבת רווחת העובדים בסדר עדיפות גבוה מוכרת יותר ויותר כחיונית להצלחת החברה.

מנהלי משאבי אנוש מיישמים יוזמות התומכות ברווחה הנפשית של העובדים, באיזון בין עבודה לחיים האישיים של העובדים ובבריאות העובדים הכוללת. כל אלה תורמים למורל העובדים ולפרודוקטיביות גבוהה יותר.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה