תתחילו לשחק: טכניקת Gamification לגיוס עובדים

תתחילו לשחק: טכניקת Gamification לגיוס עובדים

Gamification (משחוק) היא שיטת גיוס חדשנית ומקורית שבדומה לשיטות דומות כגון: האקתונים, גיוסי ספיד דייט ונוספות, אף היא הוכחה כמוצלחת

שיתוף
Gamification לגיוס עובדים

Gamification לגיוס עובדים

Gamification (משחוק) היא שיטת גיוס חדשנית ומקורית שבדומה לשיטות נוספות כגון: האקתונים, גיוסי ספיד דייט ונוספות, אף היא הוכחה כמוצלחת.

Gamification הוא למעשה יישום מכניקת משחק להקשרים שאינם לטובת משחק בלבד. זה יכול לשמש חברות לקיצור תהליכי הגיוס, לגיוס כישרונות, לחיזוק מותג המעסיק ואפילו לשימור עובדים, אשר שמחים לעבוד בחברה חדשנית ומעניינת שעושה שימוש בגישות מיוחדות ומדליקות.

עבור מועמדים – טכניקת Gamification הופכת את תהליך הגיוס "הכבד" לקליל הרבה יותר, מהנה ומאתגר.

בנוסף לכך, Gamification משמש כמבחן לכל דבר למועמדים המשתתפים ולבחינת הכישורים וההתאמה שלהם לחברה בדרך האפקטיבית ביותר.

להלן חמש חברות אשר עושות שימוש ב- Gamification לגיוס בהצלחה רבה:

Google מזמינה את המקודדים הטובים ביותר להתחרות

ענקית ההייטק Google מארגנת תחרויות כתיבת תוכנת Google Code Jam מזה 12 שנים, כדרך לגיוס כישרונות חדשים לחברה. לכאורה מפתחים ומהנדסים שמצטרפים לתחרות, מתחרים במשחק המזכה אותם בפרסים כספיים של עד 50,000 דולר, כשבפועל Googleם מזהה את השחקנים הטובים ביותר ומציעה להם תפקידים בחברה.

Formapost מאפשרת למועמדים לדעת למה הם נכנסים

שירות הדואר הצרפתי Formapost נאבק באתגר שימור העובדים. מסתבר כי לאחר תקופת ניסיון קצרה של כרבעון, העובדים החדשים עוזבים את החברה, מה שעולה ל- Formapost בתקציבי גיוס עצומים שוב ושוב. לצורך הטיפול בכך, פנתה החברה לטכניקת Gamification לגיוס עובדים מתאימים שיישארו בתפקידם לתקופות ארוכות.

Formaposte השיקה אקדמיית Jeu Facteur המאפשרת לשחקנים (מועמדים פוטנציאלים) להיכנס לתפקיד של שליח דואר למשך שבוע ימים. כך המועמדים התנהלו בתפקיד שליח כחלק מהחברה, עוד בטרם התקבלו לעבודה. במהלך השבוע הזה, המועמדים יכלו לבחון האם העבודה מתאימה להם באמת. אלו שהחליטו שכן, התקבלו לעבודה לאחר שבוע המשחק.

המאמץ הסתבר כמצליח מאוד. שיעור נטישת העובדים ירד מ- 25% לפני המשחק, ל- 8% בלבד לאחריו. כיום החברה עושה שימוש במשחק כחלק אינטגרלי בתהליך הגיוס.

מטה תקשורת של ממשלת בריטניה מצפין מסר למועמדים

סוכנות הביטחון והמודיעין הבריטי GCHQ יצרה הודעה מוצפנת באתר CanYouCrackIt.co.uk והשתמשה בו כחלק מתהליך הגיוס שלה לכל המרגלים השאפתנים המעוניינים להתקבל לסוכנות. המועמדים הצטרכו לפצח את הקוד באתר ולפענח מהו המסר הסמוי על מנת להתקדם בתהליך הגיוס. המועמדים קבלו את תחושת האתגר האמיתי בעבודה והסוכנו זיהתה האם המועמדים יתאימו לתפקיד בפועל.

Domino’s יוצרת אסוציאציה חיובית

המשחק Domino’s Pizza Mogul נראה אולי כמו דרך ללקוחות החברה להרוויח כסף ולהגשים חלום של רעיונות לפיצה המושלמת, אך זו גם דרך מצוינת לחברה ליצירת מודעות למותג. כך כאשר מועמדים חושבים על עבודה בפיצה דומינו'ס, הם חושבים על מקום כיפי, צעיר ומרתק לעבוד בו.

משחק Mogul מבקש מהמשתמשים ליצור רעיונות לפיצה מיוחדת עם תוספות חדשות ושמות מעניינים כאשר עבור כל פיצה כזו שנמכרת, הם מקבלים תגמול כספי.

Umbel מסייע לאנשים לראות את עצמם כמועמדים לתפקיד

לסטארט-אפ הגדול Umbel יש אתגר משחקים שנקרא "Umbelmania", בו מקודדים מקצועיים וחובבים מנהלים סדרת קרבות לחימה במשחק מקוון באמצעות קידוד תנועות הלוחם, כשניתן לזכות בנקודות תוך כדי המשחק.
הנקודות הללו אינן חסרות משמעות. הן למעשה מציינות עד כמה רחוק יוכל המשתתף להגיע בתהליך הראיון בחברה. באמצעות המשחק הזה גם חובבנים יכולים לזכות לראיון עבודה נחשק ולא רק מתכנתים בעלי ניסיון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה