שיתוף

אסטרטגיית חווית עובדים נכונה מאפשרת לארגון להגביר את הפרודוקטיביות, את נאמנות העובדים לארגון ואת יכולתו של הארגון למשוך אליו טלנטים מבוקשים ולפתח עובדים בעלי ביצועים גבוהים.

היתרונות שארגון יכול להפיק מיצירת חווית עובד חיובית הם הרבה מעבר לתחושות העובדים עצמם.

חווית עובד חיובית מתורגמת בסופו של דבר למותג מעסיק מנצח מקל מאוד על החברה באיתור וגיוס עובדים טובים וטלנטים בולטים.

על פי הגישות שבשנים האחרונות נחשבות למובילות בכל הקשור ליצירת חווית עובד חיובית, אף שמידת חשיבותה של חווית עובד חיובית היא מוכרת וידועה, היא עדיין מהווה אתגר להנהלה, בכל הקשור למערכת היחסים בין העובדים למנהלים הישירים.

אחת הדרכים ליצור תרבות ארגונית שמעודדת חווית עובד חיובית, היא ליזום שינוי ארגוני ולנהל את השינוי ביעילות מקסימלית.

המאמץ שנדרש לפעמים מהמנהלים הוא למנוע את הגישה המבוססת על התייחסות נוקשה ולא קשובה כלפי העובדים.

למאמצים אלה יש חשיבות שכן חווית עובד חיובית מהווה בסיס מהותי להשגת יתרון תחרותי על פני ארגונים אחרים, והיא מאפשרת להפוך את המשאב האנושי בחברה למשאב איכותי.

אחד הצעדים שניצבים ביסוד חווית העובד החיובית היא הקשבה פעילה לעובדים. הקדשת זמן לשיחות אישיות עם העובדים היא צעד בעל חשיבות רבה ביותר.

הקשבה פעילה לעובד מאפשרת להקנות לו תחושת יחס אישי, ובה בעת לזהות את תחומי התנגדויות, ולספק מענה לעובד בזמן אמת.

המטרה היא לתת לעובד תחושה שהוא לא רק בורג קטן במערכת, אלא שיש לו אוזן קשבת בארגון, בין אם זה ביקורת שיש לו על תהליכים בארגון, או קשיים שהוא נתקל בהם.

אחת הנקודות החשובות שיש לזכור היא, שעובד לא מרוצה בארגון עלול להשפיע על התנהלות הארגון כולו, לא כל שכן על המוטיבציה של שאר חברי הצוות שלו.

לכן חשוב לקיים על כל עובד שיחות שוטפות בתדירות גבוהה. במהלך השיחות הללו ניתן לזהות מתחים בין העובדים, תחושות מירמור, או בעיה אישית כזו או אחרת.

לכן חשוב לא רק לקיים שיחות אלה, אלא גם חשוב לספק לעובד מענה מצד המנהל הישיר. יתרה מכך, ראוי וחשוב לעודד את העובדים להעלות, ללא חשש, נושאים שמפריעים להם.

מנהלת משאבי אנוש אמרה בעבר בשיחה עם HRus, כי אחת הפעולות הפשוטות אך היעילות שניתן לעשות במסגרת התקשורת השוטפת עם העובד, היא ישיבת בוקר קצרה.

מדובר בפגישה קצרה שבמהלכה דנים ביחד במטלות וביעדים הנדרשים לביצוע באותו יום. בישיבת בוקר כזו ניתן לשתף את העובדים, תוך שימת דגש על הסיבות לכך שהמטלות צריכות להתבצע על הצד הטוב ביותר. זו דוגמה לדרך בה ניתן לרתום את הצוות כולו למען המטרה.

לא פחות חשוב מכך, לפעול למען גיבוש חברתי בארגון ולהשקיע במרקם החברתי בתוך הארגון. מחקרים מראים שכאשר עובדים נהנים להגיע לעבודה ונהנים לעבוד בחברה, יש עלייה של לפחות 66 אחוזים בתפוקה.

בשורה התחתונה, המרכיבים הנדרשים ליצירת סביבת עבודה חיובית, לעלייה בפרודוקטיביות ושימור עובדים, הם  חווית עובדים חיובית, הקשבה פעילה לכל עובד, ויצירת מרקם חברתי חיובי באופן שעובדים ירגישו קשורים זה לזה לא רק כחלק מביצוע משימות.

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה