תפקיד ניהולי חדש שחברות צריכות להקים

תפקיד ניהולי חדש שחברות צריכות להקים

בעידן הטכנולוגי המתקדם של היום עם מערכות BI ו- AI מתקדמות, נדרש תפקיד בכיר חדש: מנהל טכנולוגיות שיווק

שיתוף
מנהל טכנולוגיות שיווק

מנהל טכנולוגיות שיווק

מספר מסוים של משרות השתנה בשנים האחרונות כגון מנהל שיווק הראשי (CMO), תפקיד משרד המידע הראשי (CIO) וכד'. במונחים הפשוטים ביותר: שיווק הוא לא מה שהיה פעם. הטכנולוגיה הפכה להיות כל כך מושרשת באסטרטגיה השיווקית שחברות צריכות לשקול להוסיף פונקציה חדשה: (CMT) Chief Marketing Technologist – מנהל טכנולוגיות שיווק.

איך אתה יודע אם אתה באמת צריך CMT? ככל הנראה בשנים הקרובות זה יהיה ממש חוסר אחריות כשלא יהיה תפקיד כזה בחברה. מחקרים מראים כי עד שנת 2020, מחצית מכלל החברות יאמצו כלי אוטומציה דיגיטלית למערך השיווק והמכירות ולקשר שלהם עם הלקוחות. זה מאלץ חברות להסתכל על אסטרטגיות השיווק שלהם בצורה הוליסטית יותר, שבה הטכנולוגיה היא לא רק שותף בשיווק אלא חלק בלתי נפרד מהשיווק עצמו. הנושא צריך להיות מטופל על ידי מנהיג מרכזי אחד בעל יחס שווה לשני הצדדים של המטבע הדיגיטלי.

מנהל השיווק הראשי בחברה ומנהל טכנולוגיות השיווק צריכים לעבוד יחד. עליהם להעמיק את הקשר כדי לייעל את מערך השיווק של החברה ולשלב אסטרטגיות שיווקיות באסטרטגיות הטכנולוגיות.

נתונים גדולים

עם הופעתם של ה- IoT, בינה מלאכותית (AI), ומכונות למידה, הביג דאטה מפעיל את המופע כאשר מדובר בשיווק הדיגיטלי. כיום ברור יותר מתמיד, הצורך של צוותי השיווק לשמור על יד קבועה בצנצנת הטכנולוגיה במקרה של נתונים גדולים. חברות צריכות להשתמש בטכנולוגיות כגון AI כדי לרתום את כל הנתונים שהופקו מדי יום – כל אלו יכולים לשפר את חוויית הלקוח (CX) ואת היעדים העסקיים. זה רק הגיוני שמנהל טכנולוגיות שיווק יוביל את התחום.

אוטומציה

יחד עם AI ונתונים גדולים מגיעה האוטומציה. מאמצי השיווק של AI כיום מאפשרים יכולת עריכה אוטומטית של מסעות פרסום שיווקיים בהתבסס על נתונים בזמן אמת שנאספו מתוצאות מסע הפרסום. כלומר, מנהיגי השיווק של היום צריכים להבין את כל ההיבטים של AI והאוטומציה. הם חייבים לדעת כיצד ליצור את מסעות הפרסום הטובים ביותר, היצירתיים ביותר, ואת מסעות פרסום המשניים שיהיו יצירתיים באותה מידה – וכיצד לשלב אותם במערכת אוטומטית.

תקשורת

היו הרבה דיבורים לאחרונה על מי מבלה יותר עם הטכנולוגיה – CMO או CIO. נראה שהגיע הזמן להסתכל על הנושא הזה אחרת לגמרי. זה כבר לא מספיק ש- CIO יתמוך בתוכנות מסוימות בעוד ש- CMO מייעד את התקציב הטכנולוגי ואת האסטרטגיה. ה- CMT יהיה מצויד טוב יותר כדי למכור את הערך של מסעות שיווק דיגיטלי וטכנולוגיות למנהל הכספים כי הוא מבין את ההוצאות ואת המשאבים הדרושים – יחד עם ההחזר הצפוי על ההשקעה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה