תכניות לפיתוח כישרונות

תכניות לפיתוח כישרונות

חברות וארגונים כיום מודעים מאוד לעולם הדינמי ולשינויים המתרחשים באופן תדיר. הדבר גורם לכך שארגונים שאינם משתנים ומתקדמים בעצמם, נותרים למעשה מאחור

שיתוף

הדרך המהותית ביותר להתקדם עם התעשייה היא לפתח את העובדים ובמיוחד את הכישרונות בארגון, על מנת שיוכלו להוביל אותו קדימה.

ממחקר ניידות כישרונות משנת 2015 שנערך בארה"ב נמצא, כי למעלה מ- 40% מתוך 257 ארגונים שהשתתפו בסקר דיווחו שלעתים רחוקות בלבד, או לעולם לא, הם ספקו לכישרונות שלהם פיתוח קריירה או תכנונה לטווח הארוך.

סקר אמריקאי נוסף מהשנים האחרונות מצא כי רב העובדים האמריקאים מרגישים מנותקים ממקום עבודתם. נכון לעכשיו, רק 32% מתוך 1,500 עובדים שנסקרו מציינים כי הם מרגישים מעורבים בעבודה. ללא ספק נתון מדאיג עבור האמריקאים.

הדרך לקדם חברות וליצור מעורבות עובדים היא לפתח ולקדם את עובדים החברה, אשר מהווים את הבסיס עליו כל המערכת מתבססת.

להלן מספר דרכים לפתח את התרבות הארגונית על מנת ליצור חברה ממוקדת בצמיחת הכישרונות שלה:

תכניות לפיתוח כישרונות

חברה לא יכולה לצמוח באמת כאשר היא אינה מממשת את מלוא פוטנציאל הכישרונות שלה. הפעלת תכניות לפיתוח הכישרונות, אותם עובדים שמגלים רצון ונכונות ושואפים להתפתח בחברה, היא הדרך המובילה לבסס תרבות של צמיחה.
על החברה להציע משאבים לפיתוח קריירה באמצעות הדרכות, אימון וקורסים מתאימים לכך. בין היתר תכניות לפיתוח מנהלים בחברה ולספק כלים לעובדים שיהיו המנהלים הבאים. ניתן לעשות שימוש כחיזוק, גם בהדרכות מקוונות, ובמדריכים חיצוניים. חשוב לעודד את הצוותים לעשות שימוש בכלים אלו ולספק אותם באופן מיוחד לאלו שמגלים כישורים טבעיים לעשייה ולניהול.
ערך נוסף שמסופק באמצעות ביסוס תרבות מפתחת כישרונות הוא, משיכת מחפשי עבודה נוספים לחברה, בעודם נוכחים באפשרויות הפיתוח והקידום שהחברה מספקת.
מחקר שנערך בשנת 2014 באמצעות האגודה לניהול משאבי אנוש בארה"ב מצא, כי 42% מתוך 600 עובדים שהשתתפו במחקר סבורים שפיתוח מקצועי של עובדים ע"י החברה תורם באופן משמעותי לשביעות רצונם בעבודה.

הגדרת מטרות

ככל שחברה מציגה נכונות ורצון לפתח את הכישרונות שלה, כאשר אין תכנית ברורה עם מטרות מוגדרות מראש, התכנית עתידה להיכשל. בטרם מיישמים תכניות לפיתוח, יש להגדיר את מטרות התכנית. חשוב לרשום את הכל בצורה מסודרת, בין היתר לציין למי מיועדות התכניות הללו, ומה בדיוק החברה רוצה לקדם אצל הכישרונות הקיימים שלה.
האסטרטגיה לתכניות הפיתוח צריכה להיות ברורה וקונקרטית. היא צריכה להיות מתאימה באופן אישי לכל כישרון בפני עצמו, ובהתאם למקום אליו הוא והחברה שואפים שיגיע. תכניות הפיתוח צריכות להתאים לכיוון אליו החברה פונה ולמטרותיה.

ניתן לערב את הכישרונות עצמם בבניית התכנית. כידוע, כאשר לעובדים יש קול בקביעת מטרות החברה, הם יכולים לספק משוב חיוני שיסייע לזהות את סדרי העדיפויות ואת תכניות הפיתוח המתאימות ביותר.
מעורבות הכישרונות בבניית התכנית תיצור שקיפות, תגדיל מעורבות ותחשוף להם גם את היכולות הפיננסיות וכן את המגבלות בביסוס תכניות אלו.

לעדכן בתכניות

כאשר החברה מצוידת באסטרטגיה ברורה לתכניות הפיתוח, יש ליידע את כלל העובדים באשר לשינויים העתידיים להתרחש. עובדים שישמעו על פיתוח כישרונות מסוימים שהם לא זכו להם, עשויים להתמרמר ולראות בתהליך משום פגיעה אישית. לכן יש לחשוף לכלל העובדים את התכניות הללו, ולהציע אפשרויות לכלל העובדים להצטרף להן, בתנאים מסוימים. התנאים יכולים להיות למשל השקעה משמעותית בעבודה, הצלחה בפרויקטים מורכבים, גיוס לקוחות חיוניים לחברה, עבודה למשך שעות נוספות, וכד'. כל דבר שיסייע לקדם את החברה ויוכיח כי העובדים אכן מעוניינים להשקיע ולתרום מעצמם. במצב כזה אין כל סיבה שהחברה לא תשקיע בהם בחזרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה