תכניות בריאות במקום העבודה

תכניות בריאות במקום העבודה

בארה"ב ובאוסטרליה נרשמת עליה ניכרת בתכניות בריאות לעובדי החברות. כיצד חברות מיישמות תכניות אלה?!

שיתוף

בשנים האחרונות, שולחן עומד הפך להיות אביזר טרנדי בריאותי חזק במקומות עבודה – אחד מהטרנדים הבודדים שתפסו באופן לא מוסבר בין לילה.

יום אחד לאיש המכירות בחברה יש כזה וברגע אחר כל המשרד מקפץ מרגל לרגל תוך כדי שיחה טלפונית עם לקוח. אך האם שולחנות עומדים באמת משפרים את הבריאות שלנו, וגורמים לנו להיות פרודוקטיביים יותר? כמה מחקרים מראים את היתרונות שלהם, בזמן שאחרים סקפטיים יותר.

במקומות עבודה אוסטרליים, יוזמות בריאות הפכו לתופעה שבשגרה. ובעוד ששולחנות עומדים, שיעורי יוגה משרדיים וחברות במועדוני כושר לעובדים הם חלק מיום העבודה באוסטרליה, מומחים עדיין תוהים אם כל אלו באמת עושים אותנו בריאים יותר, או טובים יותר בעבודה.
גופי מחקר אחרים רומזים כי יוזמות בריאות במקומות עבודה, לעתים קרובות אינן מצליחות להניב תוצאות. יחד עם זאת הם טוענים, התעלמות מבריאות העובדים עולה הרבה כסף.

עלות היעדרות עובדים מהעבודה באוסטרליה מוערכת בכ -7 מיליארד דולר כל שנה, בעוד נוכחות העובד שאינו מתפקד באופן מלא בעבודה בשל מצב רפואי – נאמדת בכ- 34 מיליארד דולר לשנה.

מחקרים הראו כי תכניות בריאות (Wellness) מתוכננות היטב, מספקות יתרונות משמעותיים, עם שיעורי תשואה ממוצעים של בין 2: 1 ו- 5 :1 עבור כל דולר שהחברה השקיעה בבריאות העובדים.

דו"ח שהפיקו יועצי חברת 'Buck' בשנת 2014 הראה כי כ-47% מהחברות באוסטרליה הציעו תכניות קידום בריאות לעובדים כלשהו – אך רק כמחצית מהם מדדו את התוצאות של התכנית. רופאים תעסוקתיים אוסטרלים טוענים שחלק מתכניות הבריאות הללו לא היו "בשלות".

תכניות בריאות לעובדים צריכות להיות מבוססות

קווין ג'ונס, יועץ בטיחות אוסטרלי במקומות עבודה אמר, שבשנים האחרונות המעסיקים האוסטרליים עשו כברת דרך ארוכה בהפיכת מקום העבודה לבטוח ככל האפשר, כשבהמשך המיקוד השתנה לבריאות ואיכות חיים כללית.

לדבריו החברות עשו זאת בתקווה שזה יפחית מחלות ועלויות פציעות, אך הוא לא היה משוכנע שיש קשר. הוא הוסיף כי זה נשמע כמו רעיון טוב, אשר נמשך מספר שנים, ועולה אלפי דולרים, אולם אף אחד לא קבע אם הוא השיג את המטרה שהחברות רצו להשיג.

ג'ונס סיפר על אתר בנייה בה העובדים בכל בוקר עברו תרגילי חימום שכללו מתיחות ושכיבות סמיכה. המטרה לדבריו היתה להפחית נזקים במשך היום, ע"י כך שחיממו את גופם.

בארצות הברית, ביטוחי הבריאות של העובדים בדרך כלל ממומנים על ידי המעסיק, ויוזמות בריאות רחבות יותר ונבדקות יותר מאשר באוסטרליה.

בחברת המשקאות האורגנית 'Honest Tea' שבמרילנד, מטה החברה הוקם במיוחד ליד מסלול רכיבה על אופניים לעידוד פעילות גופנית, והעובדים קיבלו מאמן שנתן ייעוץ בנושא דיאטה, משקל תקין והפסקת עישון. בנוסף החברה הציעה לעובדים שיעורי יוגה ומדיטציה בעבודה.

בהמשך, החברה יישמה לבקשת העובדים אימוני טירונות ואתגרי טיפוס צוקים. נרשמו 50% השתתפות של עובדי החברה. החברה מציינת כי המדיניות שלה היא לשמור על בריאות העובדים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה