תכנון אסטרטגי ליצירת תוכנית כוח העבודה שלך

תכנון אסטרטגי ליצירת תוכנית כוח העבודה שלך

כיצד להשתמש בטכניקות תכנון אסטרטגי לבניית תוכנית כוח העבודה בארגון

שיתוף
תכנון כוח אדם

תכנון כוח אדם

עם שיעורי אבטלה בשפל ההיסטורי, ארגונים צריכים לא רק לחשוב על מילוי דרישות פתוחות אלא גם צריכים גם לפתח גישה ארוכת טווח לאנשי הצוות.

למעשה, אם הארגון יחכה עד שיהיה לו משרה פתוחה לפני שהוא מתחיל בתכנון אסטרטגיות המקורות שלו, זה יהיה מאוחר מדי – צוות הגיוס תמיד יהיה באיחור ולא יעמוד בתחרות על גיוס הכישרונות.
תכנון כוח אדם עוסק במרכזו בפיתוח גישה פרואקטיבית לגיוס כישרונות.

תכנון כוח אדם: עתיד העבודה

כיום ישנם סמינרים וכנסים ברחבי העולם כולו העוסקים בנושא: תכנון כוח אדם: עתיד העבודה. ההבנה, כי תכנון עתידי של כוח האדם בארגון הינו חיוני במציאות הנוכחית ובקרב על הכישרונות, ברורה לכולם כעת. לכן, תכנון כוח העבודה העתידי הולך להיות מודל מפתח עבור ארגונים המתמודדים עם אתגרי הגיוס. זו תהיה הדרך האידאלית להעביר את מאמצי הגיוס מריאקטיביים לפרואקטיביים.

תכנון כוח העבודה העתידי לארגון, מיושר עם תהליכים אחרים אותם אנשי משאבי אנוש מכירים היטב. לדוגמה, כפי שמחלקת השיווק בארגון משתמשת בנתונים כדי ליצור פרופיל לקוח הכולל מידע כגון הרגלי קנייה, תחביבים, קניות קודמות וכד' ולאחר מכן, באמצעות פרופיל הלקוח, מחלקות השיווק והמכירות יוצרות תוכנית למשוך ולשמר לקוחות, כך מחלקת משאבי אנוש תיצור פרופיל מועמד בדיוק באותה צורה, תגדיל ותייעל את מאגר הכישרונות הנוכחי שלה באופן משמעותי.

בסמינר שנערך בארה"ב ב- SHRM בנושא תכנון כוח אדם: עתיד העבודה, הועברו הנושאים הבאים:

הסמינר לימד את הנוכחים כיצד ליישר את כוח העבודה הנוכחי והעתידי שלהם עם היעדים האסטרטגיים של הארגון. כיצד לתמוך ביישום אסטרטגיית ניהול כישרונות על ידי בחינת ההיבטים הקריטיים של תכנון כוח העבודה בארגון שלכם. לחקור כיצד לפתח פתרונות הון אנושיים ממוקדים בתוצאות ניתוחים מבוססי נתונים של עוצמות וחולשות הארגון שלכם, כך שבסופו של דבר תוכלו לסייע להנהלה לקבל החלטות מושכלות ולהפחית סיכונים עסקיים. עבודה באמצעות מחקר מאפשרת לתרגל את הכישורים החדשים שרכשתם כדי להכין את עצמכם ליישם אסטרטגיות תכנון כוח העבודה לארגון שלכם.

מטרות תוכנית תכנון כוח אדם: עתיד העבודה

ניתוח הסביבה הארגונית כולל אתגרים עסקיים עתידיים והשפעתם על כוח העבודה בארגון.

שילוב תכנון כוח העבודה בתכנית האסטרטגית של הארגון.

תיאור הצעדים העיקריים לפיתוח תוכנית עבודה אסטרטגית, כולל ניתוח, חיזוי, פיתוח אסטרטגיה ודמי עלות.

יצירה או צמצם המסגרת לאסטרטגיית תכנון כוח העבודה הארגון שלכם.

טכנולוגיה עתידית של תכנון כוח העבודה

בין השינויים הטכנולוגיים מתקדמים שמבצעים מהפיכה בחיי העבודה שלנו, מעטים מזכירים את המהפכה המתרחשת במערכות התכנון של כוח העבודה. חשוב להזכיר את הטכנולוגיות המתקדמות האחרונות אשר משנות את האופן שבו אנו מתכננים את העבודה שלנו ואת כוח העבודה שלנו -העתיד של תכנון כוח העבודה הוא כאן.
הטכנולוגיה חדשה כיום מאפשרת לחברות לבחון מראש את הפוטנציאל של מאמצי תכנון כוח העבודה שלהן. אנחנו כיום רק מתחילים לראות את ההשפעה של למידה מכונה, מערכות תמיכה להחלטות, ומגוון עצום של יישומים אנליטיים לחיזוי כדי ליישם את תכנון כוח האדם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה