ריאליטי משאבי אנוש

ריאליטי משאבי אנוש

תוכנית ריאליטי חדשה עלתה למסכים בארה"ב והיא עוקבת אחרי האנשים שמגייסים אנשים. מה אפשר ללמוד על העולם שלנו?

שיתוף
תוכנית טלוויזיה

תוכנית טלוויזיה

שוק העבודה הפך כבר מזמן להיות נושא חם על המסכים. החל מהריאליטי של דונלד טרמפ "The Apprentice" ועד לתכנית "America’s Toughest Jobs". הקהל נהנה לצפות במה שקורה מאחורי הקלעים בשוק העבודה. מנתחים פלסטיים, עורכי דין, מפיקי אירועים, שפים במסעדות וכל בעל מקצוע שני בעצם עבר את החוויה הזו של מצלמה שמלווה אותו 24/7 לטובת סדרה תיעודית זו או אחרת. 

בחודש שעבר עלתה לאוויר תוכנית חדשה בשם Human Resources העוקבת אחר המתרחש במשרדי חברת הזנק חדשה בשם טרה-סייקל. טרה-סייקל הינה חברה המתמחה בפתרונות מחזור לחומרים קשים במיוחד למחזור. מטרת החברה היא פשוטה: eliminate the idea of waste.

כלומר לבטל את העיקרון של בזבוז, והמטרה היא כפולה: 1. לא לבזבז חומרים שכן ניתן למחזר אותם 2. לא לבזבז זמן על עובדים לא באמת טובים ולא באמת יעילים ובכלל – לא לבזבז זמן ארגוני כשהמטרה כל כך נעלה, המשאבים מצומצמים והזמן יקר.


הנכם מוזמנים לכנס מנהלי גיוס שייערך ב-15 בדצמבר. לחצו כאן להרשמה


טרה-סייקל מנסה לפנות אל העובדים הצעירים מדור המילניום ולגייס אותם לעבודה. המטרה שלה היא לבחור את הטובים שבטובים תוך כדי כך שהיא מנסה לפענח מה העובדים הצעירים רוצים? מה הם מחפשים במקום העבודה? מה מחבר אותם לעבודה ולאנשים?

אז מה אנו לומדים על עולם משאבי האנוש מתוך תוכנית הריאליטי?

באופן לא מפתיע, שנים ספורות חלפו מאז יוצרי התוכנית המתמחה עם דונלד טרמפ עלו לאוויר ועד לעליית התוכנית על משאבי האנוש, וכבר ניתן לראות פערים עצומים בין שני המודלים. וורקוהוליק שמוכן לעשות הכל כולל הכל רק כדי לשרוד עוד שבוע בחברת דונלד טראמפ האגדי התחלפו באנשים צעירים בעלי ערכים, מוסר ורצון אדיר לשפיות. את המכורים לעבודה שנשארו בכל שבוע לעבוד על משימה עד הלילה כשהם ניזונים מקפה זול של מכונות וייצר התחרותיות מחליפים כעת צעירים המבקשים לעבוד במקום עבודה שאליו הם מתחברים קונספטואלית ושמציע להם הפסקות יוגה, אוכל מפנק ואפילו אפשרות להביא את הכלב לעבודה.

המתמחים שהתחרו על תפקיד אצל דונלד טראמפ היו מוכנים להרוג בכל מחיר גם את החבר הטוב ביותר למסע (חבר הצוות שלהם), וחוץ מזה, לא היו להם חברים מחוץ לשעות העבודה כי הם לא בילו דקת ערות מחוץ לעבודה.

בני דור המילניום של היום שבוחנים מקום עבודה חדש לא רק שאינם מוכנים לבגוד בחברים שלהם או לדרוך עליהם כדי להתקדם, הם מגיעים לארגון ושואלים: מה הוא עושה לטובת אנשים בעולם, בקהילה? כיצד הוא מתנהג ללקוחות ולעובדים?

"העובדים הצעירים אינם מביטים אך ורק על הסכום הנקוב בצ'ק, אלא על מגוון מרכיבים סובייקטיביים. הם רוצים לדעת מה מטרת הארגון? מה הוא מביא לענף או לעולם? כיצד הוא משרת את הציבור? האם יש לו מחויבות חברתית?…" כך לדברי טום סקאקי, מנכ"ל טרה-סייקל. סקאקי אף טוען שהדור הצעיר מתעניין במכלול ערכים של הארגונים יותר מכל דור אחר בעבר.

מאחר שמטרתה של טרה-סייקל הינו לגייס אנשים שמתלהבים ממחזור, המשרד כולו מעוצב בקונספט של שמירה על כדור הארץ וכל חפץ בו ממוחזר. אין במשרד שום מכשיר או רהיט חדש שיוצר במיוחד אלא הכל ללא יוצא מן הכלל – ממוחזר.

טום סקאקי: "אנחנו עובדים עם 100 חברות ב-22 מדינות כיום. אנחנו מביאים להם חומרים ממוחזרים שמהם הם יכולים לייצר הכל, החל מחלקים לאופניים ועד לתיקים וכל דבר אחר. אנו מאמינים שאפשר למחזר הכל ולכל דבר יש ביקוש. אנחנו מתלהבים ממחזור ולכן מתלהבים מאשפה ומהרעיון שאנחנו יכולים להפיק ממנה משהו יצירתי וחשוב!".

את הרעיון הזה הם מנסים להעביר לעובדים פוטנציאליים בכל תהליך הגיוס, תוך שהם בוחנים האם אותם מועמדים אכן חולקים את אותו יצר התלהבות ואת אותה תפישה אידאולוגית וגישה לכדור הארץ. המטרה הינה לבנות חברה שבה כולם חולקים את אותם ערכים ואותה התלהבות והשיח הוא לא על שכר, הטבות וקידום אלא על רמת ההתלהבות והמחויבות (של שני הצדדים) לנושא המחזור.

דור המילניום לא חושב רק על שכר, הטבות, פנסיה וביטוחי בריאות מטיבים. הוא מתעניין בערכים ומטרות יותר מכל דור קודם

על פי סקר עובדים שנערך לאחרונה על ידי Case Foundation, למעלה ממחצית העובדים בני דור המילניום ציינו שכשהם מועמדים למקום עבודה חדש הם בודקים אותו בהיבט של ערכים, תרומה, מחויבות וכיו"ב. 

אמילי יו, סמנכ"לית Case Foundation ניסתה לתת פרשנות לממצאים שעלו מהסקר: "זה מרתק לראות את המגמה החדשה בקרב המגויסים הצעירים. אנו עדים לטרנד בולט של הסתכלות העובדים על הארגון, איך הוא חושב, איך הוא פועל, מהם העקרונות שלו, מהן המטרות שלו, את מי הוא משרת ולא רק איך הארגון משרת אותי ומה יצא לי מהעבודה שם. אנו בשיאו של עידן של שינוי גדול ואולי מהפכני בשיטות הגיוס. אחד הכלים החשובים והחזקים ביותר בידי המגייס הם המטרות, העקרונות, הערכים והתרומה של הארגון."

את המשכורות השמנות, ההבטחות לקידום, המשרדים המעוצבים וחדרי האוכל המפנקים החליפו ערכים, אידיאולוגיה, תרומה לקהילה, חדשנות ומחויבות. זה אומר שגם חברות הזנק חדשות או חברות בינוניות ואף קטנות יוכלו לגייס את העובדים הטובים ביותר למרות שאינם יכולים להציע את התנאים הנוחים שאותם הציעו עד כה החברות המבוססות ביותר.

דור המילניום לא ימהר לעבוד בחברת תקשורת סלולארית גדולה ויציבה שיש לה שם של מי שפוגעת בכדור הארץ באותה מהירות שבה הם ירצו לעבוד עם חברה ששומרת על כדור הארץ. זה מסר חשוב שעולה הן מהסקרים והן מתוך ההצצה אל מאחורי הקלעים בתוכנית החדשה משאבי אנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה