איך ניתן להפיק י-ו-ת-ר מהעובדים מבלי להיות מפלצת?!

איך ניתן להפיק י-ו-ת-ר מהעובדים מבלי להיות מפלצת?!

אפשר לשבת למועסקים על הראש ואפשר גם להוציא מהם את המרב בדרכי נועם. מוכנים לנסות?

שיתוף
מדידת תפוקת עובדים

מדידת תפוקת עובדים

כל מנהל רוצה להוציא את המרב מהעובדים שלו. חלק יבחרו בגישה נוקשה מתוך האמונה שפיקוח העובדים, בכל רגע נתון, יבטיח שהם ינצלו את הזמן בצורה היעילה ביותר וכל בעיה שתצוץ תתברר מיד. "יתכן שכמה היבטים של גישה זו יעבדו", כותבת שרה וויליס מאתר משאבי אנוש Talent Culture, "אבל זה לא ממש יעודד מערכות יחסים חיוביות בין העובדים להנהלה!" יש לוויליס כמה רעיונות לעידוד התפוקה מבלי לעצבן את העובדים.

אפשרו עבודה גמישה ועודדו אותה. משטר שעות נוקשה אינו בהכרח האפשרות הטובה ביותר. מחקרים מראים שאנשים פורים בעבודה בזמנים שונים ובדרכים שונות. מה שעובד עבור אנשים מסוימים אינו עובד בשביל כולם ולכן כדאי לתת למעובדים מרחב תמרון בנוגע להיכן הם עובדים (כאשר זה אפשרי). יש דרכים רבות לעשות זאת. לדוגמה, ניתן לאפשר לעובדים לבחור מתי מתחיל יום העבודה שלהם, למשל בין 08:00 ל-10:00. או שתוכלו להיות גמישים יותר ולהרשות לאנשי הצוות לעבוד מתי שהם רוצים, כל עוד הם משלימים את מכסת השעות שלהם. לא משנה עד להיכן תיקחו את זה, אפילו במתן האפשרות לבחור מתי יוצאים להפסקת צהריים, המשמעות היא שהעובדים ירגישו שיש להם שליטה רבה יותר על חיי העבודה שלהם והם יכולים להתאים את סדר היום שלהם לאופן העבודה שלהם.

השגיחו על הבריאות שלהם באופן פעיל. מובן מאליו שחברה בריאה יותר כשהעובדים שלה בריאים. לחברה יש אינטרס רחב יותר מצמצום ימי מחלה. ישיבה במשרד כל היום עלולה להזיק לבריאות. חשוב לדאוג לרווחת הצוות. ודאו שהעובדים שלכם מודעים לחשיבותו של אורח חיים בריא ועודדו אותם לדאוג לעצמם. ודאו שהם ידעו שאם הם לוקחים הפסקה כדי להרחיק את עיניהם מהמסך, זה בסדר גמור. ציינו מדי פעם שאנשים צריכים לקום ולהסתובב מעט פעם או פעמיים במהלך היום. הרעיון הוא לגרום לעובדים להרגיש בנוח בנוגע ליציאה להפסקות קטנות מבלי לחשוש שתנשפו בעורפם בכל פעם שהם עושים זאת.

ספקו באופן קבעו תגמולים יצירתיים. במקום לחכות לסוף החודש או הרבעון כדי לתת תגמולים, עשו זאת לעתים קרובות יותר. הם לא צריכים להיות דברים גדולים, אלא הכרה שמגיעה לעתים קרובות וגורמת לעובדים להיות מעורבים. כדאי להטמיע גם תגמולים מתמשכים. במקום להיצמד רק למטרות, חשבו על יעדים מתמשכים. לדוגמה, הציעו פרס לאדם שיכול לשפר באופן מובהק תהליך בחברה. זהו דבר שאף פעם אינו צריך להסתיים ויעודד את העובדים לבדוק כיצד הם עובדים וכיצד ניתן לשפר דברים, כמו גם לקחת בעלות ואחריות על תהליכים פנימיים. שאלו את עצמכם שוב – מהו תגמול? כסף תמיד יתקבל בברכה, אבל יש אפשרויות אחרות. אלה יכולות להיות שעות עבודה גמישות יותר במהלך השבוע, יום חופש נוסף או מתנות. ההימור הטוב ביותר הוא להכיר היטב את המועסקים שלכם ולהתאים להם תגמול באופן אישי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה