שיתוף

כשמאחוריה ותק של 17 שנות ניסיון בתחום ניהול משאבי אנוש וגיוס, ועם ניסיון רב שנים בניהול מחלקות משאבי אנוש של שבע חברות טכנולוגיה, בהן מספר לא מבוטל של חברות סטארט אפ, שלי זילברשטיין מחפשת את האתגר המעניין הבא.

היא גייסה מאות עובדים בארץ ובחו"ל, פיתחה אסטרטגיות ארגוניות והטמיעה אותן טקטית בארגון. היא הייתה שותפה בהנהלות של חברות, יעצה למנהלים וניהלה עובדים; עבדה בארץ ובחו"ל, והיתה שותפה לתהליכי אקזיט מוצלחים.
"בכל ארגון בו עבדתי, ראיתי הישג אישי", היא מדגישה בשיחה עם HRus. "לכל ארגון היה את הצביון הייחודי לו והוא הציב אתגרים שהיו ייחודיים לו. מכל אתגר למדתי והחכמתי".

עם נשמה של יזמת, התמקדות במטרה ואופטימיות של מצליחנים

בשנת 2002, בשיא המיתון העולמי שהחל עם קריסתם וסגירתם של מפעילי תקשורת רבים בעולם, ופלש באכזריות אל כל השווקים הפיננסיים והעסקיים כאחת; בעת שגלגלי מכונות הפיטורים פעלו במרץ וללא לאות, ושלחו עשרות מיליוני עובדים בכל העולם אל זרועות האבטלה, שלי זילברשטיין מצאה את עצמה בבית, בלי עבודה, מטופלת בילד קטן ובמשכנתא גדולה.

אבל המצב העגום בשווקים לא רק שלא ייאש אותה, אלא אף דרבן אותה לצאת לדרך חדשה. "אני מאמינה שכשהחיים מגישים לך לימונים, כדאי שתדעי להכין מהם לימונענע", היא אומרת בביטחון.

היא הפשילה שרוולים והקימה עסק לייעוץ אסטרטגי וארגוני של משאבי אנוש, עבור ארגונים. במשך שש שנים ניהלה את העסק, תוך שהיא עובדת במקביל על פרויקטים במגוון רחב של חברות ומיזמים, בהם ICQ (בבעלות ענקית התקשורת האמריקנית AOL), בנק דיסקונט, ענקית התוכנה אמדוקס, חברת SCODICX, חברת IT PEN ואחרים.
"אחד המיזמים היותר מעניינים", מספרת זילברשטיין, "היה פרויקט בן שלוש שנים בקרואטיה בחברת VIPNET. הפרויקט התנהל ישירות מול הנהלת החברה, ובמסגרתו ביצעתי מיפוי של מאגר הכישרונות (Talent pool) הארגוני ובניית מסלולי קריירה.

"מצאתי את עצמי נוסעת כמה פעמים בשנה לזאגרב, להובלת תהליכי מיון ואבחון, כמו גם הדרכות למנהלים", היא מספרת. "התהליך היה מרתק, ולימד אותי רבות על תרבות ניהולית שהיא כה שונה מהתרבות הישראלית שהכרתי עד אז".

מנעד רחב של הישגים וסימון מטרות

הישג נוסף שרשמה זילברשטיין היה להימנות על צוות המייסדים של חברת Better Place ולהיות חלק מהצוות שהקים את החברה. "עבדתי בבטר פלייס ארבע שנים", היא מספרת. "אלה היו שנים מרתקות, מחכימות, מאתגרות, לחוצות, מפרות ומהנות. אין ספק שפרק הבטר פלייס בחיי היה משמעותי מאוד, בעיקר במובן סוג והיקף המיומנויות שרכשתי במהלכו".

ביולי 2014 הרצתה זילברשטיין בכנס משאבי אנוש שנערך על ידי HRus. ההרצאה, בפני מנהלות משאבי אנוש ורווחה, היתה בתחום האזרחות התאגידית. "התרגשתי מאוד לפני ההרצאה", היא מספרת בחיוך, "אבל בסופו של דבר נהניתי גם מהתהליך וגם מהתוצר המוגמר".

אחת המטרות שזילברשטיין סימנה לעצמה לשנה הקרובה, היא ללמוד קואצ'ינג במכון אדלר. היא מאמינה שלימוד הקואצ'ינג יקנה לה כלים כדי להמציא את עצמה מחדש. "זו משימה שלעיתים היא מתעתעת, אבל כשמצליחים ומרגישים שזה נכון ומדויק, יש בכך הישג", היא אומרת.

באיזה ארגון הרגשת שלמדת הכי הרבה?

"בכל ארגון קיימת למידה, בד בבד עם התפתחות מקצועית ואישית. כך שניתן לומר שלמדתי בכל מקום. אבל בהחלט יש מקומות בהם הלמידה היתה מהותית יותר או כזו שנחרתת יותר בליבה המקצועית. אחד מהמקומות הללו היה חברת Better Place.

"הלמידה שם היתה עצומה בגלל החדשנות והיקף המשימה, וכן הודות לייחודיות וראשוניות התחום. כל יום למדתי שם משהו חדש. בפרט בשלוש השנים הראשונות, בהן היה צריך להקים ולייסד את האירגון, לגייס עובדים, להטמיע פרקטיקות עבודה, חזון וערכים, ולשנות חדשות לבקרים את אופן החשיבה. הארגון עודד למצוינות ולחשיבה מחוץ לקופסה ועודד את אנשיו לעשות זאת בכל דרך ובכל תהליך".

איך את מתעדכנת בתחום ומפתחת את היכולות והמיומנויות שלך בו?

"מאד חשוב לי ללמוד ולהתעדכן לגבי חידושים והתפתחויות בתחום משאבי אנוש. אני חברה בפורומים שונים, כולל פורומים שנמצאים ברשתות החברתיות, משתתפת בכנסים מקצועיים וימי עיון, קוראת ספרות מקצועית, כולל כתבות רלבנטיות בתחום, ספרי יעוץ וכד".

יש ספרות מקצועית שהיית ממליצה עליה למנהלי משאי אנוש, ובכלל?

"הספר האחרון שקראתי ואני ממליצה עליו, הוא ספר 'אומנות האהבה' של הפסיכואנליטיקאי והפילוסוף אריך פרום. הוא מלמד אותנו את המשמעות של לאהוב, לא במובן הרומנטי או המיני, אלא האנושי חברתי; וכיצד זה משפיע על תפיסת ה'אני'.

"ספר נוסף שאני קוראת בימים אלה הוא 'המנכ"ל והדלת המסתובבת' של פיטר מורגן קאש. בספר מראה קאש, אחד מאנשי העסקים המצליחים ביותר של ניו יורק, איך לזהות את הרגע שבו ניתן להפוך חלום למציאות בת מזל, ואיך לאחוז בו.

"ספר נוסף עליו אני ממליצה, בפרט למי שמרצה מול קהל, הוא הספר של TED, שמלמד איך לדבר מול קהל. זהו ספר קליל בעברית המספר את הסודות והיסודות להרצאות נכונות מול קהל".

איך את רואה את עתידו של תחום ניהול משאבי האנוש?

"לצערי, בתחום זה אני לא אשת בשורות. להערכתי, אם העוסקים בתחום לא ייצרו ערך מוסף עסקי מהותי עבור מנהלים ועובדים, יש סיכוי שמקצוע זה ייהפך ללא רלבנטי. מנהלי משאבי האנוש חייבים להתעדכן תדיר בכל הטכנולוגיות והחידושים, שמסייעים לארגון ולנו כמנהלים לעבוד ביתר יעילות. זה כולל ניתוח נתונים בזמן אמת ויישום תוכניות על פי נתונים אילו.(HR analytics ו-HR Big Data). אלו אינן מותרות. זה הכרח. גם עבור ארגונים קטנים.

"משאבי אנוש חייבים להראות את ערכם לביזנס, לאמץ חשיבה כלכלית לתוכניות ולמיזמים שלהם, ולדבר במונחים של החזר על ההשקעה (ROI). יתרה מכך, ההערכות בתחום מדברות עתיד שהולך לכיוון של התמקצעות ייעוצית, ועל כך שכל ליבת העבודה של משאבי אנוש תיוצא אל מחוץ לארגון.

"מנהלים יגייסו עובדים בעצמם, בסיוע יועץ מקצועי. המשמעות היא שתהליך גיוס העובדים יתבצע מחוץ לארגון. וכך יקרה גם בתחומי ליבה נוספים של משאבי האנוש".

אילו לא היית מנהלת משאבי אנוש, באיזה מקצוע היית רואה את עצמך?

"אם לא הייתי מנהלת משאבי אנוש אולי הייתי מעצבת אופנה או אמנית, או לחליפין וטרינרית שיוצאת להקים מתחמי שימור של בעלי חיים נכחדים באפריקה או אסיה".

מה את מאחלת לעצמך מבחינה מקצועית?

"כרגע אני נמצאת למעשה על פרשת דרכים. עם ותק של 17 שנים בתחום משאבי אנוש, כשברקע לימודי קואצ'ינג ושינויים נוספים. אני מאחלת לעצמי שאמצא את המקום הנכון ביותר עבורי, במקום עבודה מאתגר, שמספק פרנסה טובה ומובטחת ושיש בו עניין ואתגרים. בעיקר, שבכל בוקר אלך לעבודה בכייף, בשמחה ובהנאה. ושבניגוד לשיר של U2 שאומר: I still haven’t found what am looking for…, שאני כן אמצא מה שאני מחפשת".

שלי זילברשטיין – קורות חיים

שלי זילברשטיין - מנהלת משאבי אנוש

השכלה:
2004- 2005: M.A. בפסיכולוגיה חברתית / ארגונית, אוניברסיטת בר אילן.
1987- 1990: B.A. במדעי ההתנהגות, אוניברסיטת בן גוריון.

ניסיון תעסוקתי:
ינואר 2014 הווהסמנכ"ל משאבי אנוש ותפעול חברת מולטימדיה ותקשורת גבעתיים
חברת מדיה ותיקה המתכננת spin –of עסקי ומיועדת לצמיחה אירגונית מואצת. אחריות כוללת על נושאי הליבה של משאבי אנוש כולל גיוס פרט רווחה שכר והטבות הדרכה פיתוח ארגוני. כמו כן ניהול התפעול בתקן COO.

3/2012-12/13 מנהלת משאבי אנוש בכירה ב- 2 חברות במקביל (כעצמאית):
· YCD MULTIMEDIA- מנהלת משאבי אנוש ותפעול גלובאלית, חוצות שפיים. חברת תוכנה בינלאומית
· SHUNRA SOFTWARE LTD- מנהלת תפעול ומשאבי אנוש, הוד השרון. חברה תוכנה בינלאומית.

1/2008- 12/2011 מנהלת משאבי אנוש (Director), חברת Better Place, ראש העין.
· פיתוח מחלקת משאבי אנוש ופיתוח הארגון מ-7 עובדים למערך של כ- 500 עובדים.
· אחריות כוללת על כל תחומי משאבי האנוש מהגיוס, פרט רווחה, הדרכה פיתוח אירגוני.

2002- 2008: הקמה וניהול עסק עצמאי ליעוץ אסטרטגי בתחום משאבי אנוש, CHRM, תל אביב.
· מתן ייעוץ בתחומי מש"א ואסטרטגיה לחברות היי טק וחברות תעשייתיות וקמעונאיות ביניהן: בנק דיסקונט, כלל-פארם,,Fring ,Veritase Amdocs , Gilon Deloitte & Touche ועוד.
· יועצת בשיתוף עם חברת ג'נסיס (מקבוצת אדם –מילא) – מתן שירותי יעוץ והדרכה לחברות טלקום מובילות באירופה כגון: VIPNET, MOBILCOM, MOBILTEL.

1/2001- 3/2002: מנהלת משאבי אנוש (דירקטור) וחברת הנהלה, חברת סטארט אפ Xlight Photonics, תל אביב.
חברת הנהלה, הקמה וניהול של מחלקת משאבי אנוש, אחריות על גיוס, פיתוח ארגוני, הדרכה, שכר והטבות ורווחת הפרט.

2/2000- 12/2001:מנהלת משאבי אנוש וחברת הנהלה, חברת Top Image Systems, תל אביב.
חברת תוכנה בורסאית בינלאומית הקמה וניהול של כל תחום משאבי האנוש בארץ ובחו"ל (ארה"ב, יפן, גרמניה, דרום אפריקה, ברזיל), כולל קביעת מדיניות בנושאי שכר והטבות, רווחה, גיוס, פיתוח אירגוני ופיתוח עובדים.

קורסים מקצועיים:
2011: בקרת תהליכי ISO בארגון, מכון התקנים הישראלי.
2011: Train the Trainers, חברת Better Place.
2011: קורס ERP/ SAP חברת Better Place בשיתוף עם IBM.
2013 דיני עבודה למנהלים

מחשבים: SAP- מערכת ERP ארגונית, אופיס מלא, אינטרנט, מערכות גיוס, מערכת נוכחות חילן.
שירות צבאי: מדריכת תותחנים, חייל תותחנים (1985- 1987).

שפות: עברית שפת אם, אנגלית ברמת שפת אם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה