שכר הנבחרים במועצות הערביות "מופרז ובלי התאמה לגודל הרשות ולביצועיה"

שכר הנבחרים במועצות הערביות "מופרז ובלי התאמה לגודל הרשות ולביצועיה"

ראשון-לציון מככבת שנה שלישית ברציפות בפסגת טבלת הרשויות היציבות פיננסית על-פי מחקר BDI למידע עסקי

שיתוף

מחקר שערכה חברת המידע העסקי BDI  ובחן את תפקוד הרשויות המקומיות בישראל, מצא שהרשויות היציבות ביותר מבחינה פיננסית בישראל הן ראשון-לציון, הרצליה, אשדוד, אשקלון וחולון.

ב-BDI  מסבירים שיציבות פיננסית של רשות מקומית היא פועל יוצא, בין היתר, של הכנסות הרשות, של המצב הסוציו אקונומי של התושבים ושל היכולת לגבות מהם את מסי העירייה. אך לא רק. היציבות נובעת גם מהתנהלות יעילה של העירייה הן בהיבט התפעולי והן הפיננסי.

נקודה מעניינת העולה מן המחקר, נוגעת לשכר הנבחרים המקומיים. בחלק מן הרשויות, שכרם הוגדר "מופרז וללא התאמה לגודל הרשות או לביצועיה. ישנן רשויות בהן שכר הנבחרים מגיע עד 5.1% ביחס להכנסותיה", כלשון החוקרים.

לדברי אייל ינאי, מנכ"ל משותף בפירמת BDI , שכר הנבחרים כולל את השכר של ראש העיר וסגניו ויש רשויות בהן שכר זה מהווה עד 5% מהכנסות המועצה. הדבר בולט בעיקר במועצות המקומיות הערביות, דוגמת גוש חלב, פאסוטה וגם מועצת מגדל.

בממוצע, שכר הנבחרים במועצות עומד על 1.3% מההכנסות ואילו שכרם בערים הגדולות עומד על 0.55% מההכנסות.

את דרוג המועצות על פי יציבותן הפיננסית מובילה כפר שמריהו עם 89.12% גביית מיסים ודרוג סוציו אקונומי 10 של תושביה.  אחריה מועצת רמת הנגב שעלתה מהמקום השלישי אשתקד עם 98.57%  אחוזי גבייה ודרוג סוציואקונומי 6, רמת הנגב מציגה את שיעורי הגבייה הגבוהים ביותר מקרה המועצות והעיריות המדורגות, סביון עלתה מהמקום ה- 4 למקום השלישי והר אדר ירדה מהמקום השני לרביעי. את החמישייה המובילה סוגרת מועצת עומר.

 

אשקלון בפסגה

במקום הראשון בדירוג היציבות הכללי, כמו בשנתיים האחרונות, מדורגת ראשון לציון שמאכלסת כ-248 אלף תושבים עם שיעורי גביית מיסים של 76%.

אל המקום השני עלתה הרצליה שדורגה אשתקד במקום השלישי עם כ- 98,000 תושבים ועם שיעורי גבייה של 79%.

במקום השלישי מדורגת אשדוד שירדה מהמקום השני אשתקד עם כ- 234,000 תושבים, שיעורי גבייה של 66% והדרוג הסוציואקונומי של התושבים בעיר עומד על 5 .

במקום הרביעי מדורגת  אשקלון עם כ- 126,000 תושבים שמציגה שיעורי גבייה של 67% והדרוג הסוציואקונומי של תושביה עומד על 5.

במקום החמישי מדורגת חולון עם כ- 199,000 תושבים בדרוג סוציואקונומי 6 ושיעורי גבייה של 76%.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה