שיתוף

שכר המינימום עלה בכחמישה אחוזים ובעקבות זאת, החל מה-1 באפריל מוצב גובה שכר המינימום החודשי על סכום של 5,571.75 שקלים, לעומת 5300 שקלים עד כה.

שכר המינימום לשעה של עובדים שעתיים יעמוד על 30.61 שקלים לשעה, על פי צו ההרחבה לגבי קיצור שבוע העבודה ל-42 שעות.

בעקבות זאת, שכר המינימום היומי לעובדים יומיים שעובדים חמישה ימים בשבוע עומד על 257.16 שקלים ליום, לעובדים שעובדים על בסיס יומי במשרה מלאה, כל עוד השכר לכל שעת עבודה אינו נמוך מ-30.61 שקלים.

שכר המינימום היומי לעובדים יומיים שעובדים ששה ימים בשבוע עומד כעת על 222.87 שקלים, לעובדים שעובדים על בסיס יומי במשרה מלאה, כל עוד השכר לכל שעת עבודה אינו נמוך מסכום של 30.61 שקלים.

כל עובד זכאי לשכר שלא יפחת משכר המינימום, עבור כל שעות עבודתו, כולל בתקופת ניסיון, בתקופת הכשרה או בתקופת התלמדות. המעסיק חייב לתת לעובד שכר שלא יפחת משכר המינימום, גם אם העובד הסכים בכתב או בעל פה לעבוד בשכר נמוך יותר.

מעסיק שישלם שכר בסכום הנמוך משכר המינימום, או לא ישלם את השכר בזמן, צפוי לקבל תביעה משפטית אזרחית ופלילית כאחד.

אי תשלום שכר מינימום או איחור במועד תשלום השכר (כאשר מדובר בשכר מינימום) הוא עבירה פלילית.

נזכיר כי שכר המינימום הוא שונה כאשר מדובר בנוער, עובדי שמירה ואבטחה, עובדי אולמות וגני אירועים ואנשים עם מוגבלויות.

שכר המינימום נקבע לפי שני פרמטרים: גיל העובדים (בני נוער, או מבוגרים מעל גיל 18), ואופן העסקת העובדים (שכר חודשי, שכר יומי או שכר לפי שעה).

ומה לגבי עובדים במשרה חלקית: כדי לחשב את שכר המינימום לעובד במשרה חלקית – לעובדים שמשתכרים על בסיס חודשי – כלומר הם מקבלים משכורת חודשית קבועה, יש להכפיל את חלקיות המשרה בערך שכר המינימום החודשי.

לדוגמה: עובד שעובד בחצי משרה יקבל מעתה שכר בסכום של 2,785.88 שקלים, שהם מחצית משכר המינימום החדש שעובד על 5,571.75 שקלים.

כדי לחשב את שכר המינימום לעובד שעתי או יומי יש להכפיל את מספר השעות שעבד בחודש בערך שכר מינימום לשעה.

בשוק העבודה התפתחו במהלך השנים דרכים בלתי חוקיות שמאפשרות למעסיקים מסויימים לעקוף את החובה לשלם שכר מינימום.

דרכים אלה פוגעות בזכויות העובד לקבל את מלוא השכר ובנוסף פוגעות בזכויותיו העתידיות, כגון זכויות הפנסיה. מעסיק שנוקט בדרכים אלה עובר על החוק וצפוי לתלונה פלילית, בנוסף לפיצויים שיהיה עליו לשלם לעובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה