שילמו ביוקר: "קיקה" קורסת, 230 העובדים מתגודדים בכניסה לחנות

שילמו ביוקר: "קיקה" קורסת, 230 העובדים מתגודדים בכניסה לחנות

החברה סובלת מגירעון של 58 מיליון שקל בהון העצמי, וישנו סיכוי סביר להפסקת פעילותה כעסק חי. היום יבקשו הבעלים הקפאת הליכים

שיתוף

הערפל המתמשך אשר למצבה של חנות הריהוט האוסטרית קיקה בישראל התפזר הבוקר בקול רועם, כאשר הבעלים (אשטרום נכסים) נעלו את שערי הסניף היחיד בפולג, הציבה שומרים גברתנים בכניסה ו-230 העובדים מפגינים בזעם בחום הכבד שבחוץ על שלא קיבלו את משכורות אפריל.

מצבה הקשה של קיקה התברר כבר אתמול (ד'), שנה בדיוק מאז נכנסה לישראל ביוני 2011 ונתפשה תדמיתית כסדין האדום בפרצופה של המתחרה, איקאה. החברה סובלת מגירעון של 58 מיליון שקל בהון העצמי, וישנו סיכוי סביר להפסקת פעילותה כעסק חי בישראל. ההפסד התפעולי של החברה עומד על 39.2 מיליון שקלים, כאשר הכנסותיה ב-2011 הסתכמו ב-27.3 מיליון שקלים בלבד.

החברה בבעלות סלומון בטיטו (15%) אמורה לפנות היום לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים והגנה מפני נושים. בכלי התקשורת דווח כי בימים האחרונים עלו בתוהו השיחות בין הבנקים (הפועלים ולאומי) לבין נציגי החברה ונציגי הבעלים, לאחר שדרישת פירעון אשראי מצדם לא נענתה. תשלומים שלקוחות ביצעו בכרטיסי אשראי מוחזקים בידי הבנקים, שמסרבים לשררם לידי החברה נוכח חובותיה כלפיהם. במקביל, ניסו בעלי המניות לעניין את נציגי קיקה העולמית בהשקעה בחברה, אך המגעים לא צלחו בינתיים.

יצוין כי בשבועות האחרונים יצאה קיקה בקמפיין פרסומי מתוקשר בטלוויזיה ובעיתונות,  בכיכובו של השחקן דרור קרן. קמפיין שיתכן והוא שירת הברבור של החברה.

פשיטת רגל

 

לפני שנודע כי החברה צפויה להגיש בקשה להקפאת הליכים, אמר סמנכ"ל הכספים של קיקה, עומרי בציר: ""כבר היו שני מקרים מאז פתיחת החנות שהעובדים לא קיבלו את המשכורות ב-9 לחודש אלא לאחר מכן, ולא קרה כלום. אני מזכיר כי על פי חוק ניתן להעביר משכורת עד ה-10 לחודש. נכון שיש פגישה עם הבנקים, אבל יש פגישות כאלה באופן שוטף. אנו תלויים בבנקים כמו שהיינו תלויים עד עכשיו, חברה חדשה תמיד תלויה בבנקים. זו מהומה על לא דבר, יש לקחת דברים בפרופורציות. בעלי אינטרס מפיצים שמועות, יש מתחרים שמרגישים מאוימים ואנשים שרוצים לקנות את קיקה ולייצר פאניקה. גם בפתיחה האשימו אותנו בליקויים שלא היו".

רמז ברור למצבה העגום של קיקה נחשף לראשונה בדו"חות הכספיים של אשטרום נכסים. לפיהם, הכנסות החברה ב-2011 הסתכמו ב-27.3 מיליון שקלים כאמור, והרווח הגולמי שהשיאה עמד על 10.3 מיליון שקל – 38% מהכנסותיה, והפסד תפעולי של 39.2 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה הוא צביקה גולדברג. מנהלת השיווק בקיקה ישראל היא הלית בן-בסט (ראו צילומים).

(עדכון): נציגי ההסתדרות במרחב נתניה, בראשות משה סמיה ונציגי האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות נפגשו במהלך היום עם עובדי החברה, בניסיון לאגד אותם במסגרת ההסתדרות על מנת לדאוג לזכויותיהם לאור הקשיים אליהם נקלעה ההנהלה.

חלק מהעובדים אף חתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות. בהסתדרות קוראים לעובדים להתארגן על מנת לייצגם אל מול ההנהלה וכדי שיקבלו את זכויותיהם המגיעות להן על פי החוק.

פשיטת רגל

המנכ"ל צביקה גולדברג

פשיטת רגל

מנהלת השיווק הלית בן-בסט (צילומים: יוסי חטב) 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה