פייסבוק מקדמת יוזמה חדשה לשילוב מיעוטים בכוחותיה

פייסבוק מקדמת יוזמה חדשה לשילוב מיעוטים בכוחותיה

פייסבוק שוקלת לאמץ חוק מעולם הפוטבול האמריקאי שמחייב לראיין מינימום של אפרו-אמריקאים, היספאנים ושאר אנשים ממוצא אתני מגוון

שיתוף
דייברסיטי בעבודה

Rooney Rule הוא החוק המחייב לראיין מינימום של מועמדים ממוצא אתני כגון אפרו-אמריקאי, היספאני וכיו"ב לתפקיד מאמן או שחקן ראשי בקבוצות פוטבול ב- National Football League – NFL. החוק קרוי על שם דן רוני, הבעלים של קבוצת Pittsburgh Steelers , משנת 2003. עם החלת החוק, שיעורם של המאמנים השחורים עלה מ-6% ל-22% בשלוש שנים בלבד.

על פי דוח הדייברסיטי בפייסבוק לשנת 2014, בפייסבוק יש רוב של עובדים – גברים – לבנים ואסיאתיים. כיום פייסבוק פועלת באופן מאסיבי להגדיל את הדייברסיטי בקרב עובדיה וכחלק מהמאמצים שלה לגייס עובדים ממוצא אתני שונה, הוחלט ליישם את חוקי רוני גם במחלקת הגיוס.

רק כדי לסבר את האוזן, בשנה שעברה עבדו בפייסבוק 69% גברים, 57% לבנים ו-34% אסיאתיים. היעדר הדייברסיטי בא לידי ביטוי יותר כאשר מסתכלים על הנהלת פייסבוק שם 74% מקרב חברי ההנהלה לבנים ו-77% גברים.

עוד נתון לא מפתיע הזועק מדוח הדייברסיטי של פייסבוק הוא ש-85% מקרב חברי ההנהלה הם אנשים טכניים.

לסיכום, דוח הדייברסיטי של פייסבוק לשנה שעברה מראה כי מרבית העובדים הם גברים, לבנים ממקצועות טכנולוגיים. אחד המאמצים של פייסבוק, עליו הצהירו לא מעט בשנים האחרונות, הוא להביא לחברה יותר נשים, אנשים מרקע מגוון יותר וכן להכניס לחדר הישיבות יותר נשים, יותר אנשים ממוצא אתני מגוון ויותר אנשי מנהלים שלא באים מהתחום הטכני.

מהודעה שנמסרה מטעם פייסבוק, הנהלת החברה שוקלת לאמץ את חוק רוני במטרה לשרת את אחד היעדים – לשבור את המראה הלבן-אסיאתי במסדרונות הארגון והלבן הדומיננטי בחדרי הישיבות – על ידי כך שמנהלי הגיוס יהיו מעתה מחויבים לשלב מינימום של מועמדים עם צבע עור חדש בראיונות עבודה לתפקידים בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה