7 שאלות למדד האושר של העובדים

7 שאלות למדד האושר של העובדים

האם העובדים שלכם מרוצים? סקר שנערך אחת לשנה אינו מאפשר לכם לספק תשובה טובה לשאלה הזאת

שיתוף
שביעות רצון עובדים

שביעות רצון עובדים

מדידת שביעות הרצון של העובדים אחת לשנה אינה משקפת באמת את המצב שבו אתם נמצאים כעת. רגשות שנמדדו באוקטובר, יכולים להיות שונים מאוד מאלה שנחווים במאי, במיוחד אם מה שהשפיע עליהם היה אירוע נקודתי שלא נוטרל סטטיסטית. בקיצור, צריך לשאול לעיתים קרובות יותר, מה שלומך?

חברת TinyPulse מנסה להפוך את מדידת האושר של העובדים לקלה יותר. העובדים מקבלים לפחות פעם בשבוע, או בכל תדירות אחרת שתבחרו, הודעת דוא"ל שבה קישור לשאלה אחת שעליה הם עונים בעילום שם. דיוויו ניו, מייסד טייני-פולס, הסביר את הרציונל: "אתם לא בודקים את המצב הפיננסי שלכם פעם בשנה. אתם לא בוחנים את האסטרטגיה העסקית שלכם רק פעם בשנה, אז למה אנחנו שמים את התרבות והאנשים ואת המעורבות והסיפוק שלהם במקום האחרון?"

השאלות שהעובדים מקבלים פתוחות מספיק על מנת לאפשר להם לענות עליהן בקלות ולספק משוב נוסף, אך הן גם ממוקדות מספיק על מנת שמחלקת משאבי האנוש וההנהלה יוכלו לאתר אזורים בעיתיים ולתקן אותם בפועל.

שאלות מומלצות

מה שמועיל במיוחד למטרות משאבי האנוש הן השאלות הספציפיות. אילן מוכרי מ-inc. כותב שהשאלות של טייני-פולס מזכירות את 12 ההיגדים שחברת המחקר גאלופ משתמשת בהם על מנת להעריך מעורבות עובדים ואומר שהן משהו שכדאי להדפיס ולתלות על הקיר ולהרהר בהן כל יום כמעין נייר לקמוס למצב התרבות הארגונית בחברה.

מוכרי מציע שבע שאלות שניתן להשתמש בהן על מנת למדוד עד כמה מאושרים העובדים בחברה שלכם. הרעיון מאחורי השאלות הוא לקבל תשובות כנות מעובדים, ועילום השם עוזר לעשות זאת. כדאי כאמור לשאול את השאלות האלה יותר מאשר פעם בשנה.

1. ציינו תהליך אחד שאילו היו מבטלים אותו, העבודה שלך הייתה הופכת לפורה יותר – שאלה לטיפול בעודף בירוקרטיה.

2. עד כמה שקופה ההנהלה? – דרך לבדוק האם העובדים חשים מופתעים או הלומים מההחלטות שלכם, או האם אינכם עקביים בנוגע לעניינים הכלליים שלכם.

3. דרג/י בבקשה את איכות החטיפים במטבח – זאת נשמעת שאלה טיפשית, אבל כשאתם בודקים כל הזמן את מצב שביעות הרצון, יש מקום לשאלות כאלה, מה גם שהן מאפשרות לתקן בקלות בעיות קטנות ולתרום לשביעות הרצון של העובדים.

4. האם תוכל/י לרשום עבורי את הגורמים שיכולים לתרום לכך שתעשה/י את העבודה הטובה ביותר בחייך? שאלה זאת הוגדרה על ידי מומחי משאבי אנוש כגורם מספר 1 בשימור עובדים מצטיינים.

5. האם תוכל/י לציין כל הכרה והבעת תודה שקיבלת שהגבירה את המחויבות והנאמנות שלך? הרעיון הוא לזהות את הפעולות שגורמות לעובדים לחוש שהם מוערכים.

6. כיצד היית מעריך/ה את ההזדמנויות שלך לצמוח ולהתקדם? האפשרות להתקדם בעבודה היא מהגורמים החשובים ביותר בשימור עובדים.

7. עד כמה את/ה בטוח/ת בהנהגה של הארגון הזה? על פי סקר של לינקדאין, הסיבה השנייה במעלה לכך שאנשים בחרו עבודה חדשה הייתה "הנהגה טובה יותר של ההנהלה הבכירה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה