טרנדים בחיפוש עבודה וגיוס

טרנדים בחיפוש עבודה וגיוס

בעולם שבו מגייסים נחשפים למאות קורות חיים, ומחפשי העבודה חשופים מאי פעם ברשת, כדאי לשני הצדדים להכיר את חוקי המשחק

שיתוף
טרנדים בעולם הגיוס

טרנדים בעולם הגיוס

היום יותר מתמיד ניצבים בפני המעסיקים הרבה מועמדים שצריך לבדוק בניסיון למצוא את ההתאמה הטובה ביותר לכישרון הנדרש. ארני פרטיג מ-US News בחן דוח של Career Thought Leaders Consortium המפרט את הדיונים שהתקיימו ביום סיעור מוחות שהארגון קיים. בדוח צוינו עשרה טרנדים המשפיעים היום על תחום משאבי האנוש והגיוס. הנה שלושה נבחרים.

המגייסים מוצפים במגוון טכנולוגיות ופועלים בלחץ זמן. מגייסים מקדישים היום רק 6 שניות לכל מסמך קורות חיים. כך שאם קורות החיים אינם מתבלטים או פונים לצרכי הארגון, המועמד מאבד את הסיכוי שלו. מבחינת מחפשי העבודה, כאשר מגישים מועמדות לתפקיד, חשוב להבין את הדרישות שצוינו בפרסום החברה ולהתאים אליהם את קורות החיים עד כמה שאפשר. בתקשורת שנעשית בין הארגון לבין המועמדים במגוון ערוצים, כדאי למועמדים לדבר על צרכי הארגון ולהדגיש את כישוריהם הרלוונטיים ואת הניסיון שלהם שיענו על הדרישות הנוכחיות.

קורות החיים יהפכו למצבור של מדיה חברתית. למגישי המועמדות יהיו מסמכי קורות חיים קצרים יותר עם קישורים לעבודות, אינפוגרפיקה וכדומה. המגייסים של היום מגגלים מועמדים כדי ללמוד עליהם קצת יותר מעבר למה שצוין בקורות החיים. על המועמדים לוודא שיש להם נוכחות מקוונת נקייה ומקצועית. כדאי גם להם לגגל את עצמם ולראות איזה תוכן עולה מעבר לתוכן שהיו רוצים שיראה על ידי מעסיקם העתידי.

לינקדאין הוא השלמה לקורות החיים, לא תמונת מראה. על פי דוח 2014 של Jobvite שעסק בשאלה כיצד מחפשי עבודה ומעסיקים משתמשים במדיה החברתית כדי לחפש משרות, 94% מהמגייסים משתמשים בלינקדאין כדי לאתר ולבדוק מועמדים, בעוד רק 36% ממחפשי העבודה משתמשים באופן פעיל במידע שלהם ומעדכנים אותו. למחפשי עבודה כדאי להפוך את עדכון פרופיל הלינקדאין שלהם למנהג קבוע ולציין בו הישגים מקצועיים (accomplishments) עליהם למצוא את האיזון בין יצירתיות לבין מציאותיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה