ראיון עבודה מובנה למציאת האמת

ראיון עבודה מובנה למציאת האמת

כיצד לבצע ראיון עבודה איכותי שיספק למרואיין חווית מועמד טובה ויחדור לשורשי האמת בכישורי וניסיון המועמד

שיתוף
ראיון עבודה אותנטי

ראיון עבודה אותנטי

תפקידו העיקרי של מגייס בחברה הוא לאתר ולגייס את העובדים המוכשרים והאמינים ביותר ולמלא את המשרות הפתוחות.

חלק עיקרי מהעבודה הזאת כרוך במעקב אחרי כל ראיון כדי לראות כיצד הדברים נעשו. כמעט בכל ראיון עבודה ניתן למצוא פגם קטלני כלשהו: המראיין לא התכונן היטב לראיון, לא חשב על שאלות מראש, ובסופו של דבר – הוא היה זה שדיבר בעיקר והמרואיין הקשיב. כך יוצא, שחברה מקבלת עובדים שהיא לא יודעת עליהם מספיק, בעצם.

החלטות גיוס שמתקבלות כהמשך לראיון עבודה שאינו אפקטיבי, הן לרוב החלטות גרועות. ראיון עבודה איכותי לעומת זאת, שיורד לשורשי האמת של המועמד, חוקר ומזהה היטב את יכולות הליבה שלו תוך גילוי הפן ההתנהגותי ומספק כמויות מדהימות של מידע בעל ערך.

כיצד לבצע ראיון עבודה איכותי שיגיע לאמת?

הכנת המועמד לראיון

להכין את המועמד לראיון זה לא "מוריד מערכו" של המראיין – להפך. זה מעצים את חוויית המועמד ומספק לו תחושה אותנטית שהחברה רוצה שהוא יצליח ויתקבל לתפקיד. השקיפות האותנטית עם המועמד מהתחלה עוד בשלב שיחת הטלפון וקביעת הראיון – מגדילה את נאמנותו ורצונו להתקבל. המראיין יכול להכין את המועמד לראיון ע"י כך שיספר לו מה הולך לקרות, אילו שאלות הוא עתיד להישאל פחות או יותר, כמה זמן ימשך הראיון, האם יהיו מבחנים נלווים, כמה ראיונות המועמדים יעברו בתהליך ואצל אילו גורמים. חשוב להיות שקוף עם המועמדים שלך, אם אתה רוצה להוביל אותם להצלחה. מה שמקל על החרדה שלהם, מסייע הם להיות פתוחים ואותנטיים ולהשיב בכנות על שאלות הראיון.

דגש על כנות

מרכיב חשוב נוסף שיש לכלול בראיון, הוא להסביר למועמדים מראש עד כמה חשובה הכנות שלהם וכמה דגש אתם שמים על כנות. תוכלו להסביר למועמד שאם יציג ניסיון וכישורים לא אותנטיים, שלא יתאימו לתפקיד, בסופו של דבר עוד מספר שבועות הוא שוב ימצא את עצמו מחפש עבודה חדשה וחבל לכם גם על הזמן שלו. האותנטיות תאפשר לכם ולו למצוא נתיב הגיוני ואיכותי לקריירה שלו.

הכנת החברה לראיון

בצד החברה, למראיין צריך להיות מושג ברור מאוד לגבי מה החברה מחפשת. מהן התכונות והאיכויות של המועמד האידאלי, אילו חוויות עבר וניסיון יש לצפות ממנו? הרעיון הוא לרשום זאת על הכתב ולפתח שאלות סביב זה מראש כדי לגלות אם התכונות של המועמד מתאימות לרשימת המשאלות שלכם. אפשר לחפש בקלות שאלות ראיון התנהגותי ולעבד מחדש את מה שמצאתם כדי לקבל את התשובות שאתם צריכים.

בראיון עצמו, וודאו שיש לכם מבנה ברור. יש התחלה, אמצע, ואולי סוף עם סיור במשרדים. ודא שכולם שואלים את השאלות שנקבעו וזוכרים (ורושמים) את התשובות שהתקבלו. חשוב לחפור עמוק לתוך מעשיהם של המרואיינים ולהבין כיצד ההתנהגות שלהם במצבים שונים מצביעה על אופי שלהם.

תוכלו גם לתת להם דוגמה לתשובה של אחת השאלות בראיון – בכל מקרה התשובות ישתנו בהתאם לשאלות, כך שלא באמת חשפתם שום דבר. נסו למדוד את התשובות שלהם מול התכונות הרצויות/איכויות שאתם מחפשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה