ראיון עבודה – חמש שאלות של מועמד חכם

ראיון עבודה – חמש שאלות של מועמד חכם

לא רק למראיין יש שאלות. למועמד טוב לעבודה יש שאלות משלו והן עוזרות לשני הצדדים להעריך זה את זה טוב יותר

שיתוף
ראיון עבודה

ראיון עבודה

אם אי פעם הייתם בראיון עבודה, ולא משנה אם בצד של המועמד או המראיין, אתם בטח מכירים את זה: מגיע השלב שבו מופנית למועמד השאלה "האם יש עוד משהו שתרצה לדעת?" שעליה הוא עונה תמיד במשיכת כתפיים, או שואל שאלות שהתשובות עליהן אינן באמת מעניינות אותו, אבל הוא חושב שיגרמו לו להיראות טוב.

ג'ף היידן, בעל טור ב-inc.com וסופר צללים של תעשיינים בכירים, טוען שמועמדים טובים ישאלו שאלות שהם כן רוצים לדעת את התשובות עליהן על מנת להעריך נכונה את המראיין ואת החברה וכדי להבין אם הם אכן רוצים לעבוד שם. הנה חמש שאלות שכדאי למועמד לשאול.

1. מה היית מצפה ממני להשלים בתוך 60 או 90 ימים?

מועמדים טובים לא רוצים לבזבז זמן על "תנו לי להכיר את הארגון", אלא להתחיל לרוץ מיד ולתרום את חלקם.

2. מהן התכונות שמאפיינות את עובדיכם הטובים ביותר?

מועמדים טובים הם כאלה שרוצים להפוך לעובדים לטווח ארוך. ארגון אחד אינו דומה לאחר וכך גם המאפיינים של העובדים הטובים בכל ארגון. ייתכן שבארגון אחד המשותף לעובדים המצטיינים הוא שעות עבודה ארוכות ובארגון אחר זוהי יצירתיות, שיטתיות, כושר ביטוי או יכולת עבודה בלחץ. בחברות מסחריות מסוימות זו יכולה להיות היכולת למשוך לקוחות חדשים ובאחרת דווקא לשמר לקוחות קיימים. תשובה על השאלה הזאת תגרום למועמד לדעת אם הוא מתאים וגם תעזור לו להיות עובד טוב יותר, אם יקבל את המשרה.

3. מהם הגורמים שמביאים לתוצאות בחברה?

מועמד טוב יודע שכל מועסק בחברה הוא בעצם השקעה שאמורה להחזיר את עצמה ולפיכך מבין שעליו לגרום לשינוי חיובי בארגון. הוא מבין שכשהוא מסייע לחברה להצליח זוהי גם ההצלחה שלו.

4. מה העובדים שלכם עושים בזמנם הפנוי?

עובדים מאושרים אוהבים את מה שהם עושים ואוהבים את האנשים שהם עובדים לצדם. מה העובדים אוהבים לעשות זו שאלה שקשה לענות עליה, אלא אם מדובר בחברה קטנה. אבל חשיבותה של השאלה היא בנכונותו של המרואיין לדעת האם יוכל להשתלב חברתית בצוות העובדים והיא גם מרמזת על כך שהוא מועמד טוב. למועמד טוב יש יותר מאפשרות בחירה אחת והוא יכול להרשות לעצמו לסנן הצעות על פי התרשמותו מהאווירה בארגון.

5. איך אתם מתכננים להתמודד עם…?

זאת שאלה שאולי תיראה מחוצפת, אבל היא בעצם משקפת את רצונו של המועמד להבטיח לעצמו שהוא נכנס לחברה יציבה ובדרך זו הוא גם בוחן את אופן החשיבה של המעסיק. לכל ארגון יש אתגרים משלו: שינויים טכנולוגיים, שוק תחרותי, תנודות בכלכלה… לאף אחד אין את הביטחון שההצלחה של היום לא תהפוך למאבק הישרדותי מחר. ייתכן שהמועמד רואה במשרה בחברה מקפצה להמשך, אבל הוא עדיין רוצה לגדול ולהתפתח בארגון ואם בסופו של דבר יחליט לעזוב, הוא מעדיף שהסיבה תהיה החלטה אישית שלו משיקולי קריירה ולא פירוק או קריסה של החברה. עובד שרוצה לצמוח, ולא משנה אם יעזוב בסופו של דבר, הוא נכס לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. יופי של כתבה. מסכים עם כל מילה. מנכ"ל חכם של חברה אליה הייתי מועמד בעבר הפנה אלי לפני הראיון השני שלי איתו בדרה של שאלות חכמות בנושאי משאבי אנוש והקשרן לחברה. התחכמתי ועניתי על השאלות בכתב והייתי חוצפן וצרפתי למכתב מספר שאלות שחלקן מופיע בכתבה לעיל. להפתעתי הרים המנכל את הכפפה והראיון בע"פ אמר שני דברים :1תודה שקיצרת לי את הראיון בכך שהתכוננת וענית יפה בכתב 2. בבקשה אשיב כעת על שאלותיך. כשהתקבלתי לעבודה גילה לי הבוס שמה שהכריע את הכף ביני לבין מועמד מאוד מוכשר אחר היו השאלות ששאלתי אותו שהראו לו שאני אדם רציני , מקצועי ואחראי.

השאר תגובה