קיקה תעבור מהקפאת הליכים לפירוק; כ-170 עובדים פוטרו בינתיים

קיקה תעבור מהקפאת הליכים לפירוק; כ-170 עובדים פוטרו בינתיים

ביום שני הקרוב לאחר חג השבועות, תיפתח החנות למכירת חיסול שתימשך כמה שבועות

שיתוף

עכשיו זה סופי: 170 מתוך 250 עובדי חנות הרהיטים קיקה יקבלו ביומיים הקרובים מכתבי סיום עבודה רשמיים. כך פסק אמש (ג') שופט בית המשפט המחוזי בפתח-תקוה, אילן שילה.

כזכור, ביקשה "קיקה" הקפאת הליכים עד 3 ביוני  בכדי לאפשר למנהליה למצוא רוכש פוטנציאלי במשך שבועיים עד שלושה. אלא שהניסיונות עלו בתוהו (להוציא את רשת ביתילי שהתעניינה במבנה החנות עצמו כדי לבסס בו סניפי חנויות של הקבוצה). השופט שילה קיבל את בקשתם של הנאמנים בהקפאת ההליכים, עו"ד רון בר-ניר והכלכלן אלון כהן, להעביר את קיקה ממסלול ההקפאה למסלול פירוק.

לפיכך, כהן ובר-ניר ישמשו כמפרקים זמניים ואושרה בקשתם להורות על פיטורי רוב העובדים וליישם את תוכנית ההפעלה שהציעו. כחלק מכך, ביום שני הקרוב לאחר חג השבועות, תיפתח החנות למכירת חיסול שתימשך כמה שבועות ובמהלכה יימכר כל מלאי החנות בהנחות של עד 50% ממחירם המלא.

בהודעת הנאמנים לבית המשפט, ציינו אלה כי מצבת כוח האדם הייתה מוגזמת ואינה נדרשת בתקופה של מכירת חיסול שאינה מצריכה חידוש רכש מישראל ומחו"ל, שיווק וקידום מכירות.

אי לכך, לצורך תפעול מכירת החיסול ימשיכו להיות מועסקים ברשת 85 עובדים בעלות חודשית של 800 אלף שקל. לשם ההשוואה, עד היום הועסקו כאמור 250 עובדים בעלות שכר חודשית של 1.9 מיליון שקלים. המשמעות: חיסכון של 1.1 מיליון שקל בחודש.

החל מיום שני הקרוב תפעל החנות במתכונת שעות מצומצמת של משמרת אחת ובתוספת של עד שעתיים נוספות בכל יום, לרבות במוצאי שבת. הצפי הוא לסיום המכירה ב-30 ביוני, והסחורה שתישאר לאחר מכן תועבר למחסן חיצוני לאחסון ותימכר שוב בדרך של מכירת מלאים.

לפני שלושה ימים דיווחנו כאן כי כ-20 עובדים בלבד התבקשו להגיע למקום עבודתם בסניף שבפולג. היו אלה עובדי מחסן ומוכרנים בחנות. נוסף אליהם הגיע לעבודה גם איריס טייב, שנבחרה לא מכבר לראש ועד העובדים.

כל השאר שלא קיבלו זימון לעבודה, התרעמו על החלטת ההנהלה להשאירם בבתיהם ללא מכתב פיטורים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה