שיתוף

רוב העובדים כיום בכל העולם יודעים שהם רוצים לעבוד מהבית, ורובם יודעים שהם מעדיפים לעבוד על פי מודל העבודה ההיברידי (עבודה מהבית בחלק מהשבוע ועבודה מהמשרד בחלקו האחר של השבוע).

לגבי העובדים שמעדיפים לעבוד מהבית בלבד אין שאלה של מינון ימי עבודה מהבית ומהמשרד, אבל יש שאלה של שעות העבודה.

כלומר, האם הם רוצים לעבוד בשעות שבהן עובדים במשרד, כלומר מהבוקר עד אחר הצהריים, או שאולי הם מעדיפים לעבוד בשעות שנוחות להם, כמו למשל להתחיל לעבוד ב-10.00 או 11.00 עד 18.00 או 19.00, או לעבוד כמה שעות בבוקר וכמה שעות בערב, או כל שילוב אחר של שעות.

לגבי העובדים שמעדיפים את מודל העבודה ההיברידי, השאלה היא איך מתחלק השבוע בין ימי העבודה מהמשרד לימי העבודה מהבית.

האם הם מעדיפים להגיע למשרד במשך רוב ימות השבוע או האם המשמעות של מודל היברידי עבורם היא להגיע למשרד במשך יום אחד או יומיים, או אולי להגיע למשרד לעיתים רחוקות מאוד, למשל אחת לחודש או חודשיים.

כתוצאה מהיעדר הבהירות והוודאות לגבי ההגדרה המדוייקת של המושג מודל עבודה היברידית, מעסיקים רבים ניצבים מול הדילמה: איך לקבוע את החלוקה בין עבודה מהבית לעבודה מהמשרד.

נכון לעכשיו, ממחקרים שעורכת מדי פעם חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי אין מודל מדוייק וקבוע שהעובדים מסכימים לגביו, לגבי היחס המועדף עליהם בין עבודה מרחוק לעבודה מהמשרד.

כ-40 אחוזים מהעובדים רוצים לעבוד מהמשרד יומיים עד שלושה ימים בשבוע, אבל הם אינם הרוב. כ-30 אחוזים אחרים מהעובדים מעדיפים להגיע למשרד כיום עד יומיים בשבוע.

הדבר היחיד שרוב העובדים מסכימים לגביו הוא העובדה שחשוב להם לעבוד מספר מסויים של ימי עבודה מהמשרד.

עוד עולה מהמחקרים של גאלופ, כי באופן עקבי, גמישות בעבודה היא דרישה שמבחינת העובדים נחשבת למצב אופטימלי בכל הקשור לשיתוף עובדים ולהפחתת שחיקה.

כך או כך, החוקרים של גאלופ טוענים כי העדפות העובדים לגבי שעות וימי העבודה במשרד יהוו מדד חשוב כאשר מקומות העבודה יעברו למודלי עבודה חדשים תוך הסתגלות לעבודה היברידית.

בנוסף בחנה גאלופ את הסוגייה האם העובדים מעדיפים סוג מסוים של מדיניות התזמון של יישום מודל העבודה ההיברידי.

כלומר איך ייקבע באילו ימים ושעות יעבדו העובדים מהמשרד ובאילו ימים ושעות הם יעבדו מהבית.  

גם לגבי סוגייה זו לא הייתה הסכמה ברורה בין העובדים. כ-40 אחוזים אמרו שהם רוצים שתהיה להם אוטונומיה מלאה, כלומר הם רוצים להיות אלה שיחליטו באילו ימים הם יעבדו במשרד ובאילו ימים יעבדו מהבית, על פי החלטתם העצמאית בבוקר יותר העבודה. כלומר בלי לתכנן את השבוע מראש.

כ-60 אחוזים אמרו שהם רוצים שיהיה מודל מובנה. אבל גם בין אותם 60 אחוזים, היתה אפילו פחות הסכמה לגבי איך לתאם לוחות זמנים אישיים בעבודה מרחוק, כאשר קצת יותר משליש מתוך הקבוצה הזאת הסכימו ביניהם איך להגדיר את השילוב עבור הארגון שלהם.

עוד עולה מהמחקרים של גאלופ, כי העדפות העובדים והתאמתם של לוחות זמני העבודה ההיברידית משתנים מאוד לפי הארגון, הצוות, וסוג התפקידים.

מאחר שאין תשובה אחת שמתאימה לכולם, מסיקים החוקרים, חשוב שהמנהלים ידעו להעריך איזה סוג של קווים מנחים עובדים הכי טוב עבור הארגון שלהם, בהתחשב בסוג העבודה שהם עושים והתרבות הארגונית.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה