צרות בתפוח הגדול

צרות בתפוח הגדול

עובד לשעבר בענקית התכנה Apple תובע את החברה לאחר שפוטר. "סטיב ג'ובס הבטיח לי שמקומי בחברה שמור"

שיתוף
פיטורי עובדים

פיטורי עובדים

וויין גודריך עבד בחברת אפל משנת 1998 כאחראי פרזנטציות של מגוון מוצרי אפל ואחראי על השקת מוצרים חדשים. לדבריו הוא היה ביחסים מקצועיים ואישים 'מיוחדים' עם מייסד החברה האגדי סטיב ג'ובס ז"ל. לדבריו, ג'ובס נהג להתייעץ עמו והתעניין בחוות דעתו בנושאים החשובים ביותר במהלך השנים הקריטיות ביותר של החברה.

גודריך, שהגיש כתב תביעה כנגד אפל בבית המשפט במדינת קליפורניה בגין פיטורים לא חוקיים, שנעשו משיקולים פסולים, טוען כי בשנת 2005, עם חזרתו מחופשת מחלה בעקבות טיפול במחלת הסרטן, סטיב ג'ובס הבטיח לו אישית כי אין לו מה לדאוג וכי מקומו בחברה שמור. כזכור, סטיב ג'ובס נלחם אף הוא במחלת הסרטן אשר הובילה בסופו של דבר אל מותו.

לדברי גודריך, הוא אינו היחיד שקיבל 'חסינות' וכי ג'ובס נהג להבטיח חסינות לעובדים המסורים שעבדו עמו לאורך השנים. הבטחות שבעל פה בשיחות אישיות ולא פורמליות היו חלק מסגנון הניהול של ג'ובס ועל כן, גודריך טוען כי יש לראות בהבטחות אלה התחייבות של החברה כלפי העובדים לכל דבר ועניין.

גודריך טוען כיום כי במסגרת עבודתו הוא טיפל באירועי ההשקה מהגדולים ביותר בתולדות אפל, תאם פעילות תקשורת, הזמין מרצים ואורחים מקצוות העולם וחשוב מכל, הוא תפקד כיד ימינו של סטיב ג'ובס במסגרת אירועים אלה. לאחר שפוטר ללא סיבה עניינית לדבריו, תובע גודריך את אפל בגין פיטורים לא חוקיים במסגרת ניסיון התחמקות של החברה מלשלם לו עבור מניות. הוא תובע פיצויי בגין הפרת חוזה, אובדן השתכרות, אובדן שווי המניות, פיצויי פיטורים, הפרשות סוציאליות, תגמולים ופיצוי על עוגמת נפש.

דובר חברת אפל מסרב להגיב לפרשה.

לכתבות נוספות על יחסי העבודה בחרת אפל:

אפל תערוך ביקורת במפעליה בעקבות ניסיונות התאבדות של עובדים

Foxconn מגיבה ללחץ התקשורתי – הכריזה על שיפור תנאי העסקה

Apple מייצרת למעלה מחצי מיליון משרות בארה"ב

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה