בריטניה: חוק חדש מאיים להילחם בפערי שכר בין נשים לגברים

בריטניה: חוק חדש מאיים להילחם בפערי שכר בין נשים לגברים

כצעד ראשון למלחמה בפערי השכר במשק, דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, הכריז כי כל ארגון המעסיק מעל 250 עובדים יחויב להציג את פערי השכר אצלו

שיתוף
פערי שכר

לא רק ישראל סובלת מפערי שכר (משמעותיים) בין גברים לנשים. בבריטניה פערי השכר עומדים על ממוצע של 19.1% בין הגברים לנשים. על כל 80 פאונד שמרוויחה אישה, גבר באותו תפקיד מרוויח 100 פאונד. דו"ח שפורסם בשנה שעברה דירג את בריטניה במקום ה-26 בפערי השכר בין המינים (היא ממוקמת מאחורי רואנדה ואיסלנד). דוח זה צרם ללא מעט אנשים בעולם המערבי וכנראה שהוא צרם בעיקר לראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, שהחליט לקדם יוזמה חדשה להעלאת שכרן של הנשים כדי: להעלות את השכר במשק ולהילחם בפערי השכר בין המינים.

הצעד הראשון למלחמה בפערי השכר, על פי גורמים רשמיים בלשכתו של ראש הממשלה קמרון הוא ללמוד את הנתונים ועל סמך המסקנות שיוסקו, להתחיל לבנות תוכנית אופרטיבית.

דיוויד קמרון, כפי שצוטט בין היתר באתר משאבי אנוש HR Grapevine: "היום אני מכריז על מהלך חשוב ביותר! כל חברה שמעסיק 250 עובדים ומעלה תידרש לפרסם את פערי השכר הממוצע בין הגברים לנשים. זה ישפוך אור על המגמה ויגרום למנוף לחץ שדרוש כדי לפעול לצמצום הפערים והעלאת שכרן של נשים במשק."

לכתבה נוספת בנושא פערי שכר בין נשים לגברים בענף הדיגיטל יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה