פיתוח מקצועי הוא הקלף החזק ביותר של המגייס

פיתוח מקצועי הוא הקלף החזק ביותר של המגייס

ע"פ סקר של חברת הייעוץ והמחקר העולמית Robert Walters: פיתוח מקצועי הינו בראש סדר העדיפויות של המועמדים ולכן צריך להוביל את תהליך השיווק הארגוני של המגייסים.

שיתוף
תוכנית פיתוח מקצועי

חברת הייעוץ והמחקר Robert Walters ערכה סקר עובדים ובשילוב עם נתונים כללים שנאספו לצד סקר מעסיקים, עולים הנתונים הבאים: המועמדים מחפשים אחר הזדמנות להתפתח ולהתקדם בתפקיד וזה מהווה את הגורם המרכזי ולעתים המכריע בתהליך חיפוש העבודה. הארגונים מהצד השני, עדיין לא זיהו את הצורך הזה ו/או הם אינם מגיבים לממצאיו שכן הארגון עדיין לא עושה בו שימוש נרחב מספיק לאורך תהליך הגיוס אלא רק בתהליכי שימור עובדים.

ארגון שמנסה לגייס טאלנטים לכוחותיו עושה מאמצים אדירים (כיום יותר מתמיד) לשדל את המועמדים הפייבוריטים לבחור לעבוד אצלו ולא אצל המתחרים.

מנהלי גיוס הפכו לסוכני שיווק ומיתוג אד-הוק, כשהם שמים את הדגש על היתרונות הרבים והמגוונים שהארגון מוכן להציע למועמד שיבחר לעבוד אצלו (תנאי שכר והטבות, רכב, הסדרים פנסיונים מטיבים, טלפון סלולארי, ארוחות צהריים מסובסדות, מסיבות חברה, טיולים, משרדים פינתיים ועוד).  רבים אף מציגים לראווה את התרבות הארגונית, האווירה והיחס האישי בו זוכה העובד מצד המנהלים והעמיתים בארגון.

אולם על פי הסקר החדש של חברת הייעוץ והמחקר Robert Walters – מה שבאמת חשוב למועמדים (ומה שיגרום להם לבחור לעבוד בארגון שלכם ולא אצל המתחרים) הוא הנושא של פיתוח וקידום מקצועי.

מהסקר, שתוצאותיו התפרסמו באתר משאבי אנוש HR Asia, עולה כי 80% מקרב העובדים שנשאלו שעובדים כיום בארגון, יהיו מוכנים לעזוב אותו לטובת ארגון אחר למען הזדמנות תעסוקתית להתפתח ולהתקדם מקצועית. במקביל, בסקר שבו השתתפו מעסיקים, 79% ציינו שהעובדים שהגישו התפטרותם לאחרונה ציינו את הנושא של חוסר הזדמנויות מקצועיות ובפרט היעדר מסלול קידום כגורם מרכזי לעזיבה.

עוד עולה מסקר העובדים כי 75% דואגים לשאול במהלך ריאיון העבודה לגבי מסלול פיתוח וקידום מקצועי. כמו כן, 55%  ציינו שהם מחפשים בצורה אקטיבית מודעות דרושים למיניהן בהן מצויין במפורש שיש אופציה לפיתוח וקידום מקצועי.

על פי Robert Walters, ארגונים רבים עדיין לא מכירים בכוח האדיר של הבטחה לקידום מקצועי בתהליך הגיוס שכן ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי רק 37% מקרב הארגונים המפרסמים מודעות דרושים בפלטפורמות שונות אכן מציינים את נושא הפיתוח והקידום המקצועי בגוף המודעה. 

המועמדים של היום מחפשים אחר הזדמנויות מקצועיות ללמוד, להתפתח ולהתקדם בסולם ההיררכי וברמת הידע והיכולות המקצועיות. הם צריכים לדעת כבר על ההתחלה שיש להם עתיד בארגון. אלה לא עובדים מדור הבייבי-בום, שנכנסו לארגון עם סבלנות ואמונה שאם הם יעבדו קשה, בסופו של דבר הם יגיעו להישגים. מחפשי העבודה היום הם חסרי סבלנות וחסרי אמונה, הם צריכים לדעת כבר בתחילת התהליך שיש להם עתיד. לכן, ארגונים אשר אינם משכילים לזהות את חשיבותו של פיתוח מקצועי עבור מועמדים – צפויים לפספס את המועמדים החזקים והשאפתניים ביותר.

המסקנות הנובעות מהסקר: הליך גיוס עובדים צריך להתמקד בסוגיית הפיתוח והקידום המקצועי החל מגוף מודעת הדרושים ועד ללחיצת היד לאחר שהעובד החדש חותם על הסכם העבודה.

ההמלצה המשתמעת באופן טבעי מהסקר הינה: שיש לשים את הדגש המרכזי על ההזדמנויות המקצועיות בתהליך הגיוס, כבר מהשלבים ההתחלתיים של תוכן מודעת הדרושים, ריאיון טלפוני וכיו"ב, ועד לשלב ניהול המו"ם והדיון בנושא שכר ותנאים. 

ניתן ללמוד על כל המגמות, החידושים, הכלים והאמצעיםם לאיתור טאלנטים וגיוס עובדים – בכנס הגיוס השנתי – למידע נוסף לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה