פייסבוק מקימה את קמפוס ווילו – כפר לעובדים בקליפורניה

פייסבוק מקימה את קמפוס ווילו – כפר לעובדים בקליפורניה

חברת העל פייסבוק הודיעה כי תקים כפר בסמוך למנלו פארק בקליפורניה לטובת העובדים

שיתוף
כפר לעובדי פייסבוק

התמונה להמחשה בלבד

מה עושים כשהדירות בסביבת העבודה כל כך יקרות עד רוב השכר הולך על שכר הדירה? חברת פייסבוק מצאה לכך פתרון מקורי בהחלט.

על פי אתר slate, החברה הודיעה כי בכוונתה להקים לטובת העובדים כפר למגורים בסמוך למנלו פארק, קליפורניה, בו המחירים יהיו נמוכים ב 15% מתחת למחיר השוק.

הכפר יכלול כ- 1,500 בתים, חנות מכולת, בית מרקחת, חנויות, משרדים ומרכזים ציבוריים. מטרת הקמת הכפר היא לספק מקום אטרקטיבי וזול יותר למגורים עבור חלק מהעובדים של פייסבוק, כך שיוכלו לגור ולחיות ליד הקמפוס המבודד של החברה.
הקונספט הזה מזכיר את עיר החברות (Company town) של סוף המאה ה- 19, שם הקימו מעסיקים גדולים קהילות עצמאיות עבור העובדים שלהם. כמו באוטופיות רבות, הפכו כמה מן הערים הללו לדיסטופיות בסופו של דבר אך פייסבוק אופטימית.

כפי שהיא מייעדת את קמפוס ווילו (Willow Campus) הוא יהיה שונה בדרכים מהותיות מעיר החברות ההיסטורי והמודל עשוי למשוך בעקבותיו חברות הייטק גדולות נוספות מעמק הסיליקון להקמת מודלים דומים. בעמק הסיליקון יש לציין, הדיור הפך להיות כל כך יקר עד כי אפילו מהנדסי תוכנה צעירים שמשתכרים יפה מאוד נאבקים כדי לגמור את החודש, שלא לדבר על אנשי הצווארון הכחול ועובדי השירות.

הבדל אחד מהותי מהמודל המסורתי של עיר החברות הוא שהכפר של פייסבוק יהיה פתוח לציבור. בנוסף לעובדי החברה, כפי שפייסבוק ציינה בסרטון קידום מכירות, הפיתוח נועד ליצור מסלולים וחיבורים בין המשרדים הראשיים שלה לבין שכונות המגורים הסובבות את פארק מנלו המזרחי ומזרח פאלו אלטו, הפחות "עשירות" בסטנדרטים של עמק הסיליקון. המכולת תהיה מבורכת במיוחד באזור שתואר כ"מדבר מזון".

היבטים נוספים של המודל מחזיקים בהבטחה רבה יותר לטיפול בכמה מהבעיות שהפיצוץ הטכנולוגי והתקנות המקומיות בחצי האי סן פרנסיסקו קשרו קשר ליצירתן. מרכיב מסקרן אחד הוא העניין של פייסבוק להחיות את מסילת הרכבת דומברטון – נתיב תחבורה ארוך ומוזנח שיספק קישור נחוץ מאוד בין מפרץ מזרח לבין חצי האי. חיבור רכבת אמיתי יהיה יקר מאוד ומן הסתם הוא ייקח זמן רב, אך פייסבוק כבר הוציאה לפחות מיליון דולר כדי ללמוד חלופות מעבר לאורך המסדרון, כולל מסלולי אוטובוסים חדשים.

אתגרי התחבורה והדיור באזור מהווים בעיה קשה. בחצי האי פנינסולה (Peninsula) יש שפע של מקומות עבודה, בעיקר בתעשיית הטכנולוגיה, ומחסור בתשתיות דיור ותחבורה. התוצאות הן דמי שכירות מופקעים, תנועה נמוכה, וכמויות אדירות של זיהום אוויר ופליטת פחמן מרכבים של עובדים שמגיעים ממרחקים ארוכים מבתיהם בפרברים במחירים סבירים יותר.

מודל הכפר של פייסבוק עשוי להיות פחות מושך בערים אחרות בארה"ב שבהן מחירי הדיור יקרים פחות. המגמות הרחבות של החיים בסגנון אורבני יותר, ללא צורך בבעלות על מכוניות, הן לכאורה הזדמנות למעסיקים גדולים מחוץ למרכזים עירוניים מרכזיים לפתח שכונות אטרקטיביות וצעירות, שיכולות להכפיל את ההטבות לעובדיהם וכזרז להתפתחות נוספת באזור שמסביב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה