94,000 יורו לעובדת שקיבלה 10 דקות להסתלק

94,000 יורו לעובדת שקיבלה 10 דקות להסתלק

אירלנד: החברה נעלה את העובדת מחוץ למחשב ואפשרה לה בדיוק 10 דקות להסתלק. בית המשפט פסק לה פיצוי בגין עוגמת הנפש

שיתוף
פיטורים לא הוגנים בעבודה

דונה פרוולי, אחת מ-12 עובדות בחברה לשירותי תרגום ושפה באירלנד, נדהמה כאשר ניסתה להיכנס למחשב שלה וגילתה שהוא נעול. דונה, שהועסקה בחברה שנה וחצי, לא הבינה מדוע אינה מצליחה להיכנס למחשב שלה או מדוע שונו הסיסמאות כך שלא תהיה לה עוד גישה.

לבסוף פרוולי הבינה במה מדובר כאשר קיבלה זימון מיידי לחדרי ההנהלה, שם נמסר לה שהיא מפוטרת מיידית וכי יש לה בדיוק 10 דקות לארוז את חפציה ולעזוב. עוד לפני כן הוצע לעובדת ההמומה לחתום על מסמך בו היא מוותרת על כל זכות בתמורה למענק עזיבה. העובדת יצאה מההלם הראשוני וקיבלה החלטה לסרב לחתום על מכתב הוויתור וגם לוותר על המענק.

בית המשפט פסק – מדובר בפיטורים לא הוגנים תוך שלילת זכותה הבסיסית של העובדת להגן על עצמה

העובדת פנתה לבית המשפט לענייני עבודה בטענה כי פוטרה שלא כדין. העובדת טענה כי הפיטורים נחתו עליה כרעם ביום בהיר וכי לא היה לה שום מושג מדוע היא פוטרה ובצורה כל כך קשה ומשפילה. לטענת העובדת, לא היו לה בעיות בעבודה, לא היה ידוע לה על תלונות של מנהלים או לקוחות ולא הייתה כל שיחה מקדימה (כגון שיחת בירור או שיחת נזיפה) לפני הודעת הפיטורים הפתאומית.

על פי ידיעה באתר Irish Times בית המשפט קיבל את גרסת העובדת לפיה הפיטורים הפתאומיים נעשו שלא כדין היות וכחודש לאחר שפוטרה, החברה פרסמה מודעת דרושים (כדי למלא את מקומה) רק שבמודעה זו צוין כי מדובר בעובד זמני. בית המשפט קבע על כן כי החברה פיטרה את העובדת הקבועה כדי להחליפה בעובדת זמנית וזאת על מנת להוזיל עלויות ולא כתוצאה משיקולים ענייניים הקשורים בתפקודה.

היות ולא ניתנה לעובדת הזדמנות אמיתית להילחם על מקומה, על הזכות הקניינית שלה בעבודה ולאור העובדה שהחברה בחרה לנתק את יחסי העבודה עמה בצורה כל כך נוקשה ומיידית, הורה בית המשפט לחברה לפצות את העובדת בסך של 94,000 יורו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה