עשרת השאלות הטובות ביותר לשאול מועמדים

עשרת השאלות הטובות ביותר לשאול מועמדים

מי האדם שמאחורי קורות החיים ומהו מבנה האישיות שלו? על מנת לחשוף זאת יש לשאול את השאלות הנכונות שיספקו לכם מידע רב ככל האפשר באשר למועמד שלכם

שיתוף
ראיון Photo by Ambro

להלן עשרת השאלות הטובות ביותר לשאול מועמדים בראיון העבודה:

 1. ממה שלמדת על כה על החברה – כיצד תוכל לתרום לה במידה ותתקבל?

 שאלת זו ממיינת לשני סוגים של אנשים, אלו שיתמודדו עם השאלה הלא צפויה ואלו שיתחמקו ממנה. מי שמוכן להתמודד עם השאלה ולהשיב בצורה אותנטית, הוא האיש איתו תרצו להמשיך הלאה.

 2. למה אנחנו צריכים להעסיק אותך?

זו שאלה שבוחנת את יתרונות המועמד מצד אחד ואת האמינות שלו מהצד השני. מועמד שירעיף על עצמו מחמאות בלי סוף, יצטייר כפחות אמין ממועמד שיענה בצורה ישירה ומדויקת.

3. אם היית יכול להתחיל את הקריירה מהתחלה, מה היית עושה אחרת?

אמנם אף אחד מאיתנו לא אוהב להתעכב על חרטות העבר אבל זו שאלה מצוינת המאפשרת למועמד להסביר החלטות משמעותיות בהם בחר במהלך החיים ומדוע הוא בחר בהן. התשובות של המועמד יספקו לכם תובנות באשר למסירותו למקצוע ולאהבתו לתחום בו הוא עוסק.

4. אם אפנה למנהל הקודם שלך ואשאל אותו אילו דברים עליך לשפר, מה הוא ישיב לי?

השאלה הזו טובה כיוון שהיא מחייבת כנות. מאחר והמועמד יודע שתוכל לפנות בפועל למנהל הקודם שלו, אין לו הרבה אפשרויות משחק עם השאלה. זאת בניגוד לשאלה שרב המראיינים מפנים למועמד המבקשת ממנו להצביע על נקודות החולשה שלו ושם הוא יכול לשחק עם התשובה. כשהמראיין מבקש ממנו להשיב בשם המנהל הקודם שלו, הוא מחויבת לענות בצורה הכנה ביותר.

5. תאר את הבוס הטוב ביותר בעיניך?

השאלה הזו חושפת מאישיות המועמד. באמצעות התכונות שלדעתו הטובות ביותר למנהל, ניתן ללמוד על תכונותיו שלו. בנוסף לכך, במידה והמועמד מיועד למחלקה בה המנהל שונה בתכלית מהתכונות שהציג, יתכן ולא תהיה התאמה לתפקיד המוצע.

6. ספר מה מניע אותך?

אם מה שמניע את העובד תואם להנעת הארגון, הרי זה בגדר שילוב מנצח. מהצד השני, אם מה שמניע את המועמד זה שכר גבוה והמשרה המוצעת לו מאפשרת שכר נמוך יחסית, הרי שכבר ישנה בעייתיות מסוימת. אם מה שמניע את המועמד זה קידום והחברה לא תוכל לאפשר לו זאת בהמשך, זו גם בעיה.

7. מה מתסכל אותך?

כאשר המועמד מספר על תסכולי עבר, הוא חושף פרטים נוספים על אישיותו, כישורי הדיפלומטיה שלו ויכולתו לעבוד בצוות. אם רף התסכול שלו נמוך, ייתכן ולא תרצו להעסיקו ואם הוא מתמודד עם תסכולים בדרכים יצירתיות וחיוביות ומשתמש בהם כאתגר, זוהי תכונה מצוינת.

 8. ספר על מחלוקת שהיתה לך בעבר עם קולגה וכיצד פתרת אותה?

לכל אחד מאיתנו וודאי היו מחלוקות אי אלו בעבר, עם חברים, מכרים או קולגות לעבודה. דוגמה למחלוקת שיציג המועמד, תאפשר לכם לבחון את הדברים המתסכלים אותו ואת דרכי ההתמודדות שלו איתם. השאלה הזו מאפשרת גם לבחון את הדרכים של המועמד לפתור מחלוקות. את הגמישות שלו והסובלנות שלו כלפי אנשים אחרים.

 9. כיצד אתה משלב עבודת צוות לצורך קבלת החלטות?

זוהי שאלה שבוחנת ביתר דיוק את יכולת עבודת הצוות של המועמד ואת ההבנה שלו לגביי מה ניתן להפיק כתוצאה מעבודת צוות. ככל שהוא יציג יתרונות גדולים יותר לעבודת הצוות, כך תוכלו להניח שהוא טוב בלעבוד עם אנשים נוספים.

 10. איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

השאלה הזו בוחנת את השאפתנות של המועמד ואת היציבות שלו. אם הוא שואף לעתיד קרייריסטי שונה מזה שמוצע בחברה שלכם, הרי שהוא פחות יתאים לכם. אך אם הוא שואף למקום מסודר ויציב, עבודה קבועה וקידום בתוך החברה, ואתם יכולים לספק לו את זה, הרי שמצאתם מועמד ראוי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה