כך תגרמו לעובדים טובים להישאר

כך תגרמו לעובדים טובים להישאר

הצלחתם לגייס עובדים טובים? רוצים להשאיר אותם בארגון? אתם צריכים לגרום להם להיות מאושרים מעצם זה שהם עובדים אצלכם

שיתוף
שימור עובדים

שימור עובדים

לאחר תהליכי גיוס ארוכים יותר או פחות, במהלכם בחרנו את העובדים המתאימים ביותר לתפקיד ולארגון, מגיע שלב לא פחות חשוב: שימור העובדים. על נושא זה ממונים המנהלים המגייסים אך לא רק: שימור עובדים נחשב לאחת מהמשימות הגדולות של חברות בכלל ושל מחלקות משאבי האנוש בפרט בימים אלה, כשברור לכולם שההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר שיש לארגון. איימי באקנר צ'אודרי, בעלת חברת AnswerLab, נהנית מרמת שימור עובדים גבוהה תודות להתמקדות הוליסטית באושרם של העובדים. צ'אודרי נתנה לרייצ'ל מונרו מ-Inc. ארבעה טיפים שיגרמו לעובדים לרצות לעבוד בחברה.

  1. חשבו על הקריירה שלהם. עובדים רוצים לדעת שיש להם עתיד בחברה, כך שהתמקדות בקריירה היא חיונית. יצירת סביבת עבודה חיובית היא חשובה, אך לא מספיקה. היא רק ההתחלה. כאשר המעסיק מתמקד בקריירה של המועסק, המועסק מתחיל להרגיש בארגון כמו בבית.
  1. עודדו למידה. ב- AnswerLab העובדים מקבלים 400 דולר לרכישת מוצרי טכנולוגיה לפי בחירתם. ההטבה הזאת לא רק גורמת לעובדים לחוש שהם מתוגמלים, היא גם מיטיבה עם לקוחות החברה, גם אם בדרך עקיפה. הסיבה לכך היא שהחברה עוסקת בחוויית משתמש וההנהלה רוצה שעובדיה ילמדו יותר על החוויה הזאת באמצעות טכנולוגיות שונות. הרעיון, אם כן, הוא לאו דווקא לצ'פר את העובדים באמצעות כסף לרכישת מוצרים, אלא לספק להם את היכולת ללמוד בדרך מהנה וחווייתית דברים שיעזרו להם בעבודתם.
  1. קדמו אורח חיים בריא. עובד בריא הוא עובד מאושר ופורה יותר. בשל כך ב- AnswerLab משקיעים בצוות עובדים שמרגיש טוב. כל עובד בחברה מקבל Fitbit, מכשיר אלחוטי שאוסף מדדים של רמת הפעילות הגופנית כמו מספר צעדים ואיכות שינה. צ'אודרי הסבירה שהם עושים זאת כי הם רוצים שהעובדים "יקומו מהכיסאות שלהם החוצה אל הסביבה ויצעדו, על מנת להבטיח שיש להם סגנון חיים בריא באמת."
  1. עזרו להם לתת בחזרה. התחברות אל הקהילה במידה משמעותית היא דרך נוספת לעזור לאנשים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול יותר מהם עצמם. ב- AnswerLab מעודדים את העובדים לתרום מהזמן ומהכישורים שלהם למשימות בעלות ערך. בחברה הקימו ועדה שמנוהלת באופן בלעדי על ידי העובדים ועוזרת להם להחליט כיצד החברה תתרום לקהילה.

שימור העובדים היא קריטית לתהליכי הגיוס בארגון. כפי שלא מספיק שנשתול פרח חדש באדנית אלא נדרש טיפול והשקייה יום-יומית, כך מעקב אחר קליטת העובדים ושימורם לאחר גיוסם לארגון חשוב. צוות הגיוס במחלקה לא מעוניין לגייס שוב לאותה המשרה עובד חדש. לשם כך חשוב לא פחות הקשר הרציף עם המנהל המגייס, עמו העובד החדש נמצא בקשר יומיומי.

בואו להעשיר ולהעמיק את הידע שלכם בגיוס עובדים בכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה