על המגמות של השנה הקרובה בתחום משאבי אנוש

על המגמות של השנה הקרובה בתחום משאבי אנוש

גיוסי איכות ימשיך לעמוד במוקד ההתעניינות של מנהלי משאבי אנוש. חיזוק והתבססות הגיוס הרשתי כנורמה מקובלת, צמצום בכוח האדם במשרד הביטחון, צה"ל והבנקים כתוצאה מדרישות וועדת טרכטנברג להתייעלות, ובמקביל אחוז האבטלה הנמוך במשק עשוי לשמור על יחס מאוזן בין ההיצע והביקוש בשוק העבודה

שיתוף

גיוסי איכות ימשיך לעמוד במוקד ההתעניינות של מנהלי משאבי אנוש גם בשנה הנכנסת. המגייסים ימשיכו לנסות ולאתר מומחים לשוק היי טק ולארגונים בהם ידע טכנולוגי הוא המרכיב העיקרי של ההון האנושי. כמו כן ימשך הביקוש למומחים בתחום המחשוב- תוכנה וחומרה כאחד, מומחים לשפות תכנות ואלגוריתמים, לא יפקד מקומם של מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה בעלי ניסיון וידע ספציפיים.
הדרישה לבעלי השכלה בתחומי הביוטכנולוגיה, שהחלה לפני שנים אחדות, תלווה גם את השנה הנוכחית. שינויים מהירים במשק הגלובאלי ובכלל זה ישראל, יעצימו את המתח בין הדרישה לגיוס מהיר של ההנהלה ומנהלי המחלקות בארגון, לבין ההקפדה על איכות הגיוס, לה נתבעים אנשי הגיוס במחלקות משאבי אנוש.
המחאה החברתית ונגזרותיה, בדמות המלצות וועדת טרכטנברג, ישפיעו אף הם על שוק העבודה בישראל. צמצום תקציב הביטחון יצמצם את התקשרויות מערכת הביטחון עם מספר ניכר של ספקים, אשר יצמצמו את מצבות העובדים אצלם ויפלטו החוצה מאות עובדים. גם צה"ל יאלץ לצמצם את כוח האדם ועשרות קצינים מתחומי הטכנולוגיה ותחומים אחרים ימצאו עצמם בשוק העבודה.
ענף הבנקאות יידרש להתייעל בשם הדרישה לתחרותיות, אשר תלווה בפיטורי עובדים בעלי ניסיון בשוק ההון. אם זאת, אחוז האבטלה הנמוך במשק, המגיע היום לשיעור של 5.7%, ישמור על יחס מאוזן בין ההיצע והביקוש בשוק העבודה.
הרוב המכריע של החברות בישראל ימשיך לגייס עובדים. הקצאות הכספים למערכת הרווחה עליהם המליצה וועדת טרכטנברג, תגדיל את הביקוש לעובדים בתחום ובכלל זה גננות, מורים ועובדים סוציאליים.
מקומו של הגיוס הרשתי כמקור גיוס, ימשיך לגדול ויותר עובדים יפרסמו את מרכולתם ברשת –בדפי הפייסבוק, בליניקדן ובכתיבת בלוגים מקצועיים במאות אתרים אחרים. משקלם של מומחי הגיוס ברשת יגדל ומנהלי משאבי אנוש בכלל ואנשי הגיוס בפרט, יצטרכו לעמוד מקרוב על היתרונות והחסרונות שבגיוס רשתי. העדר מיומנות ברשת תהיה בקרוב מאוד סימן הכר לנכות של העוסקים בתחום משאבי האנוש.
אותות המחאה החברתית יחלחלו לכלל המשק – הרצון בתרומה לקהילה יגדל, זכויות עובדים יזכו לבולטות ויחייבו את הממונים בארגון על נושאים אלו לגלות ערנות.
גם הדמוגרפיה תתרום את חלקה שלה לשנה החדשה ומתוך 7.8 מיליון ישראלים, יצטרפו לשוק העבודה אלפי צעירים של דור ה- Y מלאי תשוקה לחיים ורצון להטביע חותם מהיר בהם. המבוגרים יותר בתחום משאבי האנוש- דור ה-  x והבייביבומרס, יצטרכו להכיר מקרוב את אלו שיאיישו בשנים הקרובות את המשרות בארגון שלהם. לא בהכרח על ידי בילוי של כמה ערבים בשבוע בפאב השכונתי, אבל בהחלט באמצעות שיחות ארוכות עם הדור זה, קריאת ספרות מקצועית ולפעמים גם שיחה גלויה עם בני המשפחה הצעירים שלהם.
שנה טובה מצוות HRus –  העורכים והכתבים, וועדת ההיגוי, יורם שולטהייס – המנכ"ל והעורך הראשי ואלון פיאדה – סמנכ"ל השיווק.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה