מה עדיף – טכנולוגיה או כישרונות?

מה עדיף – טכנולוגיה או כישרונות?

סקר חדש מראה שמעסיקים מעריכים טכנולוגיה יותר מאשר עובדים. לכך מצטרפים תרחישים על אובדן משרות לטובת רובוטים. יש לעובדים סיבה לחשוש מהעתיד?

שיתוף
כשרונות וטכנולוגיה

כשרונות וטכנולוגיה

מנהיגי עסקים משלמים הרבה מס שפתיים בנוגע לחשיבות העובדים שלהם, אך הטכנולוגיה היא החברה האמיתית שלהם. הדברים האלה עולים מסקר שביצעו שתי חברות – Brother International Corporation המוכרת ציוד משרדי ו-SCORE המספקת שירותי מנטורינג וייעוץ לעסקים קטנים.

בסקר השתתפו 500 בעלי עסקים קטנים, כלומר כאלה המעסיקים לא יותר מ-100 עובדים. הנסקרים אמרו שטכנולוגיה חדשה שתניב יותר תשואה תמורת השקעה לארגוניהם מאשר עובדים חדשים ב-2014. חשוב לציין שבעלי חברות עדיין יכולים לסבור שעובדים עשויים להיות גורם חיובי לעסק בזמן שהם חשים שהטכנולוגיה חשובה יותר.

68.4% מהמשתתפים בסקר אמרו שהטכנולוגיה שלהם מצריכה יותר שיפור מאשר העובדים שלהם השנה. ניתן אם כן להסיק שתיקון ליקויים, כלומר שיפור הטכנולוגיה, יניב החזר השקעה טוב יותר לאותן חברות בהשוואה להיצמדות למשהו שעובד די טוב – פרקטיקות גיוס.

בעיתיות שקיימת בסקר היא שאינו עוסק בכך שנדרשים עובדים על מנת ליצור או להטמיע את הטכנולוגיות החדשות שבהן מדובר. הסקר גם אינו מתייחס לכך שטכנולוגיה חדשה – או לפחות הטכנולוגיה שבה חברות משתמשות במשרד – סביר שתסייע לעובדים לבצע טוב יותר את המשימות שלהם. במילים אחרות, מסביר אדם וקארו מ-Inc., מערכות היחסים בין טכנולוגיות לכישרונות הן מורכבות יותר ממה ששאלה בסקר יכולה לייצג בצורה מספקת.

משקיעים יותר בטכנולוגיה

לצד הביקורת (המוצדקת לטעמנו) על הסקר שלעיל, וקארו מציין סקר נוסף באותה הרוח. הפעם זהו סקר של חברת הייעוץ Gap International, שבו 85% מהמנהלים הבכירים שמרו שכישרונות הם "חשובים מאוד", אך רק 44% תכננו להשקיע בפיתוח כישרונות באותה שנה, בעוד שני שלישים תכננו להשקיע בטכנולוגיה.

הממצאים האלה מעלים כמובן שאלות על עתיד התעסוקה.The Economist דיווח בתחילת השנה ש-47% מהמשרות של היום יכולות להפוך לממוכנות בתוך 20 שנים. וקארו כותב שהתרחיש הזה, שנראה כמו סרט מדע בדיוני דיסטופי יותר מאשר מציאות שאנו יכולים למצוא את עצמנו בה בעוד כמה שנים, הוא לא משהו שאפשר להסיק מסקר שמראה שבעלי עסקים חושבים שטכנולוגיה תוביל לרווחים גבוהים יותר מאשר עובדים ב-2014. אך הסקר של Brother/SCORE כן יכול לתת למעסיקים סיבה לחשוב על האופן שבו הם מעריכים את המועסקים שלהם, על האופן שבו הם מעריכים טכנולוגיה, והאם וכיצד ההערכות האלה חופפות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה