עובד ציבור ובתו מואשמים בלקיחת שוחד והפרת אמונים

עובד ציבור ובתו מואשמים בלקיחת שוחד והפרת אמונים

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום כנגד מנהל מחלקת תחבורה המועצה אזורית חוף אשקלון וביתו, בגין לקיחת שוחד והפרת אמונים.

שיתוף
עובד ציבור מואשם בלקיחת שוחד
עובד ציבור מואשם בלקיחת שוחד

עובד ציבור אשר שימש כמנהל מחלקת התחבורה במועצה אזורית חוף אשקלון בין 2003-2010, מואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. ביתו מואשמת בלקיחת שוחד. פרקליטות מחוז דרום, באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו, הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע.

ערב כניסתו של הנאשם לתפקיד, ב-2003, נקלעה המועצה לקשיים כלכליים וחלו עיכובים בתשלומים לספקים. במטרה לסייע לאחד הספקים (חברה הסעות פרטית אשר סיפקה למועצה שירותי הסעות למוסדות חינוך), ביקש הנאשם מגזבר המועצה להעביר לידי בעל חברת ההסעות המחאה בנקאית מבלי שזו תירשם כמוטב.

הנאשם מסר לידי בעל חברת ההסעות המחאה בסך 44,100 ₪ כתשלום חלקי מחוב המועצה. לקראת סוף 2003 קיבל הנאשם מידי בעל חברת ההסעות את ההמחאה, כשהוא (הנאשם) מודע לעובדה שהוא מקבל לידיו את ההמחאה לאור תפקידו כמנהל ויכולת השפעתו להטיב עם חברת ההסעות בעתיד.

ב-2010 הודיעה בעל חברת ההסעות לגזבר המועצה, כי ההמחאה הבנקאית על סך 44,100 ₪ וכן 900 ₪ מע"מ (סה"כ 45,000 ₪) הופקדו בחשבונו הפרטי של הנאשם וכי חברת הנסיעות מעולם לא קיבלה שירות או טובה בתמורה. בתו של מנהל התחנה העבירה לידי מנהל חברת ההסעות המחאה על סך 45,000 ₪ כחודש לאחר מכן והחוב מול חברת ההסעות בוטל.

הפרקליטות טוענת כי הנאשם, בהיותו עובד ציבור, לקח שוחד מספק במטרה להטותו למשוא פנים, מכוח תפקידו במועצה ויכולתו להשפיע ולהטיב עם חברת ההסעות. לנאשם מיוחסות עבירות של לקיחת כספי שוחד והפרת אמונים.

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד בתו של הנאשם, בגין לקיחת כספי שוחד וזאת לאחר שנמצא כי הנ"ל קיבלה מחברת ההסעות הפרטית משכורות כוזבות בסך 102,942 ₪ על תקופת עבודה מ-2006 ועד 2008, כשבפועל היא מעולם לא עבדה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה