סקר: 50% מהעוזבים מקום עבודה גונבים מידע

סקר: 50% מהעוזבים מקום עבודה גונבים מידע

סקר שערכה חברת סימנטק מצא כי מרבית הארגונים אינם אוכפים כראוי את נושא הגנת המידע הארגוני הסודי

שיתוף
גניבת מידע ארגוני

גניבת מידע ארגוני

הדרכה והסברה בנושא גניבת קניין רוחני, מתברר, אינה עומדת בראש סדר העדיפויות אצל ארגונים. בסקר של חברת סימנטק (Symantec) עלה כי מחצית מהעובדים שעזבו מקום עבודה בשנה האחרונה, שמרו לעצמם נתונים סודיים אודות הארגון, ו-40 אחוז מהם מתכננים להשתמש בו במקומות העבודה הבאים שלהם.

הסקר נערך בחו"ל במהלך חודש אוקטובר האחרון, בקרב המדינות: ארה"ב, בריטניה, צרפת, בריטניה, סין וקוריאה. השתתפו בסקר מעל 3,300 נשאלים.

47 אחוזים בלבד מהנשאלים השיבו כי הארגון שלהם נוקט באמצעים כאשר עובדים לוקחים מידע רגיש בניגוד למדיניות החברה, 68 אחוזים השיבו שלא נעשה דבר בעניין.

עיקרי הסקר מצביעים על הנתונים הבאים:

  • 62 אחוזים מהנשאלים דיווחו כי בארגונם מקובל להעביר מידע למחשבים אישיים, סמארטפונים, טאבלטים או יישומי שיתוף מקוונים. הם עושים זאת ואינם מוחקים את המידע משום שהם לא רואים בכך כל רע.
  • גם מעסיקים השתתפו בסקר, ודיווחו כי הם מאמינים כי למפתחי קוד מקור יש בעלות מסוימת על עבודתם והמצאותם, ועל כן אין מניעה לעשות שימוש חוזר בחברות אחרות בקוד המקור ללא קבלת רשות מן המעסיק.
  • ארגונים אינם משקיעים בהסברה, הדרכה וביצירת תרבות ארגונית המקדמת את נושא אבטחת מידע החברה.  

המסקנות מהסקר:

  • ארגונים אינם מיידעים מספיק את העובדים כי חל איסור לקחת ולחשוף מידע ארגוני מסווג בפני ארגונים אחרים.
  • ברוב המקרים של גניבת המידע, היה הסכם בין הארגון לעובד בנושא, אך לא בוצעה אכיפה של הנושא על ידי הארגון.
  • ארגונים שכן מקפידים על אכיפת הנושא עושים זאת בשיחת הסיכום עם העובד העוזב, בה מדגישים בפניו את האיסור ואת חשיבות העניין. כמו כן ישנן טכנולוגיות המאפשרות מניעה של גניבת מידע, ומגדילה את מודעות הנושא אצל העובדים.
  •  יש לשים לב כי ארגונים שמים דגש רב על אבטחה מפני פורצים חיצוניים (האקרים). עובד שעוזה את מקום העבודה (או פוטר) ולוקח עמו מידע, עלול להזיק לארגון באותה המידה ואולי אף יותר, בשל הידע הרב שיש ברשותו אודות המידע והארגון.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה