אושר מעלה את תפוקת העובד ב-12%

אושר מעלה את תפוקת העובד ב-12%

עדיין חושבים במונחים של המקל והגזר? בונוסים ועונשים? תשכחו מזה. אם אתם רוצים להעלות תפוקת עובד, תדאגו לאושר שלו

שיתוף

פרופ' אלכס אדמנס מאוניברסיטת פנסילבניה גילה, במסגרת מחקר שערך בנושא תפוקת עובדים, שעובד מאושר (מאושר במקום עבודתו, בתפקידו, בחלקו בצוות) מסוגל לתת לארגון תפוקה גבוהה יותר בשיעור של 12%.

דו"ח עדכני של חברת גאלופ מראה ש-63% מקרב העובדים במשק אינם מגויסים (engaged) ועוד 24% הם חסרי מוטיבציה (disengaged) באופן מובהק. המסקנה הנובעת מהדו"ח האחרון הינה ש-87% מקרב העובדים במשק הם למעשה עובדים שבאים לעבודה ללא מוטיבציה, ללא התלהבות, בלי ברק בעין ובחוסר עניין להוכיח את עצמם, ליזום ולהשקיע מעבר למצופה.

חוסר המחויבות של העובדים במשק משפיעה באופן ישיר על השורה התחתונה של הארגון. על פי מחקר עדכני, ארגונים שבהם העובדים מגויסים ומחוברים נהנים מתשואות גבוהות יותר בשיעור של 33% בשורה התחתונה.

אז איך הופכים את העובדים למאושרים כדי להעלות את התפוקה וההשקעה ולהשפיע על השורה התחתונה?
סקר שנערך בבית הספר למנהל עסקים בהרווארד ובו השתתפו 12,115 עובדים (94% צווארון לבן ו-6% צווארון כחול), מראה שהעובדים מאושרים (מה שמוביל לעלייה בתפוקה שלהם) כאשר הארגון עונה על ארבעת הצרכים הבסיסיים שלהם: צורך פיזי, צורך רגשי, צורך שכלי וצורך רוחני.

החדשות הטובות שנגזרות מהמחקר האחרון מראות שארבעת הצרכים הבסיסיים של העובדים אינם קשורים זה לזה וכל צורך עומד בפני עצמו. משמע, ארגון לא חייב לענות על כל ארבעת הצרכים כדי להעלות את התפוקה אלא כל פעם שהארגון עונה על צורך של העובד (לדוגמה הצורך הפיזי), רמת השביעות של העובד עולה וכפועל יוצא מכך, התפוקה שלו גדלה.

מהרו להירשם לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

מסקנה: סקר הצרכים והרצונות של העובדים הינו צעד ראשון בדרך להעלאת התפוקה ושיפור הביצועים בשורה התחתונה!
מהרו גם אתם להבין מהם הצרכים של העובדים, בכל אחת מארבעת הקטגוריות השונות ונסו לראות: מהם הצרכים המשקפים של העובדים? על אילו מהצרכים שלהם אתם יכולים לענות בטווח המידי וללא הוצאות כבדות מדי?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה