שיתוף

SAP ערכה בברלין, ב-18 עד 20 ביוני, את אחד מכנסי משאבי האנוש הגדולים באירופה – SuccessConnect2018. בכנס שנערך במרכז הכנסים הגדול בברלין, ה-CityCube השתתפו 3,500 אורחים מ -68 מדינות. הכנס כלל אינספור הרצאות, סמינרים ומושבים במגוון רחב מאוד של נושאים וכלל מספר רב של דוברים בעלי שם. בין מרצי המליאה (Keynote) שלקחו חלק ניתן לציין את ברוס דיקינסון (Bruce Dickinson) סולנה של להקת ההבי מטאל הבריטית איירון מיידן (Iron Maiden) ואת אדריאנה מאריס (Adriana Marais), ראש תחום חדשנות SAP Africa, ואחת מ-100 האנשים שנבחרו להיות במשלחת הראשונה למאדים, קראו עוד על המסרים של דוברים אלה בהמשך הכתבה.

מה חדש בעולם טכנולוגיות משאבי האנוש של SAP?

בכנס זה השיקה SAP מערכת CRM חדשה, אבל לא ה-CRM שאתם מכירים…
המערכת החדשה לניהול קשרי מועמדים (Candidate Relationship Management) שמטרתה לאתר, לאגור, למיין ולהנגיש מידע על מועמדים ובכך להציף כישרונות, לשפר את יכולות מנהל הגיוס לאתר ולהתאים מועמדים לתפקיד, לקצר את תהליך הגיוס ולשפר את חוויית המועמד מתהליך הגיוס של החברה (מה שיתרום למיתוג המעסיק ולהסתברות שהמועמד יבחר בארגון – בשוק שבו הקרב על כל כישרון גדול).

כמו מערכות CRM (ניהול קשרי לקוחות) שאנו מכירים מערכת ה'CRM' החדשה של SAP לניהול קשרי מועמדים נוטה להתמקד יותר בניהול המועמדים (והמידע לגביהם) מאשר בבניית מערכות יחסים איתם, אם כי במקרה של SuccessFactors זה יותר בגלל שהפונקציונליות החדשה באה להרחיב את היכולות הקיימות במערכת ה- Career Site Builder אשר הוצגה כבר לפני שנתיים ומספקת את הצרכים של ניהול האינטראקציות בין מועמדים פוטנציאליים למעסיק על גבי פורטל האינטרנט של הארגון.

כמובן שהמערכת אינה עומדת לבדה והיא חלק ממערך הפתרונות הכולל שמציעה SAP לטובת ניהול תהליכי הגיוס,

גרג טומב נשיא SuccessFactors

כאשר הדגש התכנוני היה על חוויית המגייס במערכת ונתינת כלים משמעותיים לניהול תהליך הגיוס כולל בניית בסיס ידע עמוק על המועמדים תוך קונסולידציה של מידע ממקורות שונים ובכך מאפשר להפוך את החיסרון (בכישרונות) ליתרון (בדרך להצלחה).

או כפי שניסח זאת גרג טומב (Greg Tomb), נשיא SuccessFactors, באירוע הפתיחה של הכנס:

There is a scarcity of talent that’s hitting us, and it’s growing every year … Talent can be the roadblock for you — or, if you attack it, it can be the catalyst for your success

המערכת החדשה אשר משובצת עם המהדורה האחרונה של SAP SuccessFactors HCM Suite מוסיפה ארבע יכולות/פונקציונליות עיקריות:

  • מגייסים יכולים להגדיר דפי נחיתה ייעודיים עבור מסעות פרסום דרושים אשר יכולים להכיל טפסים דינמים ללכידת נתונים, כך שהמועמדים יכולים לקיים איתם אינטראקציה אמיתית בצורה שהתשובות שהמועמד מספק משפיעות על המסלול אותו הוא יעבור.
  • בנייה פשוטה של תבניות שיווקיות למסעות פרסום של דואר אלקטרוני עם יכולות מעקב אחר אינטראקציות מצד המועמד. כלומר התאמה אישית של המסרים שנשלחים למועמד על סמך החיווי המתקבל מימנו לאורך תהליך הגיוס.
  • פילוח המועמדים הפוטנציאליים לרשימות Talent pools ממוקדות במטרה לטפח כישרונות בעלי ערך גבוה ולשמור אותם בתהליך הגיוס לאורך זמן.
  • הצגת נתוני מעורבות, פעילות והיסטוריה של מועמדים בפרופיל מאוחד אחד הכולל את כל המידע לגבי אותו המועמד ממקורות מידע שונים ומגוונים.

בנוסף הדגימה החברה את SAP SuccessFactors Android App שתהייה זמינה מספטמבר השנה. וכן אפשרה להתנסות ב-SAP CITY, הדמייה של עיר שלמה שמנוהלת כולה על פתרונות התוכנה של SAP, בתהליכי הייצור, דרך ניהול משאבים ועד הכלים שעוזרים לאנשים כמו לארגונים לנהל שגרת יום ואף למצוא עבודה.

הזוית הישראלית בכנס SuccessConnect ברלין

הנציגות הישראלית השנה הייתה רחבה יותר מתמיד עם מעל ל-30 משתתפים מחברות ישראליות, כולל: טבע, אמדוקס, כי"ל, רכבת ישראל ועוד…

יותר מכך, גם על רחבת המציגים הייתה נציגות ישראלית: חברת game effective המציעה פתרונות משחוק (גיימיפיקציה) לארגונים, הראתה כיצד ניתן להשתמש בכלי המשחוק לצורך לימוד והטמעה טובים יותר של מערכות טכנולוגיות. חברת AKT אף היא הפגינה נוכחות וחלקה ידע עם משתתפי הכנס בהרצאה כשותפת SAP בישראל.

אך ללא ספק מקור הגאווה והייצוג המכובד ביותר לישראל בתחום היה זכייתה של ענת מרקוס, סמנכ"לית בכירה לתהליכי משאבי אנוש גלובליים של טבע, ולצוותי משאבי האנוש שלה, בשם חברת טבע, בפרס קלאוס צ'יירה לחדשנות בתחום משאבי האנוש (Klaus Tschira Human Resources Innovation Award) על פרויקט העברת מערכות ניהול ההון האנושי לענן תוך החלפתן של 30 מערכות מקומיות שונות, ב-60 מדינות, בפתרון SAP® SuccessFactors® HCM Suite. המערכת שיושמה אחראית על ניהול כח אדם המונה כ-45 אלף עובדים, בפעם הראשונה בטבע במערכת אחת, תוך מתן אפשרות לגישה מהירה ואיכותית לנתוני כח האדם של החברה. הזכייה כוללת פרס על סך 10,000 יורו, אותם תרמה טבע ל-The END Fund.

ברוס דיקינסון – הכל זה יחסים עם אנשים

ברוס דיקינסון סיפר בהרצאתו בסיום היום הראשון לכנס את סיפור חייו העצום והמדהים. דיקינסון סיפר כי ניתן לתמצת את סיפור חייו שכלל מעריצים, ריפים של גיטרה בלתי נשכחים ואת קולו האופראי, סביב נושא אחד: יחסים עם אנשים. הזמר שהיה סולן אחת מלהקות ההבי מטאל המצליחות בעולם בגיל 21 מצא שהגשים את כל חלומות חייו בגיל 22, גילה את עצמו מחדש כאשר ראה את עצמו במראה תוך זחילה (במובן המילולי) בחיפוש אחר מזון במסדרונות מלון בטוקיו לאחר לילה של פורענות.

ברוס דיקינסוןעם ההבנה כי לא יוכל לתת לרוק-אנד-רול לנהל את חייו החליט שהוא תמיד יתמקד במה שהוא אוהב ומאז שימש כטייס מסחרי (בחברה שפשטה את הרגל), הקים חברת תעופה ללא מטוסים, ניהל קרן גידור, שימש כייצרן בירה, חיבר רבי מכר, ולאחרונה משמש כייזם מאחורי חברה שבחזונה תספק מזון למקומות מוכי אסון ע"י רחפנים – ולטענתו השיג הכל בגלל גישתו לאנשים והבנה שיש להתייחס לסובבים לא כלקוחות אלא כאוהדים.

כלומר, במקום לראות את הסובבים שלקוחות (ואלו יכולים להיות העובדים שלכם, העמיתים למקצוע, המשפחה או מילולית הלקוחות), יש לראות / להפוך אותם לאוהדים. לקוחות יכולים לבחור לקנות או שלא, והם יכולים לבחור לעזוב את העסק שלך וללכת למתחרים. אוהדים לעומת זאת יעמדו בבוץ, בגשם, בקור בשביל לשמוע אותך שר למרות שהם יכולים לצפות בהופעה בנוחות מהבית דרך האינטרנט.

והדרך להשיג אוהדים ולא לקוחות זה לא למכור להם מוצר או שירות אלא למכור להם מערכות יחסים… וכאלו שכוללות רגשות.

There’s no software for feelings, but there’s a feeling you get about software. You want those feelings about software to be good. That’s how to turn customers who are able to walk away into fans

המסר השני שדיקינסון העביר קשור להתמודדות שלו עם מחלת הסרטן. לטענתו אין דבר כזה לבזבז את הזמן, ולא משנה מה אתה עושה בו, כל עוד אתה בחרת לעשות זאת. לעומת זאת אם מישהו אחר מבזבז לך את הזמן זה מעשה בלתי נסלח.

There’s no such thing as wasted time if you choose to waste it. Having your time wasted by other people, though, is something you should be brutally unforgiving of, because you can’t get it back

לדעת כתב זה מסר זה של דיקינסון בפני פורום מעסיקים ומובילי ניהול ההון האנושי בחברות, גם אם חבוי, הינו ברור – עליכם חלה החובה לגרום לעובדים לאהוב את עבודתם באמת ובתמים ומרצונם החופשי, ועליכם מוטלת האחריות לדאוג כי העובדים שלכם אינם "מבזבזים" את חייהם.

סיפורים מעוררי השראה:
אדריאנה מאריס – איך המשימה של מאדים יכולה לפתור את הבעיות של כדור הארץ

Adriana Maraisאדריאנה מאריס, משמשת כראש תחום חדשנות SAP Africa, והיא אחת מקבוצה של מאה אנשים בסך הכל שנבחרו להיות כח החלוץ הראשוני במשימה להתיישבות על כוכב הלכת מאדים. אדריאנה סבורה כי הגירה מחוץ לארץ היא האופציה היחידה שנותרה לאנושות, הן כפתרון לאיומי השמדה מהירים כגון פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ, והן כפתרון לאיומי השמדה איטיים כגון ההתחממות הגלובלית וזיהום פני כדור הארץ. או כפי שאדריאנה ניסחה זאת:

"כאשר קבוצה קטנה של אנשים עוזבת את כדור הארץ כדי להקים את המושבה הראשונה מחוץ לפלנטה, על מאדים, זה יהיה בעקבות ההתקדמות הטבעית של המין האנושי לחקור שטחים חדשים – ובתקווה שהדבר ישמש השראה לאנושות כולה, שנשארת מאחור, לפתור את הבעיות בבית."

אבל מה הניע את הצעירה המצליחה הזאת לקבל כרטיס בכיוון אחד לכוכב אחר, להקים מושבה עם קומץ אנשים שהיא לא מכירה, בסביבה עוינת ובסיכון אישי אדיר?

אדריאנה, בעלת תואר בפיזיקה תאורטית, אומרת כי התכוננה כל חייה למשימה, זהו חלומה, והיא נחושה להוציאו לפועל. האתגרים מפחידים, אבל הפחד הוא רק השלב הראשון בתהליך למידה. הפחד מניעה אותנו ללמוד ולייצר ידע, הוא כלי שיש לעשות בו שימוש ולא חסם.

עוד היא מציינת כי בפעם הראשונה בה האנושות צפתה באנשים הולכים על הירח הדבר הביא לקפיצה חדה בכמות הנרשמים לתארים מתקדמים במדעים ובהנדסה. אותו דור צעיר של לומדים גדל והביא לנו את האינטרנט, הסמרטפונים ועוד מגוון גדול של טכנולוגיות.

"אני מקווה שכאשר נלך למאדים, יראו אותנו 6 – 7, 8 מיליארד בני אדם על כדור הארץ, אשר יקבלו השראה לחלום בגדול".

במושבה של אדריאנה ובארוחת המוזמנים שנערכה לאחריה סופרו עוד 3 סיפורי השראה מדהימים:

קמילו הררה (Camilo Herrera) מקולומביה, סיפר את סיפורו של ארגון "שגרירי האור" (Ambassador of Light) אשר מביאים אור, חשמל ואינטרנט למקומות "החשוכים" בעולם. על ידי שימוש באנרגיה סולרית ובהתקנת מתקן בודד בכפרים נידחים הארגון מביא לראשונה לאותם מקומות אור בלילה, שקעי חשמל אשר מאפשרים טעינה של מכשירים ובכך פותחים בפעם הראשונה את האפשרות לשימוש במכשירים כגון טלפונים ומחשבים באותם המקומות, וכן חיבור לרשת האינטרנט – מה שמאפשר לאתם מכשירים לפעול וכן מנגיש ידע ופותח אפשרויות לאוכלוסיות החלשות ביותר בעולם.

לאסלו בוק (Laszlo Bock) מייסד Humu ומי ששימש כ-CHRO של גוגל מ-2006 ועד 2016, טען כי לאנשי משאבי אנוש יש אחריות לסייע לחברות שלהם לפעול ביעילות, אבל הם גם חייבים לעזור לעובדים שלהם לחיות חיים טובים יותר. לזלו סיפר כי יש סיבה נוספת לתת לעובדים חיים טובים יותר: שיפור חיי העובדים בחברות במדינות עולם שלישי מביא לשיפור מסיבי בתפוקתם, ויותר מכך גם בארגונים במדינות מתקדמות בהם יושמו תוכניות לשיפור חיי העובדים התפוקה גדלה. הוא סיים את הרצאתו בעשר החוקים לבניית מקום עבודה מצויין.

חוקים ליצירת מקום עבודה שטוב לעבוד בו

ולבסוף, שמענו את סיפורו מעורר ההשראה של האירני אלי מאלאדיג'י (Ali Mahlodji), שמשפחתו נאלצה לברוח מאירן ולהשתקע בארץ חדשה (בריטניה) לאחר המהפכה, וחלומו עוד כאשר היה ילד – להבין מה הוא רוצה להיות כאשר יהיה גדול, מה שהביא אותו להקים את פרויקט watchado שנועד להעצים את כוח העבודה המגוון של העתיד ע"י כך שמעוררים, מעצימים ומעוררים השראה באנשים למצוא את הקריאה האמיתית שלהם (true calling).

סיכום דבר – יש עוד מה לומר…

לסיכום הכנס נותר רק לומר כי הרצאות ההשראה בעלות המסרים הישירים והעקיפים לניהול כח האדם ויצירת סביבת עבודה תומכת ומלמדת, סיפורי ההצלחה ומגוון הטכנולוגיות הרב שהוצג אפשרו טעימה והתנסות בפתרונות ובמוצרים השונים שיש לחברת SAP להציע למקצועני משאבי האנוש באשר הם.

במהלך הכנס ניתנה לנו גם ההזדמנות לפגוש ולראיין 2 מנהלים בכירים בחברת SAP העולמית: סטפאן ספירס (Stephen Spears) המשמש כ-Chief Revenue Officer ב-SAP SuccessFactors, ומארק ברנדאו (Mark Brandau) המשמש כ-Senior Vice President ב-SAP SuccessFactors.

כך שיש עוד למה לצפות…

*הכותב היה אורח של SAP בברלין.


לא מספיק לכם? רוצים גם?
רוצים ללמוד עוד על טכנולוגיות לניהול ההון האנושי?

SAP עורכת סמינר בישראל בתחום מערכות ניהול מערך העובדים (External Workforce Management). ההשתתפות בסמינר ללא עלות למנהלי משאבי אנוש ומנהלי רכש, כל הפרטים בקישור הבא:

לרישום וקבלת אישור השתתפות בסמינר SAP – לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה