סוף סוף זה קורה: קורס רכזות גיוס הייטק!

סוף סוף זה קורה: קורס רכזות גיוס הייטק!

מה גרם לחברות המובילות בתחום הגיוס וההשמה להייטק להתאגד סביב שולחן אחד ולהחליט יחד על גיבוש תוכנית הכשרה ייעודית?

שיתוף
נתנאל מוחוני

נתנאל מוחוני

בניין הצוותים הטכנולוגיים, ואיוש המשרות המרכזיות הינם האתגרים המרכזיים של חברות ההייטק. הצלחה או כשל בגיוס האדם המתאים למשימה הינו הגורם מספר אחד להצלחה או לכישלון הארגון בהשגת מטרותיו.

בחזית הגיוס ניצבת מנהלת גיוס אשר מתמודדת עם הקשיים ברמת ניתוח הצרכים ואפיון המשרה בסינון ואיתור המועמד המתאים ביותר, וכל זאת בנוסף לפער בהבנת השפה הטכנולוגיות בהם משתמשים המנהלים המגייסים, וגם המועמדים. תוכנית חדשה שגובשה ע"י מנהלי הגיוס המובילים בארץ, ביניהם מנהלים בכירים בחברות ההשמה Truffles-Group, CPS-jobs, דיאלוג ונוספים, מציעה מסלול התמחות ייחודי ובלעדי לתחום הגיוס הטכנולוגי, ומציבה רף חדש בתחום הגיוס.

כל זאת מתקיים תחת מטריה אקדמית של הקריה האקדמית אונו (היחידה ללימודי חוץ), ותחת מנגנון פיקוח איכותי של מומחי גיוס טכנולוגיים.

נתנאל מוחוני, מנכ"ל קבוצת טראפלס (Truffles-Group),  חברת הייטק המתמחה בגיוס והשמה, ביצוע פרוייקטים, והדרכות בתחומי הטכנולוגיה השונים: "כחברה המפעילה גם את בית הספר הטכנולוגי בקריה האקדמית אונו, ובשיתוף חברות ההשמה המובילות, החלטנו לפתוח קורס גיוס בתחום הטכנולוגי. הקורס, שייפתח בחודש פברואר, מלמד נושאים מובילים כיום כמו גיוס ברשתות החברתיות, אך עיקר ייחודו הוא לימוד החלק הטכנולוגי, שיאפשר לכל רכזת, מנהל מגייס ומועמד לדבר באותה השפה. בהרצאות בקורס ישתתפו אנשי מקצוע מהשטח, כמו מנהלי פיתוח, מנהלי מוצר, מנכ"לים, מנהלי סטארטאפים ומנהלי גיוס מחברות גדולות ומובילות במשק. "


קורס רכזות גיוס הייטק יוצג בהרחבה בכנס הגיוס השנתי – לפרטים נוספים ורישום – לחץ כאן!


לאילו נושאים קורס רכזות גיוס בהייטק נותן מענה?

נתנאל: "המקצועיות בתחום ריכוז וניהול הגיוס סובל מזילות המסוימת הקיימת במקצוע. מועמדים רבים מתאכזבים כשחברת השמה היא זו שיוצרת עמם קשר, ואינם מעוניינים להגיע לראיון "כי הרכזת לא מבינה את התחום". או פשוט מרגישים שאין מענה מקצועי אמיתי לרצון שלהם להתפתח בתפקיד הבא ברמה הטכנולוגית".

הוא צודק. זילות המקצוע מתבטא גם בכך שרכזות השמה לא נשארות זמן רב בתפקיד, ולכן קשה להן להתמקצע. "כשכמובן מדובר במקצוע בעל אופי חורץ גורלות הראוי להערכה ומקצועיות", הוא אומר.

אחת הבעיות המרכזיות בתחום היא הכשרת הרכזות. כ 83% מהאנשים העוסקים בתחום ההשמה והגיוס בארץ הן בוגרות פסיכולוגיה\סוציולוגיה, והן בד"כ אנשים מאד אינטילגנטיים ומוכשרים. הפער מתחיל כשאין גוף אחד שמגדיר את הידע הנדרש בתחומי הגיוס, ואין הכשרה מסודרת למי שרוצה להתקבל למקצוע.

נתנאל: "חברות ההשמה הם המפסידים הגדולים בנושא הזה. בד"כ כאשר מגיעה רכזת ללא ניסיון, היא מתקבלת ע"ב ראיון אישי, תואר ראשון או שני ותו לא. אף אחד גם לא מצפה שתבין טכנולוגיה, או בכלל אמנות גיוס כגון שכתוב קו"ח, ניתוח משרה ופרופיל לקוח\מועמד, פרסום משרות, עריכת ראיונות פרונטאליים וטלפוניים, אמנות מו"מ מול לקוח ומועמד, ועוד נושאים רבים שבעצם החברות משקיעות זמן וכסף יקרים מאוד בהכשרות הפנימיות שהם מבצעים. אך בסופו של תהליך, בד"כ אחרי כמה חודשים עד שנה וחצי – אותה רכזת כבר "מדלגת" למקום הבא כדי לשפר תנאים או שכר וכד'"

נתנאל הוא היזם של התוכנית, אליה שותפים מנכ"לים רבים של חברות מובילות אשר גם יקחו חלק פעיל בתהליך ההכשרה (הכוללת בין היתר גם התנסות מעשית ועבודה על משרות אמיתיות המגיעות מהשטח). נתנאל ניהל בעבר מערכי פיתוח ובדיקות תוכנה במגוון חברות וניהל הכשרות טכנולוגיות רבות. "גם כשניהלתי צוותים טכנולוגיים" הוא נזכר, "ועבדתי עם מנהלי משאבי אנוש מעולים, עדיין היה קיים פער עמוק ומשמעותי ברמת הטרמינולוגיה והבהרת הגדרות התפקיד ואופי העובד שאני מחפש".

"כשהמנהל המגייס מבקש לפתוח משרה ולהגדירה – הוא מדבר טכנולוגית, ולא מדבר בשפת 'משאבי אנוש'. בקשתו לאיוש משרה עוברת את שרשרת מנהלת משאבי האנוש, חברת ההשמה, ובסוף מגיעה לרכזת ההשמה שאולי מתקשה לקבל משרה ולהבין את התפקיד לעומק, ומהצד השני לשייך אליו את המועמד הנכון".

שותפה נוספת בתהליך הגיוס היא מנהלת משאבי האנוש בחברה, שלא ממש מעוניינת לעבוד עם חברות השמה כי "כולן אותו הדבר": בעלות מאגרים עצומים של קורות חיים, השולחות המון קורות חיים. אז הארגון בעצמו נאלץ לבצע את הסינון. בסופו של דבר גם כאשר נשלח מועמד לראיון – לרוב הוא אינו קולע לכוונת המגייסים. הקורס אמור בעצם להביא לשיפור האיכות של תחום הגיוס בארץ. "אין לנו כוונות מהפכניות או חלומות בעננים בנושא הזה, אבל אנחנו מאמינים שבעוד שנה מהיום, רכזת גיוס או מי שרוצה להתקבל לתחום הגיוס ומשאבי האנוש – תתבקש להציג ידע מקדים רלוונטי, ותעודת הכשרה".

למי בעצם מיועד קורס רכזות גיוס הייטק?

נתנאל: "אנחנו פותחים את הקורס לבוגרי ובוגרות תואר ראשון בתחומים הרלוונטיים, אך לא רק. נציגי הנהלת הקורס בקריה האקדמית אונו מראיינת אנשים נוספים ברמה פרונטאלית וע"ב קו"ח, ובוחרת את המועמדים הטובים ביותר למחזורי הלימודים.

ומה בנוגע להסמכה?

נתנאל: "הקורס מוצע גם לרכזות בארגונים ובחברות השמה וכוח אדם, בעיקר עבור רכזות גיוס שרוצות לעשות את ההסמכה ואת הקפיצה שלהן, בד"כ כדי לראות איך הן מתקדמות הלאה לתפקיד הבא. זיהוי הצורך יכול להגיע ממנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס המעוניינים שרכזות הגיוס שלהם יתמקצעו".

בקורס נלמדים גם מיומנויות גיוס, גיוס ברשתות החברתיות, אומנות מו"מ ושיווק, ומשתתפים בה מרצי אורח בכירים ביותר.

הקורס כולל הכנה למבחן מסכם ופרויקט גמר, שבו מובאות משרות אמיתיות לאיוש, כשהתלמידים עובדים עליהן מעשית בליווי מנטורים. הם יוצרים קשר עם מועמדים ועובדים על כל תהליך הגיוס בזמן אמת.

התעודה הינה מטעם הקריה האקדמית אונו (היחידה ללימודי חוץ), וקבוצת Truffles-Group. ניתן לגשת למבחני ההסמכה הרשמיים בסיום הקורס ובתשלום נפרד.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס לחצו כאן

 

כנס הגיוס השנתי יוצא לדרך! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה