נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת בזק בינלאומי

נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת בזק בינלאומי

בהסכם שנחתם בשבוע שעבר בין הנהלת בזק בינלאומי, ועד העובדים וההסתדרות יוסדרו תוספות שכר של 12.5% וכן תמריצים ומנגנון פיטורים

שיתוף

ההסכם הקיבוצי הראשון נחתם ביום ג' בשבוע שעבר (12.1) בין ועד העובדים של חברת בזק בינלאומי וההסתדרות. בהסכם הוסדרו תוספות שכר בגובה 12.5% ותמריצים נוספים. עוד הוסדר מנגנון הפיטורין ושיפור תנאי הרווחה.

על ההסכם חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל בזק בינלאומי מוטי אלמליח ויו"ר ועד העובדים בחברה לימור ליברמן לביא. במעמד הטקס שנערך נכחו חברי הוועד, נציגי ההנהלה ונציגי איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בראשות יקי חלוצי. ההסכם תקף ל- 3 שנים ויחול על כ- 1,900 עובדי החברה. הוא יכלול בין היתר תוספות שכר, מענק חתימה, שיפור התנאים הסוציאליים והגדלת ההפרשות הפנסיוניות. ההסכם הושג לאחר משא ומתן מורכב וחותם שנים ארוכות בהן לא ניתנו תוספות שכר בחברה. המו"מ כולל פרקים ארגוניים וכלכליים שנושאים בשורה משמעותית בנוגע לשיפור תנאי העובדים.

מה הושג במסגרת ההסכם?

התוספות לעובדים יחולו רטרואקטיבית. בנוסף לתוספות השכר גם ההפרשות לפנסיה של העובדים יוגדלו ועובדים בעלי ותק של שנה וחצי ומעלה,  יהיו זכאים להפרשות בגובה המקסימלי על פי החוק. עוד תוגדל מכסת ימי החופשה של העובדים ומכסת הצבירה המקסימלית תעלה אף היא.

בנושא איוש משרות חדשות – תינתן עדיפות לעובדים קיימים בחברה, אשר ישמרו על כלל תנאי העבודה שלהם גם כאשר יעברו תפקיד.

בנושא תמריצים ועמלות – העובדים אשר זכאים לכך, יזכו מעתה להפרשות פנסיוניות וקרן השתלמות גם בעבור המרכיבים הללו.

בעניין תנאי המשמרות במוקדי השירות – זמני ההפסקות לעובדים במוקדי השירות יתארכו וכן יוגדל התגמול לעובדים המבצעים כוננויות ותורנויות לילה.

בנושא מנגנון פיטורין – מנגנון הפיטורין החדש שהושג, כולל מערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים. בנוסף לכך, עובד המועסק בחברה למעלה מ-3 שנים יהיה זכאי לקבל קביעות. עוד הושגה במסגרת ההגנה מפני פיטורים במקרים של צמצום והתייעלות, כאשר ההסכם מגדיר מכסת גג לפיטורי התייעלות ובנוסף, עובד קבוע שיפוטר במסגרת הליך של התייעלות יהיה זכאי למענק פיטורים מוגדל.

בעניין תקציב הרווחה – תקציב הרווחה יוגדל לטובת מימון פעילויות למען העובדים. גם תקציב המתנות לחגים יוגדל וכן החברה תשתתף בסבסוד ארוחות ובתשלומי אחזקת רכב לעובדים. בנוסף לאלו,  החברה תקציב מימון מלגות לימודים לעובדים ותגדיל גם את תקציב הביטוח הקולקטיבי לכלל העובדים, שיהיו זכאים לביטוח בריאות כבר מהיום הראשון בחברה.

 יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן אמר: "אני מבקש להודות להנהלת החברה בראשות מוטי אלמליח על שיתוף הפעולה ועל ההחלטה להציב את האדם העובד במרכז. ההסכם הקיבוצי שהשגנו בבזק בינלאומי הוא קודם כל אמירה חברתית חשובה. תנאי העסקה הוגנים הם לא רק תנאי לשמירת היציבות בענף אלא כלי חשוב לצמצום הפערים ולשינוי חברתי אמיתי. יישר כוח גם לאיגוד המקצועי ולוועד העובדים שהפגינו נחישות ואחריות לאורך הדרך והביאו לגיבושו של הסכם מצוין שמטיב עם העובדים ומבטיח את עתיד החברה".

 מנכ"ל בזק בינלאומי, מוטי אלמליח אמר: "ההסכם שנחתם היום הוא הוכחה לכך ששיתוף פעולה ויחסי אמון בין ההנהלה והעובדים מביאים לתוצאה הטובה ביותר הן לחברה והן לעובדים עצמם. ההבנה המשותפת כי עמידה ביעדים העסקיים הכרחית להצלחתה של החברה בהמשך, היא שסללה את הדרך להסכם הגון ומיטיב לעובדים. אני מודה לנציגי ההסתדרות על הליווי המקצועי ולוועד העובדים ובראשם יו"ר הועד לימור ליברמן-לביא על האחריות והמקצועיות אשר גילו לאורך המו"מ כולו. זהו צעד משמעותי להמשך חיזוק השותפות והמחויבות ההדדית הקיימת בקרב עובדי החברה. נמשיך להשקיע גם בעתיד בעובדינו, המבדלים וממצבים אותנו כחברה מובילה לאורך זמן, בטכנולוגיה, בחדשנות ובשירות מעולה עבור לקוחותינו".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה