מתכנת הורשע בגניבה, נאסר, ערער וזוכה

מתכנת הורשע בגניבה, נאסר, ערער וזוכה

ארה"ב: מתכנת המחשבים שהורשע בעבירות של העתקה וגניבה – זוכה ויצא לחופשי

שיתוף
הסכמי עבודה
הסכמי עבודה

מתכנת מחשבים בענקית הפיננסים האמריקאית גולדמן סאקס Goldman Sachs הואשם על ידי החברה בהעתקה וגניבת קוד מסחרי לפני עזיבתו את החברה כדי להצטרף לחברת סטארטאפ חדשה. הוא הורשע ונידון ל-8 שנות מאסר אך לאחר ערעור – שוחרר לחופשי.

מתכנת מחשבים שעבד בגולדמן סאקס הורשע בהעתקה וגניבת קוד מסחרי ובהברחת סחורה גנובה בין מדינות, בבית משפט פדרלי בניו יורק. לאחר שנידון ל-8 שנות מאסר, מתוכן ריצה קרוב לשנתיים, עורך דינו הגיש ערעור לבית הדין הגבוה וזה קיבל את הערעור.

המתכנת, כיום בן 42, הוא אזרח רוסי לשעבר בעל אזרחות אמריקאית ואב לשלושה ילדים. הוא הורשע בשנת 2010 על ידי חבר השופטים בשכפול וגניבת קוד מסחרי בשנת 2009, סמוך למועד בו החליט לעבור לעבוד בחברת סטארט-אפ בשיקאגו. החברה, אליה עבר המתכנת עם עזיבתו, לא הואשמה בכל עבירה.

קווין מרינו, עורך דינו של הנאשם, הגיב לפסיקת בית הדין לערעורים באומרו: "אנחנו אסירי תודה שבית המשפט הגבוה מנע את העוול המיותר שנגזר על מרשי… במטרה להציג את המקרה הזה כדוגמא למופת למלחמה בעבירות על חוקי קניין רוחני, המערכת הפדרלית האשימה את מרשי בעבירות שלא היו מביישות ארגון פשע שגנב 20 מיליון דולר מהקופה הציבורית."

נציגי גולמן סאקס נמנעו מלהגיב בתקשורת ואילו המתכנת המשוחרר, שיצא לחופשי אחרי קרוב לשניים בבית סוהר פדרלי אמר: "הצדק יצא לאור."

המערכת המשפטית בניו יורק מתמודדת בימים אלו עם גל של פשיעות צווארון לבן, עם ריבוי מקרים של גניבות מסחריות, הפרת הסכמי אי תחרות, הפרת סעיפי חיסיון והפרת זכויות יוצרים למיניהן. רק בחודש שעבר נעצר מתכנת מחשבים סיני, המתגורר בניו יורק, באשמת גניבת קוד לתוכנה בשווי של קרוב ל-10 מיליון דולר מה-Federal Reserve Bank of New York.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה